Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Księgowość: rachunkowość, ekonomia, finanse

Leksykon fakturowania - 2015

Leksykon fakturowania - 2015
Leksykon fakturowania - 2015

Leksykon fakturowania - 2015

 

pod red. Zdzisława Modzelewskiego,
Autorzy Zbigniew Makowski, Andrzej Malenta, Zdzisław Modzelewski, Grzegorz Mularczyk

Wydawnictwo: UNIMEX
  • wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Wystawienie faktury powinno być w teorii prostą czynnością. W praktyce okazuje się, że mnogość rodzajów faktur, różnorodność momentów powstawania obowiązku podatkowego, brak precyzyjnych regulacji w tym zakresie, błędy legislacyjne itp. powodują, że prawidłowe wystawienie faktury to prawdziwy sukces. Autorzy postawili sobie za zadanie ułatwić podatnikom, księgowym, pracownikom organów podatkowych oraz wszystkim innym zainteresowanym osobom przejście przez te skomplikowane regulacje tak, aby prawidłowe wystawienie dowolnego rodzaju faktury przestało być problemem.

Leksykon w przystępny, a jednocześnie profesjonalny sposób, wyjaśnia zagadnienia związane z fakturowaniem. Książka ma formę zwięzłych i precyzyjnych odpowiedzi na wprost postawione pytania lub nurtujące podatników wątpliwości.

W publikacji szczegółowo zostało wyjaśnione m.in.:

  • zasady i terminy wystawiania poszczególnych rodzajów faktur,
  • wymogi formalne poszczególnych rodzajów faktur, ich znaczenie w praktyce oraz skutki ich niespełnienia,
  • kto i w jakich sytuacjach jest zobowiązany lub tylko uprawniony wystawić fakturę,
  • kiedy faktura daje prawo do odliczenia podatku naliczonego w niej wskazanego.·

Stan prawny aktualny na 1 stycznia 2015 r.

Planowany termin wydania: luty 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

100,00 zł

szt.

Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi

Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi
Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

110,00 zł

szt.

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015
Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

 

Taxa Group Sp. z o.o. we Wrocławiu,
praca pod red. Moniki Muchy
Autorzy: Jakub Boberski, Aleksander Gniłka, Bartosz Łukaszczuk, Sabina Moczko-Wdowczyk, Urszula Patrzek

 

  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Publikacja w sposób kompleksowy i praktyczny omawia aspekty podatkowe dotyczące podmiotów jakimi są Organizacje Pożytku Publicznego, Fundacje i Stowarzyszenia. Książka adresowana jest zarówno do organów i osób zarządzających tymi podmiotami, jak i księgowych, biur rachunkowych i doradców podatkowych obsługujących te podmioty. Publikacja ma na celu przedstawienie tych podmiotów w roli podatnika, zatem zawiera szczegółową analizę regulacji prawnej dotyczącej zasad funkcjonowania tych podmiotów,w tym pod kątem podatku VAT, dochodowego, PCC, opłaty skarbowej, podatku od nieruchomości.
Wyjaśnia m.in.:
• status prawny podmiotu
• czy OPP może prowadzić działalność gospodarczą
• kiedy dany podmiot nabywa status podatnika VAT
• zasady rozliczania podatku naliczonego VAT
• zastosowanie zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
• zastosowanie zwolnienia w podatku od nieruchomości, PCC i opłacie skarbowej.
Stan prawny aktualny na 2015 rok.

Planowany termin wydania: luty 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

102,00 zł

szt.

Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa

Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa
Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa

Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgow

 

 
Autorzy:  Heciak Sławomir
Rok wydania:  2012
Ilość stron:  216
Oprawa:  twarda

Jak wdrożyć budżetowanie zadaniowe? Jak zapewnić przejrzystość planowania i wykonania budżetu oraz zwiększyć efektywność i skuteczność wydatkowania środków? Jak kontrolować realizację zadań budżetowych? Jak dostosować system rachunkowości jednostki do wymogów budżetu zadaniowego? Odpowiedzi na te i inne pytania znalazły się w książce Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa, która szczegółowo prezentuje zasady budżetowania zadaniowego.

Autor przybliżył istotę budżetu zadaniowego oraz korzyści płynące z jego wdrożenia.Przedstawił możliwość wykorzystania go jako narzędzia zarządzania finansami w jednostce. Opisał standardy definiowania celów w budżecie i dobierania mierników ich realizacji. Ponadto wyjaśnił, jak dostosować system rachunkowości i zbudować model rozliczeniowy, który umożliwi prawidłową alokację kosztów i wydatków do poszczególnych zadań.

Publikacja Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa, wzbogacona o liczne przykłady, stanowi istotne wsparcie przy wdrażaniu lub usprawnianiu metody budżetowania zadaniowego. Jest adresowana do pracowników działów finansowo-księgowych, osób odpowiedzialnych za budżetowanie w jednostce oraz przedstawicieli instytucji kontroli i nadzoru.

Na płycie dołączonej do książki Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa znajdują się edytowalne wzory dokumentów, rozbudowana baza mierników niezbędnych przy planowaniu zadaniowym (około 4000 mierników), a także przykładowo sporządzone sprawozdania półroczne Rb-BZ1 i Rb-BZ2.

Sławomir Heciak – specjalista w zakresie finansów publicznych, w tym księgowości budżetowej i audytu wewnętrznego. Wieloletni pracownik administracji samorządowej w działach finansowo-księgowych. Autor licznych artykułów w czasopismach fachowych, między innymi w miesięczniku „Finanse Publiczne”. Wykładowca na podyplomowych studiach z zakresu audytu i rachunkowości.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

149,00 zł

szt.

Plan kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz

Plan kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz
Plan kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz

Plan kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz

 

Autor: Dorota Adamek-Hyska

Wydawnictwo: PRESSCOM

 

Opracowanie stanowi praktyczny przewodnik dotyczący planów kont jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. Poza komentarzem do kont ustalonych przez ustawodawcę publikacja przedstawia przykładową dekretację na każdym z kont, podstawowe zasady ujmowania operacji gospodarczych, podstawowe kategorie wyceny aktywów i pasywów, a także zasady otwierania i zamykania kont księgowych. Książka adresowana jest do głównych księgowych oraz pracowników działów księgowości jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

126,00 zł

szt.

Procedury kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych. Wzory i przykłady

Procedury kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych. Wzory i przykłady
Procedury kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych. Wzory i przykłady

Procedury kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych. Wzory i przykłady

 

Autor: Ewaryst Kowalczyk

Wydawnictwo: PRESSCOM

 

Celem publikacji jest przedstawienie wymagań prawnych w tym zakresie oraz praktycznych aspektów tworzenia procedur w ramach kontroli zarządczej. Czytelnicy znajdą w książce odpowiedzi na pytania: które przepisy określają obowiązki i uprawnienia związane z tworzeniem wewnętrznych procedur kontroli zarządczej? jakie są funkcje procedur? jak tworzyć procedury zarządzania ryzykiem? Istotną częścią opracowania są wzory dokumentów przydatnych w praktyce wdrażania kontroli zarządczej, w tym: zarządzenia w sprawie kontroli zarządczej, procedury kontroli zarządczej, instrukcje zarządzania ryzykiem, plany działalności, arkusze oceny i matryce analizy ryzyka. W książce przedstawiono również liczne przykłady zarządzeń wydanych w ostatnim czasie w jednostkach sektora finansów publicznych w Polsce. Publikacja zawiera 66 wzorów i przykładów, a także płytę CD z ich edytowalnymi wersjami.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

126,00 zł

szt.

Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych

Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych
Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych

Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych

 

Autor: Teresa Krawczyk

Wydawnictwo: PRESSCOM

 

Książka stanowi omówienie zagadnień dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji - ich klasyfikacji, ewidencji, amortyzacji i inwentaryzacji - według stanu prawnego na 1 stycznia 2011 roku. W przystępny i precyzyjny sposób wyjaśniono takie kwestie, jak: metody wyceny środków trwałych, ujęcie w kosztach jednostki zakupów, ulepszeń i remontów środków trwałych, wycofanie z ewidencji i likwidacja nieprzydatnych składników majątku czy finansowanie inwestycji. W publikacji zostały wykorzystane liczne przykłady i schematy księgowań, a także przedstawione wzory dokumentów inwentaryzacyjnych. Książka przeznaczona jest dla głównych księgowych jednostek sektora finansów publicznych, pracowników działów finansowo-księgowych i osób, które odpowiadają za administrację i zarządzanie środkami trwałymi.

Autor: Teresa Krawczyk

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

126,00 zł

szt.

Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji

Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji
Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji

Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji

 

Autorzy:  Iwaniec Małgorzata

Rok wydania: 2012

Ilość stron:  304
Oprawa:  twarda


Kiedy wydatki zalicza się do remontowych, a kiedy do inwestycyjnych? Jakie warunki muszą być spełnione przy realizacji inwestycji w obcym środku trwałym? Kiedy można odliczyć naliczony VAT przy zakupach finansowanych dotacjami?  Realizacja inwestycji w jednostkach sektora finansów publicznych stosujących rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości wywołuje wiele wątpliwości, w których rozwiązaniu pomoże niniejsza książka Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji. Omówiono w niej finansowo-księgowe aspekty inwestycji: od etapu przygotowania przez realizację po rozliczenie.

Autorka w książce Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji szczegółowo przedstawiła zasady dotyczące środków trwałych w budowie, klasyfikacji i rozliczania nakładów inwestycyjnych, w tym nakładów na inwestycje realizowane w ramach projektów unijnych. Uwzględniła zagadnienia inwentaryzacji, kontroli i naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Przytoczyła wiele interpretacji Ministerstwa Finansów, RIO i organów podatkowych oraz wyroki sądów i orzeczenia GKO.

Opracowanie Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji zawiera liczne przykłady i schematy księgowań zdarzeń gospodarczych występujących w codziennej działalności jednostek, takich jak:  adaptacja starego budynku na siedzibę jednostki, naliczanie odpisów amortyzacyjnych środka trwałego finansowanego z dotacji, zakup i instalacja systemu monitoringu, ewidencja w paragrafach klasyfikacji budżetowej zakupów inwestycyjnych (gruntów, samochodów, zestawu komputerowego, serwera itd.) i wiele innych.

Małgorzata Iwaniec – ekonomista, praktyk, pracownik urzędu miejskiego, specjalista z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej oraz finansów publicznych. Zajmuje się rozliczeniami finansowymi projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Ma uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz certyfikat CGAP.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

149,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl