Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Producent
Cena
Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa
Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgow
Autor przybliżył istotę budżetu zadaniowego oraz korzyści płynące z jego wdrożenia.Przedstawił możliwość wykorzystania go jako narzędzia zarządzania finansami w jednostce. Opisał standardy definiowania celów w budżecie i dobierania mierników ich realizacji. Ponadto wyjaśnił, jak dostosować system rachunkowości i zbudować model rozliczeniowy, który umożliwi prawidłową alokację kosztów i wydatków do poszczególnych zadań.
Publikacja Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa, wzbogacona o liczne przykłady, stanowi istotne wsparcie przy wdrażaniu lub usprawnianiu metody budżetowania zadaniowego. Jest adresowana do pracowników działów finansowo-księgowych, osób odpowiedzialnych za budżetowanie w jednostce oraz przedstawicieli instytucji kontroli i nadzoru.
Na płycie dołączonej do książki Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa znajdują się edytowalne wzory dokumentów, rozbudowana baza mierników niezbędnych przy planowaniu zadaniowym (około 4000 mierników), a także przykładowo sporządzone sprawozdania półroczne Rb-BZ1 i Rb-BZ2.
Sławomir Heciak – specjalista w zakresie finansów publicznych, w tym księgowości budżetowej i audytu wewnętrznego. Wieloletni pracownik administracji samorządowej w działach finansowo-księgowych. Autor licznych artykułów w czasopismach fachowych, między innymi w miesięczniku „Finanse Publiczne”. Wykładowca na podyplomowych studiach z zakresu audytu i rachunkowości.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Plan kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz
Plan kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych – praktyczny komentarz
Autor: Dorota Adamek-Hyska
Wydawnictwo: PRESSCOM
Opracowanie stanowi praktyczny przewodnik dotyczący planów kont jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. Poza komentarzem do kont ustalonych przez ustawodawcę publikacja przedstawia przykładową dekretację na każdym z kont, podstawowe zasady ujmowania operacji gospodarczych, podstawowe kategorie wyceny aktywów i pasywów, a także zasady otwierania i zamykania kont księgowych. Książka adresowana jest do głównych księgowych oraz pracowników działów księgowości jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Procedury kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych. Wzory i przykłady
Procedury kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych. Wzory i przykłady
Autor: Ewaryst Kowalczyk
Wydawnictwo: PRESSCOM
Celem publikacji jest przedstawienie wymagań prawnych w tym zakresie oraz praktycznych aspektów tworzenia procedur w ramach kontroli zarządczej. Czytelnicy znajdą w książce odpowiedzi na pytania: które przepisy określają obowiązki i uprawnienia związane z tworzeniem wewnętrznych procedur kontroli zarządczej? jakie są funkcje procedur? jak tworzyć procedury zarządzania ryzykiem? Istotną częścią opracowania są wzory dokumentów przydatnych w praktyce wdrażania kontroli zarządczej, w tym: zarządzenia w sprawie kontroli zarządczej, procedury kontroli zarządczej, instrukcje zarządzania ryzykiem, plany działalności, arkusze oceny i matryce analizy ryzyka. W książce przedstawiono również liczne przykłady zarządzeń wydanych w ostatnim czasie w jednostkach sektora finansów publicznych w Polsce. Publikacja zawiera 66 wzorów i przykładów, a także płytę CD z ich edytowalnymi wersjami.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych
Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych
Autor: Teresa Krawczyk
Wydawnictwo: PRESSCOM
Książka stanowi omówienie zagadnień dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji - ich klasyfikacji, ewidencji, amortyzacji i inwentaryzacji - według stanu prawnego na 1 stycznia 2011 roku. W przystępny i precyzyjny sposób wyjaśniono takie kwestie, jak: metody wyceny środków trwałych, ujęcie w kosztach jednostki zakupów, ulepszeń i remontów środków trwałych, wycofanie z ewidencji i likwidacja nieprzydatnych składników majątku czy finansowanie inwestycji. W publikacji zostały wykorzystane liczne przykłady i schematy księgowań, a także przedstawione wzory dokumentów inwentaryzacyjnych. Książka przeznaczona jest dla głównych księgowych jednostek sektora finansów publicznych, pracowników działów finansowo-księgowych i osób, które odpowiadają za administrację i zarządzanie środkami trwałymi.
Autor: Teresa Krawczyk
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji
Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji
Autorzy: Iwaniec Małgorzata
Rok wydania: 2012
Oprawa: twarda
Autorka w książce Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji szczegółowo przedstawiła zasady dotyczące środków trwałych w budowie, klasyfikacji i rozliczania nakładów inwestycyjnych, w tym nakładów na inwestycje realizowane w ramach projektów unijnych. Uwzględniła zagadnienia inwentaryzacji, kontroli i naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Przytoczyła wiele interpretacji Ministerstwa Finansów, RIO i organów podatkowych oraz wyroki sądów i orzeczenia GKO.
Opracowanie Środki trwałe w budowie w jednostkach i zakładach budżetowych. Wycena, ewidencja i dokumentacja inwestycji zawiera liczne przykłady i schematy księgowań zdarzeń gospodarczych występujących w codziennej działalności jednostek, takich jak: adaptacja starego budynku na siedzibę jednostki, naliczanie odpisów amortyzacyjnych środka trwałego finansowanego z dotacji, zakup i instalacja systemu monitoringu, ewidencja w paragrafach klasyfikacji budżetowej zakupów inwestycyjnych (gruntów, samochodów, zestawu komputerowego, serwera itd.) i wiele innych.
Małgorzata Iwaniec – ekonomista, praktyk, pracownik urzędu miejskiego, specjalista z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej oraz finansów publicznych. Zajmuje się rozliczeniami finansowymi projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Ma uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz certyfikat CGAP.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni