Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Producent
Cena
Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie
Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie
Wydawnictwo: DIFIN
Autor: red. Katarzyna Kreczmańska - Gigol
Rok wydania : 2015
Ilość stron: 576
Opis:
W publikacji autorzy przedstawili istotę i znaczenie płynności w szerokim ujęciu – finansowym, zarządczym i prawnopodatkowym. Omówili nowatorskie sposoby mierzenia poziomu płynności finansowej, Książka łączy wiedzę teoretyczną i praktyczną, pomaga zrozumieć proces i kluczowe narzędzia zarządzania płynnością.
Spis treści :
Wstęp
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
Część pierwsza. Zagadnienia podstawowe
Rozdział I. Istota płynności finansowej
Tomasz Cicirko
1. Płynność w ujęciu majątkowym
2. Płynność w ujęciu majątkowo-kapitałowym
3. Płynność finansowa a przepływy pieniężne
4. Powiązania między podstawowymi aspektami płynności
5. Analiza płynności finansowej
6. Podsumowanie
Rozdział II. Pomiar płynności finansowej
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Pojęcie płynności strukturalnej, płynności potencjalnej i zdolności płatniczej
2. Istota miernika i cel pomiaru płynności finansowej
3. Tradycyjne mierniki płynności finansowej
4. Mierniki płynności strukturalnej
5. Mierniki płynności potencjalnej
6. Podsumowanie
Rozdział III. Przepływy pieniężne w przedsiębiorstwie jako mechanizm kreowania wartości
Jan Komorowski
1. Wstęp
2. Przepływy pieniężne jako instrument zarządzania płynnością finansową
3. Zarządzanie płynnością a wartość przedsiębiorstwa
4. Proces decyzyjny w sferze zarządzania przepływami finansowymi
5. Wykorzystanie przepływów finansowych w procesie kreacji wartości przedsiębiorstwa
6. Podsumowanie
Rozdział IV. Rola skarbnika w przedsiębiorstwie
Jacek Rauk
1. Misja i zakres obowiązków skarbnika
2. Typowe struktury działów skarbowych w przedsiębiorstwie
3. Stopień centralizacji treasury
4. Podsumowanie
Część druga. Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa
Rozdział V. Istota ryzyka
Renata Pajewska-Kwaśny
1. Pojęcie i rodzaje ryzyka w działalności biznesowej
2. Zasady zarządzania w warunkach ryzyka
3. Ubezpieczenie jako jedno z narzędzi zarządzania w warunkach ryzyka
4. Ryzyko w działalności menedżerskiej
5. Podsumowanie
Rozdział VI. Zarządzanie ryzykiem kredytu kupieckiego ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczenia należności
Ilona Tomaszewska
1. Kredyt kupiecki a ryzyko przedsiębiorstwa
2. Proces zarządzania ryzykiem kredytowym
3. Ubezpieczenie należności
4. Podział rynku oraz dostępność ubezpieczeń finansowych
5. Podsumowanie
Rozdział VII. Kryzys płynności w przedsiębiorstwie
Tomasz Gigol
1. Rodzaje kryzysu w przedsiębiorstwie
2. Spostrzeganie kryzysu płynności
3. Finansowe przyczyny kryzysu płynności
4. Reakcje na kryzys płynności
5. Podsumowanie
Rozdział VIII. Rola i znaczenie informacji w zarządzaniu płynnością finansową
Monika Bekas, Waldemar Rogowski
1. Znaczenie informacji
2. Podaż informacji gospodarczej
3. Źródła informacji
4. Oferta biur informacji gospodarczej
5. Modele dyskryminacyjne jako narzędzie prognozowania zagrożenia przedsiębiorstwa
niewypłacalnością
6. Potencjalni interesariusze informacji o zagrożeniu przedsiębiorstwa niewypłacalnością
7. Podsumowanie
Rozdział IX. Wykorzystanie informacji w praktyce korporacyjnej
Jacek Rauk, Maciej Lipiński
1. Wstęp
2. Wewnętrzne i zewnętrzne źródła informacji a zapotrzebowanie na informację
3. Informacje ekonomiczne
4. Know-how
5. Informacje potrzebne do zarządzania ryzykiem współpracy
6. Wewnętrzne źródła informacji
7. Podsumowanie
Część trzecia. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto
Rozdział X. Kapitał obrotowy netto i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Wstęp
2. Pojęcie kapitału obrotowego netto
3. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto jako element zarządzania finansami
przedsiębiorstwa
4. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto a cykl konwersji gotówki w przedsiębiorstwie
5. Rodzaje strategii zarządzania kapitałem obrotowym netto
6. Podsumowanie
Rozdział XI. Kredyt kupiecki jako źródło należności
Jacek Folga
1. Kredyt kupiecki w teorii przedmiotu
2. Determinanty udzielania kredytu kupieckiego
3. Polityka kredytowa w przedsiębiorstwie
4. Ocena zdolności kredytowej odbiorcy
5. Organizacja procesu zarządzania kredytem kupieckim
6. Podsumowanie
Rozdział XII. Istota zarządzania zobowiązaniami handlowymi
Jacek Folga
1. Korzyści wynikające z zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2. Zaangażowanie pionu finansowego w proces zarządzania zobowiązaniami handlowymi
3. Szacowanie dodatkowego zysku z tytułu wykonania przyspieszonej płatności do dostawcy
4. Kontrola zobowiązań handlowych i procesu wykonywania płatności
5. Podsumowanie
Rozdział XIII. Zarządzanie zapasami
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Zapasy w bilansie przedsiębiorstwa
2. Funkcje zapasów
3. Koszty zapasów
4. Optymalna wielkość zamówienia
5. Termin składania zamówienia – sterowanie i monitorowanie zapasów
6. Podsumowanie
Rozdział XIV. Środki pieniężne w przedsiębiorstwie
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Środki pieniężne w przedsiębiorstwie i cel ich utrzymywania
2. Możliwości przechowywania rezerw płynności
3. Cel zarządzania środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie
4. Cash pooling jako instrument zarządzania środkami pieniężnymi
5. Podsumowanie
Rozdział XV. Proces zarządzania środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie
Aleksandra Filipowicz
1. Wstęp
2. Przebieg procesu zarządzania środkami pieniężnymi
3. Strategie i metody zarządzania środkami pieniężnymi
4. Rola poszczególnych jednostek operacyjnych przedsiębiorstwa w procesie zarządzania środkami pieniężnymi
5. Optymalny poziom środków pieniężnych
6. Podsumowanie
Część czwarta. Źródła i surogaty finansowania przedsiębiorstwa
Rozdział XVI. Przedsiębiorstwo i bank
Jacek Grzywacz
1. Potrzeba współpracy i rola rachunku bieżącego
2. Racjonalny wybór banku
3. Cena usług bankowych
4. Podsumowanie
Rozdział XVII. Przelew wierzytelności jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Istota przelewu wierzytelności
2. Podmioty i przedmioty przelewu wierzytelności
3. Rodzaje przelewu wierzytelności
4. Zabezpieczenia i koszt przelewu wierzytel
5. Podsumowanie
Rozdział XVIII. Faktoring jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Pojęcie faktoringu
2. Podmioty i przedmioty faktoringu
3. Funkcje faktoringu
4. Rodzaje faktoringu
5. Zabezpieczenia i koszt faktoringu
6. Rynek faktoringowy w Polsce
7. Podsumowanie
Rozdział XIX. Forfaiting jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Pojęcie forfaitingu
2. Podmioty i przedmioty forfaitingu
3. Funkcje forfaitingu
4. Zabezpieczenia i koszt forfaitingu
5. Usługi forfaitingowe w Polsce
6. Podsumowanie
Rozdział XX. Sekurytyzacja aktywów
Jolanta Zombirt
1. Wstęp
2. Sekurytyzacja kredytów hipotecznych w USA
3. Rola ratingu w procesach sekurytyzacyjnych
4. Sekurytyzacja a światowy kryzys finansowy
5. Działania antykryzysowe Komisji Europejskiej a sekurytyzacja
6. Podsumowanie
Rozdział XXI. Kapitały podwyższonego ryzyka
Tomasz Gigol
1. Istota i klasyfikacja kapitałów podwyższonego ryzyka
2. Fundusze private equity
3. Fundusze venture capital
4. Korporacyjne venture capital
5. Krajowy Fundusz Kapitałowy
6. Aniołowie biznesu
7. Podsumowanie
Rozdział XXII. Pozyskanie kapitału przez wprowadzenie spółki na giełdę
Tomasz Gigol
1. Motywy wejścia na giełdę i związane z tym obawy
2. Koszty debiutu giełdowego
3. Wartość IPO w Europie i w Polsce
4. Proces wejścia na giełdę
4.1. Reorganizacja
4.2. Podmioty uczestniczące w IPO
4.3. Prospekt emisyjny
4.4. Marketing pierwszej oferty publicznej akcji
5. Podsumowanie
Rozdział XXIII. Zastosowanie leasingu a płynność finansowa
Piotr Russel
1. Wstęp
2. Leasing w świetle prawa cywilnego
3. Leasing a podatek dochodowy
4. Leasing a podatek od towarów i usług
5. Zalety i wady leasingu jako instrumentu zarządzania płynnością finansową
6. Podsumowanie
Część piąta. Prawne i podatkowo-księgowe aspekty zarządzania płynnością
Rozdział XXIV. Prawne zabezpieczenia należności przedsiębiorstw
Izabela Heropolitańska
1. Wstęp
2. Weksel własny in blanco
2.1. Wystawienie weksla in blanco
2.2. Elementy weksla in blanco
2.3. Deklaracja do weksla in blanco
3. Poręczenie wekslowe – awal
3.1. Udzielenie poręczenia wekslowego
3.2. Zakres odpowiedzialności poręczyciela
4. Poręczenie
4.1. Udzielanie poręczenia
4.2. Rodzaje poręczenia
4.3. Treść poręczenia
4.4. Zakres zobowiązania poręczyciela
4.5. Uprawnienia i obowiązki wierzyciela
4.6. Wygaśnięcie zobowiązania poręczyciela
5. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe
6. Przelew (cesja) wierzytelności na zabezpieczenie
6.1. Wierzytelności mogące być przedmiotem przelewu
6.2. Zawarcie umowy przelewu wierzytelności
6.3. Treść umowy
6.4. Prawa i obowiązki stron
7. Pełnomocnictwo do dysponowania rachunkiem bankowym
8. Zastaw rejestrowy
8.1. Definicja zastawu
8.2. Przedmiot zastawu rejestrowego
8.3. Powstanie zastawu rejestrowego
8.4. Umowa zastawnicza
8.5. Strony umowy zastawniczej
8.6. Zbieg obciążeń
8.7. Przeniesienie zastawu rejestrowego
8.8. Wygaśnięcie zastawu
8.9. Zaspokojenie zastawnika
8.10. Rejestr zastawów
9. Zastaw na prawach
10. Przewłaszczenie na zabezpieczenie
10.1. Zagadnienia wstępne
10.2. Forma przewłaszczenia
10.3. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do tożsamości
10.4. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do gatunku
11. Blokada środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych
12. Hipoteka
12.1. Zagadnienia wstępne
12.2. Prawny charakter hipoteki
12.3. Przedmiot hipoteki
12.4. Wierzytelność hipoteczna
12.5. Ustanowienie hipoteki
12.6. Rodzaje hipoteki
12.7. Powstanie hipoteki
12.8. Ubezpieczenie nieruchomości obciążonej hipoteką
12.9. Zmiana treści wierzytelności hipotecznej i hipoteki
12.10. Wygaśnięcie hipoteki
12.11. Opróżnione miejsce hipoteczne
12.12. Zaspokojenie roszczeń wierzyciela z nieruchomości
12.13. Akt notarialny, w którym dłużnik poddaje się egzekucji
13. Podsumowanie
Rozdział XXV. Ubezpieczenie należności
Jacek Kukiełka
1. Zasady działalności ubezpieczeniowej i umowy ubezpieczenia
1.1. Zasady wykonywania działalności ubezpieczeniowej
1.2. Podstawowe reguły umowy ubezpieczenia
2. Ubezpieczenie kredytu kupieckiego udzielanego przez dostawcę
2.1. Ogólne cechy ubezpieczeń finansowych
2.2. Ryzyko kredytu kupieckiego
2.3. Metody zabezpieczania ryzyka kredytu kupieckiego
2.4. Podstawowe zasady ubezpieczenia kredytu kupieckiego
2.5. Należności obejmowane ubezpieczeniem
2.6. Zdarzenia ubezpieczeniowe
2.7. Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela
2.8. Zawieranie umowy ubezpieczenia należności
2.9. Funkcjonowanie umowy ubezpieczenia należności
2.10. Kryteria oceny oferty ubezpieczyciela
2.11. Korzyści ubezpieczania należności
3. Ubezpieczenia transakcji eksportowych
4. Podsumowanie
Rozdział XXVI. Formy prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiedzialność z tym związana
Tomasz Niepytalski
1. Wstęp
2. Odpowiedzialność osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
3. Odpowiedzialność w spółkach prawa handlowego
4. Odpowiedzialność w spółce jawnej
5. Odpowiedzialność w spółce partnerskiej
6. Odpowiedzialność w spółce komandytowej
7. Odpowiedzialność w spółce komandytowo-akcyjnej
8. Odpowiedzialność wspólników i członków zarządu w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością 9. Odpowiedzialność cywilna członków organów spółki akcyjnej
10. Podsumowanie
Rozdział XXVII. Wykorzystanie rachunkowości w zarządzaniu płynnością przedsiębiorstwa
Joanna Wielgórska-Leszczyńska
1. Sprawozdania finansowe jako źródła informacji o przedsiębiorstwie
1.1. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych
1.2. Zakres informacyjny sprawozdania finansowego
2. Ocena dokonań przedsiębiorstwa a polityka rachunkowości
3. Płynność aktywów i wymagalność pasywów
4. Wycena bilansowa aktywów i jej znaczenie w ocenie płynności aktywów
5. Znaczenie rachunku przepływów pieniężnych w ocenie dokonań przedsiębiorstwa, jego zdolności płatniczej i sposobów finansowania działalności
6. Podsumowanie
Rozdział XXVIII. Opodatkowanie a płynność finansowa przedsiębiorstwa
Marcin Jamroży
1. Wstęp
2. Podatki dochodowe
2.1. Sposoby ustalania podstawy opodatkowania
2.2. Wierzytelności nieściągalne jako koszty uzyskania przychodów
2.3. Korekta kosztów w związku z nieuregulowanymi zobowiązaniami
2.4. Działania restrukturyzacyjne
2.5. Cash pooling
2.6. Ulgi w realizacji zobowiązań podatkowych
3. Podatki pobierane u źródła
4. Podatek od towarów i usług
4.1. Neutralność podatku od towarów i usług (VAT)
4.2. Powstanie obowiązku podatkowego
4.3. Ulgi za złe długi
4.4. Wybór zwolnienia przez drobnego przedsiębiorcę
4.5. Rozliczanie podatku naliczonego
4.6. Zwroty nadwyżek podatku naliczonego nad należnym
5. Podatki majątkowe i od obrotu majątkowego
6. Podsumowanie
Część szósta. Windykacja należności
Rozdział XXIX. Rynek windykacyjny w Polsce
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
1. Wstęp
2. Pojęcie rynku windykacyjnego
3. Stan rynku windykacyjnego w Polsce i perspektywy jego rozwoju
4. Podsumowanie
Rozdział XXX. Psychologiczne uwarunkowania skuteczności windykacji
Krzysztof Matela
1. Wstęp
2. Wywieranie wpływu przez otoczenie
3. Otoczenie dłużnika
4. Mechanizmy wyboru a praktyka windykacyjna
5. Potrzeby w teorii Maslowa
6. Emocje
7. Teoria Skinnera
8. Podstawowe pojęcia
9. Podsumowanie
Rozdział XXXI. Ścieżki windykacji i komunikacja w procesie windykacji
Monika Bekas
1. Zasady i narzędzia windykacji
2. Klasyfikacja dłużników i układanie ścieżek windykacji
3. Wywieranie wpływu społecznego na dłużnika
4. Sztuka negocjacji i komunikacji z dłużnikami
5. Podsumowanie
Rozdział XXXII. Prawne aspekty windykacji
Radosław Cieciórski
1. Podstawowe pojęcia
2. Źródła zobowiązań
3. Weryfikacja osób reprezentujących przedsiębiorstwo
4. Umowy handlowe i dochodzenie roszczeń z zabezpieczeń umów handlowych
5. Tryb dochodzenia należności
6. Klauzula wykonalności
7. Postępowanie egzekucyjne
8. Podsumowanie
Rozdział XXXIII. Organizacja procesu windykacji w przedsiębiorstwie
Maciej Lipiński
1. Wstęp
2. Organizacja działu zarządzania należnościami i windykacji
3. Procedura zarządzania należnościami i windykacji
4. Ocena pracy działu zarządzania należnościami i windykacji
5. Narzędzia informatyczne
6. Podsumowanie
Rozdział XXXIV. Proces windykacji w przedsiębiorstwie na przykładzie Company SA
Dorota Strubel
1. Miejsce działu windykacji w strukturze organizacyjnej Company SA
2. Zespół windykacji
3. Algorytm działań windykacyjnych w Company SA
4. Podsumowanie
Bibliografia
Informacje o autorach
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości – wzorce zarządzeń wewnętrznych wg ustawy o rachunkowości i MSSF (z suplementem elektronicznym)
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Leksykon fakturowania - 2015
Leksykon fakturowania - 2015
- wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
-
rok wydania: 2015
-
format: B5
Wystawienie faktury powinno być w teorii prostą czynnością. W praktyce okazuje się, że mnogość rodzajów faktur, różnorodność momentów powstawania obowiązku podatkowego, brak precyzyjnych regulacji w tym zakresie, błędy legislacyjne itp. powodują, że prawidłowe wystawienie faktury to prawdziwy sukces. Autorzy postawili sobie za zadanie ułatwić podatnikom, księgowym, pracownikom organów podatkowych oraz wszystkim innym zainteresowanym osobom przejście przez te skomplikowane regulacje tak, aby prawidłowe wystawienie dowolnego rodzaju faktury przestało być problemem.
Leksykon w przystępny, a jednocześnie profesjonalny sposób, wyjaśnia zagadnienia związane z fakturowaniem. Książka ma formę zwięzłych i precyzyjnych odpowiedzi na wprost postawione pytania lub nurtujące podatników wątpliwości.
W publikacji szczegółowo zostało wyjaśnione m.in.:
- zasady i terminy wystawiania poszczególnych rodzajów faktur,
- wymogi formalne poszczególnych rodzajów faktur, ich znaczenie w praktyce oraz skutki ich niespełnienia,
- kto i w jakich sytuacjach jest zobowiązany lub tylko uprawniony wystawić fakturę,
- kiedy faktura daje prawo do odliczenia podatku naliczonego w niej wskazanego.·
Stan prawny aktualny na 1 stycznia 2015 r.
Planowany termin wydania: luty 2015
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne
Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne
- wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
-
rok wydania: 2015
-
format: B5
Rachunkowość nie musi być trudna!
Książka ujmuje tematykę rachunkowości w sposób zrozumiały, przystępny i co ważne przy tej tematyce interesujący. Została wzbogacona licznymi przykładami, zadaniami i schematami, które mają pomóc Czytelnikowi w lepszym oraz efektywniejszym zrozumieniu omawianych zagadnień.
Pozycja stanowi ujęcie problematyki związanej z rachunkowością dotyczącą małych i średnich przedsiębiorstw.
Planowany termin wydania: styczeń 2015
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
Autor: Renata Mroczkowska
Wydawnictwo: ODDK
Jak odliczyć 100 % VAT od wydatków na paliwo (olej, gaz)?
WYKORZYSTAJ SZANSĘ NA DUŻE OSZCZĘDNOŚCI!
Konkurencja nie śpi!
Uwaga!
Od 1 kwietnia 2014 r. obowiązują zmiany w ustawie o VAT umożliwiające podatnikom pełne (100%) odliczenie podatku VAT od wydatków dotyczących samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Warunkiem odliczenia jest wykorzystywanie tych pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej.
Zdaniem Ministerstwa Finansów fakt wykorzystywania przez podatnika pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej może mieć miejsce m.in. gdy: „z posiadanej przez podatnika dokumentacji (regulaminy, umowy, zarządzenia, itp.) obiektywnie wynika, że pojazd jest wykorzystywany wyłącznie do działalności gospodarczej i nie ma możliwości, aby pracownik „prywatnie” skorzystał z firmowego samochodu, np. w celu dojazdu do swojego miejsca zamieszkania”.
Polecamy gotowy do wdrożenia Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją, określający wewnętrzne zasady używania samochodów firmowych, w tym m.in.:
- zasady prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu – wersja papierowa i elektroniczna,
- postepowanie w przypadku kradzieży ewidencji,
- archiwizacja dokumentów,
- zasady odpowiedzialności pracownika, w tym materialnej,
- procedura w przypadku podania błędnych danych,
- informacja VAT-26,
- polityka bezpieczeństwa.
Regulamin opracowany zarówno dla pracowników, jak i niepracowników użytkujących samochody firmowe (inne zasady!)
Regulamin zawiera też wzorcową dokumentację, w tym m.in.:
- upoważnienie do prowadzenia samochodu służbowego,
- umowa o korzystanie z samochodu służbowego,
- zamówienie pracownika na przydział samochodu służbowego,
- protokół z przekazania samochodu służbowego,
- ewidencja przebiegu pojazdu (wersja dla pracowników i niepracowników).
Uwaga!
Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w formacie MS Word i Excel), dający możliwość:
- modyfikacji regulaminu na własne potrzeby,
- bezpośredniej pracy na plikach,
- uzupełnienia o dane,
- wydruku itp.
Stan prawny: 1 kwietnia 2014 r.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Zamkniecie roku 2014
Zamkniecie roku 2014
Wydawnictwo: RACHUNKOWOŚĆ
Oprawa: miękka
Format: A4
NOWOŚĆ !!!
Już jest w sprzedaży !!!
Właśnie ukazało się kolejne wydanie książki Zamknięcie roku.
- Nowe zaktualizowane wydanie będzie omawiało następujące zagadnienia:
- roczne sprawozdanie finansowe (ogólne reguły zamykania ksiąg rachunkowych oraz sporządzania, badania i zatwierdzania rocznego sprawozdania finansowego; szczegółowe omówienie sposobu ustalania pozycji poszczególnych elementów sprawozdania finansowego: wprowadzenia, bilansu, rachunku zysku i strat, dodatkowych informacji i objaśnień, zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym, rachunku przepływów pieniężnych),
- omówienie spraw budzących najczęściej wątpliwości (operacje w walutach obcych, różnice kursowe, odroczony podatek dochodowy),
- zasady szczególne dla jednostek mikro,
- sprawozdanie z działalności (wymogi, zakres, układ),
- podatki dochodowe (opodatkowanie dochodu, przychody i koszty podatkowe, zmniejszenia i zwiększenia podstawy opodatkowania, korekty kosztów podatkowych, opodatkowanie dywidend),
- terminarz obowiązków podatników i płatników w okresie zamykania roku,
- sztuka dobrej prezentacji sprawozdania finansowego – czyli jak wyciągać wnioski ze sprawozdania i odpowiednio je przedstawiać osobom zainteresowanym.
Realizacja wysyłek natychmiast po ukazaniu się książki zgodnie z kolejnością wpływu zamówień .
Dostępność: brak towaru
148,00 zł
Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)
Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)
Wydawnictwo: ODDK
Autorzy: Katarzyna Judkowiak, Justyna Pomorska
Samochód w firmie – skorzystaj ze wszystkich możliwości i zabezpiecz się przed kontrolą!
Instruktażowe omówienie praktycznych aspektów podatkowych (VAT, PIT, CIT) związanych z wykorzystywaniem przez podatników samochodów w działalności gospodarczej na gruncie najnowszych nowelizacji ustaw podatkowych, w tym m.in.:
- instruktaż odliczania podatku VAT naliczonego od nabycia samochodów oraz ich używania na podstawie umów leasingu,
- zasady odliczania podatku VAT naliczonego od wydatków eksploatacyjnych,
- nowe metody korygowania podatku VAT naliczonego w razie zmiany przeznaczenia samochodu,
- reguły opodatkowania sprzedaży samochodów, w tym także używanych,
- ujęcie wydatków związanych z samochodami, w tym także kwoty podatku VAT, na gruncie przepisów o podatkach dochodowych.
Szczególnie cenny jest dołączony wzorcowy regulamin użytkowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych z dokumentacją, który pomoże wdrożyć w firmie konkretne rozwiązania i będzie pomocą przy ewentualnej kontroli.
Autorki – znane specjalistki z firmy gwarantują wysoki poziom merytoryczny publikacji.
Polecamy doradcom podatkowym, księgowym, adwokatom, radcom prawnym, biegłym rewidentom, pracownikom urzędów skarbowych, a także pracownikom działów finansowo-księgowych przedsiębiorstw.
Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w formie MS Word), dający możliwość bezpośredniej pracy na Regulaminie i dostosowania go do własnych potrzeb.
Zawartość e-suplementu:
Wzorcowy regulamin użytkowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych
Ewidencja przejazdów samochodu prywatnego w celach służbowych
Protokół przekazania pojazdu
Oświadczenie pracownika o obowiązku informowania pracodawcy o szkodzie w pojeździe
Protokół z miejsca kolizji lub wypadku
Umowa sprzedaży samochodu
Umowa najmu samochodu
Umowa użyczenia
Wezwanie do wykonania naprawy i wydania samochodu zastępczego
Ewidencja środków trwałych
Akty prawne
Stan prawny: 1 czerwca 2014 r.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie
Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie
Wydawnictwo Oficyna Prawa Polskiego
Autor Jacek Folga
Format B5
Liczba stron 64
Oprawa miękka
W publikacji nasz ekspert porusza najważniejsze askpekty prowadzenia własnej firmy, czyli zarządzanie zapasami, gotówką, należnościami i zobowiązaniami. Podpowiada, jakie stosować narzedzia controllingowe do efektywnego zarządzania firmą. Swoją uwagę skupia na dogłębnej analizie zarządzania majątkiem obrotowym.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015
Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015
- wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
-
rok wydania: 2015
-
format: B5
Publikacja w sposób kompleksowy i praktyczny omawia aspekty podatkowe dotyczące podmiotów jakimi są Organizacje Pożytku Publicznego, Fundacje i Stowarzyszenia. Książka adresowana jest zarówno do organów i osób zarządzających tymi podmiotami, jak i księgowych, biur rachunkowych i doradców podatkowych obsługujących te podmioty. Publikacja ma na celu przedstawienie tych podmiotów w roli podatnika, zatem zawiera szczegółową analizę regulacji prawnej dotyczącej zasad funkcjonowania tych podmiotów,w tym pod kątem podatku VAT, dochodowego, PCC, opłaty skarbowej, podatku od nieruchomości.
Wyjaśnia m.in.:
• status prawny podmiotu
• czy OPP może prowadzić działalność gospodarczą
• kiedy dany podmiot nabywa status podatnika VAT
• zasady rozliczania podatku naliczonego VAT
• zastosowanie zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
• zastosowanie zwolnienia w podatku od nieruchomości, PCC i opłacie skarbowej.
Stan prawny aktualny na 2015 rok.
Planowany termin wydania: luty 2015
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe
Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe
Wydawnictwo: C.H.Beck
Autor: Andre Helin
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 454
Publikacja ,,Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe” stanowi praktyczny przewodnik w zakresie stosowania procedur i rozwiązań dotyczących przeprowadzania procesów połączeniowych w ramach spółek kapitałowych.
Autorzy książki, opierając się na pytaniach klientów firmy BDO Sp. z o.o. oraz swoim doświadczeniu stworzyli praktyczną pozycję, która pomoże lepiej zrozumieć skomplikowane przepisy regulujące fuzje i przejęcia. W kontekście nabycia i łączenia spółek kapitałowych decydującą rolę odgrywają szczegółowo opisane przez Autorów aspekty prawne, finansowe, rachunkowe, a także podatkowe wspomnianych procesów. Bardzo ważną rolę pełnią także praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób przygotować się do kontaktów z potencjalnie przejmowanym przedsiębiorstwem, dlaczego warto skorzystać z pomocy doradców przy procesie przejęcia i jak ważne jest przeprowadzenie analizy due diligence.
W 3. wydaniu publikacji, Autorzy uwzględnili zmiany w procesie łączenia się spółek, zwrócili uwagę także na tendencje wynikające ze światowego kryzysu ekonomicznego, które mają wpływ na proces fuzji. Uwzględniono także zmiany ustawy o rachunkowości w zakresie sporządzania sprawozdań finansowych oraz wynikające ze zmian ustaw podatkowych zmiany w podatkach, dotyczące m.in. kwestii podatku dochodowego od osób prawnych, VAT, osób fizycznych (w zakresie opodatkowania wspólników będących osobami fizycznymi), ordynacji podatkowej, a także zmiany wynikające z Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej.
Publikacja została podzielona na 7 rozdziałów, z których każdy zawiera praktyczne przykłady i opis przypadków, które z pewnością ułatwią zrozumienie skutków rachunkowych i podatkowych fuzji i przejęć.
Rozdział 1 zawiera opis procesu przejęcia przedsiębiorstw, ich rodzaje i formy, motywy, tryb przejmowania oraz szczegółowy opis procesu due diligence, mającego duże znaczenie w kontekście prac przygotowawczych, towarzyszących przejęciom.
Rozdział 2 przedstawia proces łączenia spółek kapitałowych, w szczególności zaś jego proceduralne aspekty uregulowane w Kodeksie spółek handlowych – począwszy od etapu przygotowawczego, sporządzenia planu połączenia, podejmowania uchwał połączeniowych aż po rejestrację połączenia w KRS. W rozdziale poruszono także zagadnienie fuzji spółek publicznych oraz międzynarodowych z udziałem spółki europejskiej.
Rozdział 3 odnosi się do rozliczenia skutków połączenia w sprawozdaniu finansowym, z uwzględnieniem różnic w tym zakresie wynikających z zastosowania wymogów prawa polskiego z ustawy o rachunkowości, jak i znowelizowanych Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej.
Rozdział 4 przedstawia wybrane połączenia spółek i ich skutki ekonomiczno-finansowe ustalone na podstawie polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości oraz ich analizę porównawczą.
W rozdziale 5 podano praktyczne przykłady ilustrujące zastosowanie wymogów standardów międzynarodowych do rozliczenia skutków połączenia w księgach rachunkowych.
W rozdziale 6 zaprezentowano zmiany wprowadzone do standardów międzynarodowych w zakresie ujmowania i rozliczania skutków połączeń spółek.
Rozdział 7 stanowi zaś całościowe omówienie podatkowych aspektów fuzji i przejęć z uwzględnieniem zmian w podatku dochodowym od osób fizycznych, od osób prawnych, VAT, podatków i opłat lokalnych.
Wyjątkową zaletą książki jest całościowe przedstawienie procesu fuzji i przejęć z uwzględnieniem specyfiki tak fundamentalnych polskich ustaw, jak: Kodeks spółek handlowych, ustawa o obrocie instrumentami finansowymi, o ofercie publicznej, o nadzorze nad rynkiem finansowym, ustawa o rachunkowości i ustawy podatkowe: dochodowym od osób prawnych, od osób fizycznych, VAT, podatków i opłat lokalnych. Skutki rachunkowe i podatkowe zilustrowano wieloma przykładami.
Publikacja zawiera liczne wykresy, rysunki i tabele, wzbogacające jej wartość komparatystyczną i ułatwiające Czytelnikowi samodzielną analizę porównawczą zasad prawnych i finansowo-rachunkowych towarzyszących procesom połączeń spółek.
Autorzy publikacji są ekspertami w swojej dziedzinie: biegłymi rewidentami, doradcami podatkowymi, z bogatym doświadczeniem w procesach fuzji i przejęć, mającymi także doświadczenie międzynarodowe. W związku z uczestniczeniem w procesach przejęć i przekształceń wielu przedsiębiorstw, ich uwagi stanowią cenne źródło praktycznej wiedzy z tego zakresu. Pozycja ta będzie wyjątkowo przydatna dla osób świadczących usługi doradcze w zakresie fuzji i przejęć, a także biorących udział w tego typu transakcjach.
Komentarz przeznaczony jest przede wszystkim dla osób zajmujących się w swojej działalności zawodowej stosowaniem przepisów prawa bilansowego: członków rad nadzorczych, dyrektorów, głównych księgowych, biegłych rewidentów, analityków finansowych, a także dla radców prawnych, adwokatów, doradców podatkowych, sędziów i prokuratorów oraz dla ekonomistów, a także dla studentów wydziałów ekonomicznych i zarządzania.
Jeżeli w najbliższym czasie którykolwiek z aktów prawnych dostępnych dla Czytelników tej pozycji zostanie zaktualizowany, masz możliwość bezpłatnego dostępu on-line do wersji ujednoliconych zawierających te zmiany! Wystarczy zalogować się na stronie www.legalis.pl/beckplus i użyć kodu, który znajduje się na karcie zdrapce dołączonej do książki.
Skorzystaj z dostępu do aktów prawnych on-line! Wejdź na stronę www.legalis.pl/beckplus i po zalogowaniu wprowadź kod ze zdrapki, a uzyskasz bezpłatny dostęp do wybranych aktów prawnych.
Dostep trwa rok od wydania publikacji i uprawnia do korzystania z wersji ujednoliconych:
- Ustawy o rachunkowości wraz z aktami wykonawczymi
- Kodeksu spółek handlowych
- Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- Międzynarodowych Standardów Rachunkowości
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Polityka rachunkowości w firmie z komentarzem do planu kont
Polityka rachunkowości w firmie z komentarzem do planu kont
Wydawnictwo Oficyna Prawa Polskiego
Autor Katarzyna Trzpioła, dr nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej
Oprawa miękka
Format A4
Wydanie 2014
Praktyczny komentarz zawiera omówienie zasad funkcjonowania poszczególnych kont syntetycznych oraz charakterystykę operacji ewidencjonowanych na tych kontach. Opracowanie zawiera przykładową dekretację na każdym z kont uwzględniając przy tym znowelizowane przepisy prawa bilansowego. Komentarz uwzględnia nie tylko postanowienia ustawy o rachunkowości, ale także wydanych na jej podstawie rozporządzeń wykonawczych, jak i wiążących przepisów ustaw o podatku dochodowym.
Spis treści :
Wstęp………………………………….5
Rozdział I. Zakres zagadnień przyjętych w polityce rachunkowości….7
- Księgi rachunkowe…..7
1.1. Miejsce, czas oraz technika prowadzenia ksiąg rachunkowych…7
1.2. Podstawa zapisów w księgach rachunkowych i korekta błędów…. 8
1.3. Dowody księgowe ….8
1.3.1. Cechy dowodu księgowego…..8
1.3.2. Kontrola dowodów księgowych…9
1.3.3. Dekretacja dowodów księgowych..9
- Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości …10
2.1. Nadrzędne zasady rachunkowości…10
2.1.1. Zasada rzetelnego obrazu (wiarygodności)….10
2.1.2. Zasada przewagi treści nad formą….10
2.1.3. Zasada ciągłości….10
2.1.4. Zasada memoriału…10
2.1.5. Zasada współmierności….10
2.1.6. Zasada kontynuacji działania…10
2.1.7. Zasada ostrożności….10
2.1.8. Zasada istotności….10
2.1.9. Zasada podwójnego zapisu…11
2.1.10. Zasada kompletności i chronologii zapisów…11
2.2. Błąd wpływający na jakość sprawozdania finansowego…11
- Opis stosowanych metod wyceny aktywów i pasywów …11
3.1. Podstawowe kategorie wyceny ( definicje)…11
3.2. Bieżąca i bilansowa wycena aktywów i pasywów…12
- Zasady ochrony i archiwizowania dokumentacji systemu rachunkowości…12
- 4.3. System przetwarzania danych….12
- 4.4. Ochrona dokumentów i ksiąg rachunkowych…14
- 4.5. Ochrona danych wprowadzonych do programu finansowo-księgowego….14
- Charakterystyka programów przetwarzania danych …16
- 5.1. Ogólna charakterystyka i funkcje programu (modułu)…16
- 5.2. „KSIĘGA HANDLOWA”…16
- 5.3. Komputerowe wydruki danych….16
- 5.6. Program pomocniczy – „ŚRODKI TRWAŁE”….16
- 5.7. Program pomocniczy – „SPRZEDAŻ I ZAKUPY”…17
- 5.8. Program pomocniczy – „KADRY I PŁACE”….17
- 5.9. Program pomocniczy – „KASA, BANK I ROZRACHUNKI”…18
- Zasady ochrony danych i ich zbiorów generowane z komputerowych programów przetwarzania…18
- 17. Wykaz kont….19
Rozdział II. Ogólna charakterystyka kont zespołu 0…26
- Konto 01 „Środki trwałe”…26
- Konto 02 „Wartości niematerialne i prawne”…36
- Konto 03 „Długoterminowe aktywa finansowe”…41
- Konto 04 „Inwestycje w nieruchomości i prawa” i inne….49
- Konto 07 „Odpisy umorzeniowe środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości i prawa”…..54
- Konto 07-1 „Odpisy umorzeniowe środków trwałych”…54
- Konto 07-2 „Odpisy umorzeniowe wartości niematerialnych i prawnych”…55
- Konto 07-3 „Odpisy umorzeniowe inwestycji w nieruchomości i prawa”…56
- Konto 08 „Środki trwałe w budowie”…57
- Konto 09-0 „Obce środki trwałe”…61
- Konto 09-1 „Środki trwałe w likwidacji”…61
Rozdział III. Ogólna charakterystyka kont zespołu 1…62
- Konto 10 „Kasa”…62
- Konto 13 „Rachunki i kredyty bankowe” – zasady ogólne…66
- Konto 13-0 „Rachunek bieżący”….66
- Konto 13-1 „Rachunek walutowy”…68
- Konto 13-5 „Inne rachunki bankowe”…69
- Konto 13-9 „Środki pieniężne w drodze”….71
- Konto 14 „Krótkoterminowe aktywa finansowe”…73
- Konto 14-5 „Odpisy aktualizujące krótkoterminowe aktywa finansowe”…76
Rozdział IV. Ogólna charakterystyka kont zespołu 2
- Konto 20 „Rozrachunki z odbiorcami”…82
- Konto 21 „Rozrachunki z dostawcami”…86
- Konto 22 „Rozrachunki publicznoprawne”…89
- Konto 22-0 „Rozrachunki z urzędem skarbowym z tytułu VAT”….89
- Konto 22-1 „VAT naliczony i jego rozliczenie”…90
- Konto 22-2 „Rozrachunki z urzędem skarbowym z tytułu VAT należnego”…92
- Konto 22-3 „Rozrachunki publicznoprawne z urzędem skarbowym” i 22-4 „Rozrachunki publicznoprawne z urzędem miasta lub gminy”….93
- Konto 22-5 „Rozrachunki publicznoprawne z urzędem celnym”…94
- Konto 22-6 „Rozrachunki publicznoprawne z ZUS”…96
- Konto 22-7 „Rozrachunki publicznoprawne z PFRON”….97
- Konto 23-0 „Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń”…99
- Konto 23-4 „Pozostałe rozrachunki z pracownikami”…101
- Konto 24 „Pozostałe rozrachunki”…105
- Konto 24-0 „Pożyczki”…105
- Konto 24-1 „Rozliczenie niedoborów i nadwyżek”….106
- Konto 24-5 „Rozrachunki wewnątrzzakładowe”…107
- Konto 24-6 „Należności dochodzone na drodze sądowej”….110
- Konto 24-9 „Pozostałe rozrachunki”….112
- Konto 28 „Odpisy aktualizujące wartość należności”…115
- Konto 29-0 „Należności warunkowe”…116
- Konto 29-1 „Zobowiązania warunkowe”…117
- Konto 29-2 „Weksle obce dyskontowane lub indosowane”…117
Rozdział V. Ogólna charakterystyka kont zespołu 3…118
- Konto 30 „Rozliczenie zakupu”…119
- Konto 31 „Materiały i opakowania”..122
- Konto 31-1 „Materiały”…122
- Konto 31-2 „Opakowania”…123
- Konto 31-3 „Materiały w przerobie”…125
- Konto 33 „Towary”…126
- Konto 34 „Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów”…131
- Konto 34-7 „Odchylenia z tytułu aktualizacji wartości zapasów materiałów i towarów”….135
- Konto 39 „Zapasy obce” – konto pozabilansowe…135
Rozdział VI. Ogólna charakterystyka kont zespołu 4…137
- Konto 40-0 „Amortyzacja”…138
- Konto 40-1 „Zużycie materiałów i energii”….138
- Konto 40-2 „Usługi obce”….140
- Konto 40-3 „Podatki i opłaty”…140
- Konto 40-4 „Wynagrodzenia”…141
- Konto 40-5 „Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia”…142
- Konto 40-9 „Pozostałe koszty rodzajowe”…143
- Konto 49 „Rozliczenie kosztów”….143
Rozdział VII. Ogólna charakterystyka kont zespołu 5…146
- Konto 50 „Koszty działalności podstawowej – produkcyjnej”…146
- Konto 51 „Koszty działalności podstawowej – handlowej”…149
- Konto 52 „Koszty wydziałowe”…150
- Konto 53 „Koszty działalności pomocniczej”…151
- Konto 54 „Koszty sprzedaży”….153
- Konto 55 „Koszty zarządu”…154
- Konto 58 „Rozliczenie kosztów działalności”…155
- Kompleksowe przykłady związane z księgowaniami w zespole 4, 4 i 5, 5 wraz z ustaleniem wyniku finansowego z podstawowej działalności operacyjnej…157
Rozdział VIII. Ogólna charakterystyka kont zespołu 6…163
- Uchwała Komitetu Standardów Rachunkowości…164
- Konto 60 „Produkty gotowe i półprodukty”….165
- Konto 62 „Odchylenia od cen ewidencyjnych produktów”….168
- Konto 64 „Rozliczenia międzyokresowe kosztów”…170
- Konto 65 „Pozostałe rozliczenia międzyokresowe”…173
Rozdział IX. Ogólna charakterystyka kont zespołu 7…177
- Konto 70-0 „Sprzedaż produktów”…178
- Konto 70-1 „Koszt sprzedanych produktów”…180
- Konto 73-0 „Sprzedaż towarów”….182
- Konto 73-1 „Wartość sprzedanych towarów w cenach zakupu (nabycia)”…183
- Konto 74-0 „Sprzedaż materiałów i opakowań”…184
- Konto 74-1 „Wartość sprzedanych materiałów i opakowań”…185
- Konto 75-0 „Przychody finansowe”…186
- Konto 75-1 „Koszty finansowe”….188
- Konto 76-0 „Pozostałe przychody operacyjne”…189
- Konto 76-1 „Pozostałe koszty operacyjne”…192
- Konto 77-0 „Zyski nadzwyczajne”…194
- Konto 77-1 „Straty nadzwyczajne”…195
- Konto 79-0 „Obroty wewnętrzne”…196
- Konto 79-1 „Koszty obrotów wewnętrznych”…197
Rozdział X. Ogólna charakterystyka kont zespołu 8…203
- Konto 80 „Kapitał (fundusz) podstawowy”…203
- Konto 801 „Kapitał (fundusz) zapasowy”…205
- Konto 802 „Kapitał (fundusz) rezerwowy”…208
- Konto 803 „Kapitał (fundusz) z aktualizacji wyceny”….210
- Konto 82 „Rozliczenie wyniku finansowego”…211
- Konto 83 „Rezerwy”…214
- Konto 84 „Rozliczenia międzyokresowe przychodów”….216
- Konto 85 „Fundusze specjalne”…218
- „Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych”…219
- „Zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych”….221
- Konto 86 „Wynik finansowy”…223
- Konto 87 „Podatek dochodowy i inne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego”…225
Rozdział XI. Ustawa o rachunkowości…227
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Przepływy pieniężne
Przepływy pieniężne
- Część pierwsza obejmuje ogólne zagadnienia dotyczące informacji o przepływach pieniężnych: zarys ewolucji podstawowych podejść do raportowania przebiegu strumieni przepływów (podejście funduszowe i podejście kasowe), analizę wyników badań specyfiki standaryzacji sprawozdawczości cash flow w ujęciu krajowym i międzynarodowym oraz zarys ewolucji sprawozdawczości przepływów pieniężnych w Polsce.
- W części drugiej przedmiotem rozważań są przepływy pieniężne w ujęciu historycznym: omówiono regulacje prawne, strukturę, metodologię oraz zawartość merytoryczną pozycji sprawozdania z cash flow, zasady i techniki sporządzania rachunku przepływów pieniężnych, a także rachunku skonsolidowanego. W obecnym, poszerzonym wydaniu tę część uzupełniono o obszerny, szczegółowy opis oraz przykłady sposobu sporządzania rachunku przepływów pieniężnych metodą trójstopniowej analizy zdarzeń gospodarczych.
- Część trzecia jest poświęcona interpretacji i analizie informacji o przepływach pieniężnych: omówiono podstawowe zasady zastosowania analizy ośmiu przypadków do interpretowania informacji o przepływach w ujęciu ex post, sposoby diagnozowania stanu finansowego podmiotów gospodarczych na podstawie segmentowych strumieni przepływów pieniężnych, a także analizę wskaźnikową cash flow.
- Część czwarta dotyczy przepływów pieniężnych w ujęciu ex ante - takich zagadnień, jak zastosowanie przepływów pieniężnych w zarządzaniu elementami kapitału obrotowego, zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstwa, prognozowanie sprawozdań finansowych oraz pomiar dokonań oparty na przepływach pieniężnych.
Dostępność: brak towaru
199,00 zł
Uproszczone sprawozdanie finansowe dla jednostek mikro
Uproszczone sprawozdanie finansowe dla jednostek mikro
Wydawnictwo: ODDK
Praktyczny przewodnik dla jednostek mikro – pomoże wprowadzić zmienione zasady rachunkowości i zidentyfikować skutki stosowania nowych przepisów zarówno w aspekcie zmian polityki/zasad rachunkowości, jak i sporządzania samego sprawozdania finansowego.
Szczegółowy komentarz praktyka, przykłady liczbowe i analiza rzeczywistych problemów – publikacja polecana dla każdego księgowego jednostek zaliczanych do kategorii mikro oraz biur rachunkowych.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)
Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)
W publikacji zawarto wiele praktycznych wskazówek, w tym m.in.:
- jak prawidłowo prowadzić wyodrębnioną księgowość dla projektów finansowanych dotacją (przykłady ewidencji i opis zdarzeń gospodarczych), by zagwarantować rzetelne i terminowe rozliczenie wydatków kwalifikowanych
- jak ujmować w KPiR przychody i koszty związane z realizacją umowy o dofinansowanie
- aspekty podatkowe (VAT, PIT, CIT)
- jak sporządzać, przechowywać i archiwizować dokumentację księgową związaną z realizacją projektów unijnych
- jakie są zasady przeprowadzenia kontroli projektów.
- instrukcja archiwizacji dokumentów związanych z realizacją projektu
- propozycje załączników do planu kont obejmujących zasady organizacji rachunkowości i dokumentacji księgowej związanej z realizacją projektów unijnych, plan kont proponowany dla księgowości dotacji unijnej
- szereg innych dokumentów pomocnych przy rozliczaniu dotacji.
Publikacja polecana zarówno osobom, które rozliczają już otrzymane dotacje, jak i tym, którzy przygotowują się do złożenia aplikacji.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni