Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Księgowość: rachunkowość, ekonomia, finanse

Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie

Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie
Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie

Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie

 

Wydawnictwo: DIFIN

Autor: red. Katarzyna Kreczmańska - Gigol

Rok wydania : 2015

Ilość stron: 576

 

Opis:

W publikacji autorzy przedstawili istotę i znaczenie płynności w szerokim ujęciu – finansowym, zarządczym i prawnopodatkowym. Omówili nowatorskie sposoby mierzenia poziomu płynności finansowej, Książka łączy wiedzę teoretyczną i praktyczną, pomaga zrozumieć proces i kluczowe narzędzia zarządzania płynnością.

Spis treści :

Wstęp
Katarzyna Kreczmańska-Gigol   

Część pierwsza. Zagadnienia podstawowe   

Rozdział I. Istota płynności finansowej  

Tomasz Cicirko
 
1. Płynność w ujęciu majątkowym  
2. Płynność w ujęciu majątkowo-kapitałowym
3. Płynność finansowa a przepływy pieniężne
4. Powiązania między podstawowymi aspektami płynności
5. Analiza płynności finansowej
6. Podsumowanie

Rozdział II. Pomiar płynności finansowej  
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Pojęcie płynności strukturalnej, płynności potencjalnej  i zdolności płatniczej  
2. Istota miernika i cel pomiaru płynności finansowej  
3. Tradycyjne mierniki płynności finansowej
4. Mierniki płynności strukturalnej
5. Mierniki płynności potencjalnej
6. Podsumowanie

Rozdział III. Przepływy pieniężne w przedsiębiorstwie jako mechanizm kreowania wartości

Jan Komorowski  
 
1. Wstęp
2. Przepływy pieniężne jako instrument zarządzania płynnością finansową
3. Zarządzanie płynnością a wartość przedsiębiorstwa
4. Proces decyzyjny w sferze zarządzania przepływami finansowymi
5. Wykorzystanie przepływów finansowych w procesie kreacji wartości przedsiębiorstwa
6. Podsumowanie

Rozdział IV. Rola skarbnika w przedsiębiorstwie
Jacek Rauk   

1. Misja i zakres obowiązków skarbnika
2. Typowe struktury działów skarbowych w przedsiębiorstwie
3. Stopień centralizacji treasury
4. Podsumowanie

Część druga. Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa   

Rozdział V. Istota ryzyka

Renata Pajewska-Kwaśny
 
1. Pojęcie i rodzaje ryzyka w działalności biznesowej
2. Zasady zarządzania w warunkach ryzyka
3. Ubezpieczenie jako jedno z narzędzi zarządzania w warunkach ryzyka
4. Ryzyko w działalności menedżerskiej
5. Podsumowanie

Rozdział VI. Zarządzanie ryzykiem  kredytu kupieckiego ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczenia należności
Ilona Tomaszewska   

1. Kredyt kupiecki a ryzyko przedsiębiorstwa
2. Proces zarządzania ryzykiem kredytowym
3. Ubezpieczenie należności  
4. Podział rynku oraz dostępność ubezpieczeń finansowych
5. Podsumowanie

Rozdział VII. Kryzys płynności w przedsiębiorstwie
Tomasz Gigol   

1. Rodzaje kryzysu w przedsiębiorstwie
2. Spostrzeganie kryzysu płynności
3. Finansowe przyczyny kryzysu płynności
4. Reakcje na kryzys płynności
5. Podsumowanie
 
Rozdział VIII. Rola i znaczenie informacji w zarządzaniu płynnością finansową  
Monika Bekas, Waldemar Rogowski
 
1. Znaczenie informacji
2. Podaż informacji gospodarczej
3. Źródła informacji
4. Oferta biur informacji gospodarczej
5. Modele dyskryminacyjne jako narzędzie prognozowania zagrożenia przedsiębiorstwa
niewypłacalnością  
6. Potencjalni interesariusze informacji o zagrożeniu przedsiębiorstwa niewypłacalnością  
7. Podsumowanie
 
Rozdział IX. Wykorzystanie informacji w praktyce korporacyjnej
Jacek Rauk, Maciej Lipiński   

1. Wstęp
2. Wewnętrzne i zewnętrzne źródła informacji a zapotrzebowanie na informację
3. Informacje ekonomiczne
4. Know-how
5. Informacje potrzebne do zarządzania ryzykiem współpracy  
6. Wewnętrzne źródła informacji
7. Podsumowanie

Część trzecia. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto  
 
Rozdział X. Kapitał obrotowy netto i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa

Katarzyna Kreczmańska-Gigol

1. Wstęp
2. Pojęcie kapitału obrotowego netto
3. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto jako element zarządzania finansami
przedsiębiorstwa
4. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto a cykl konwersji gotówki w przedsiębiorstwie
5. Rodzaje strategii zarządzania kapitałem obrotowym netto
6. Podsumowanie

Rozdział XI. Kredyt kupiecki jako źródło należności
Jacek Folga   

1. Kredyt kupiecki w teorii przedmiotu
2. Determinanty udzielania kredytu kupieckiego
3. Polityka kredytowa w przedsiębiorstwie
4. Ocena zdolności kredytowej odbiorcy
5. Organizacja procesu zarządzania kredytem kupieckim
6. Podsumowanie

Rozdział XII. Istota zarządzania zobowiązaniami handlowymi
Jacek Folga   

1. Korzyści wynikające z zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2. Zaangażowanie pionu finansowego w proces zarządzania zobowiązaniami handlowymi
3. Szacowanie dodatkowego zysku z tytułu wykonania przyspieszonej płatności do dostawcy
4. Kontrola zobowiązań handlowych i procesu wykonywania płatności
5. Podsumowanie

Rozdział XIII. Zarządzanie zapasami
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Zapasy w bilansie przedsiębiorstwa
2. Funkcje zapasów
3. Koszty zapasów
4. Optymalna wielkość zamówienia  
5. Termin składania zamówienia – sterowanie i monitorowanie zapasów
6. Podsumowanie

Rozdział XIV. Środki pieniężne w przedsiębiorstwie
Katarzyna Kreczmańska-Gigol   

1. Środki pieniężne w przedsiębiorstwie i cel ich utrzymywania
2. Możliwości przechowywania rezerw płynności
3. Cel zarządzania środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie  
4. Cash pooling jako instrument zarządzania środkami pieniężnymi
5. Podsumowanie

Rozdział XV. Proces zarządzania środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie
Aleksandra Filipowicz   

1. Wstęp
2. Przebieg procesu zarządzania środkami pieniężnymi
3. Strategie i metody zarządzania środkami pieniężnymi
4. Rola poszczególnych jednostek operacyjnych przedsiębiorstwa w procesie zarządzania środkami pieniężnymi
5. Optymalny poziom środków pieniężnych
6. Podsumowanie

Część czwarta. Źródła i surogaty finansowania przedsiębiorstwa
   
Rozdział XVI. Przedsiębiorstwo i bank

Jacek Grzywacz   

1. Potrzeba współpracy i rola rachunku bieżącego
2. Racjonalny wybór banku
3. Cena usług bankowych  
4. Podsumowanie

Rozdział XVII. Przelew wierzytelności jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Istota przelewu wierzytelności
2. Podmioty i przedmioty przelewu wierzytelności  
3. Rodzaje przelewu wierzytelności
4. Zabezpieczenia i koszt przelewu wierzytel
5. Podsumowanie
 
Rozdział XVIII. Faktoring jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
   
1. Pojęcie faktoringu
2. Podmioty i przedmioty faktoringu
3. Funkcje faktoringu
4. Rodzaje faktoringu
5. Zabezpieczenia i koszt faktoringu
6. Rynek faktoringowy w Polsce
7. Podsumowanie

Rozdział XIX. Forfaiting jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol   

1. Pojęcie forfaitingu
2. Podmioty i przedmioty forfaitingu
3. Funkcje forfaitingu
4. Zabezpieczenia i koszt forfaitingu  
5. Usługi forfaitingowe w Polsce
6. Podsumowanie
 
Rozdział XX. Sekurytyzacja aktywów
Jolanta Zombirt   

1. Wstęp
2. Sekurytyzacja kredytów hipotecznych w USA  
3. Rola ratingu w procesach sekurytyzacyjnych  
4. Sekurytyzacja a światowy kryzys finansowy
5. Działania antykryzysowe Komisji Europejskiej a sekurytyzacja
6. Podsumowanie

Rozdział XXI. Kapitały podwyższonego ryzyka
Tomasz Gigol   

1. Istota i klasyfikacja kapitałów podwyższonego ryzyka
2. Fundusze private equity
3. Fundusze venture capital
4. Korporacyjne venture capital
5. Krajowy Fundusz Kapitałowy
6. Aniołowie biznesu
7. Podsumowanie

Rozdział XXII. Pozyskanie kapitału przez wprowadzenie spółki na giełdę
Tomasz Gigol   

1. Motywy wejścia na giełdę i związane z tym obawy  
2. Koszty debiutu giełdowego
3. Wartość IPO w Europie i w Polsce  
4. Proces wejścia na giełdę
4.1. Reorganizacja  
4.2. Podmioty uczestniczące w IPO
4.3. Prospekt emisyjny
4.4. Marketing pierwszej oferty publicznej akcji
5. Podsumowanie

Rozdział XXIII. Zastosowanie leasingu a płynność finansowa
Piotr Russel   

1. Wstęp
2. Leasing w świetle prawa cywilnego
3. Leasing a podatek dochodowy  
4. Leasing a podatek od towarów i usług  
5. Zalety i wady leasingu jako instrumentu zarządzania płynnością finansową
6. Podsumowanie
 
Część piąta. Prawne i podatkowo-księgowe aspekty zarządzania płynnością
 
Rozdział XXIV. Prawne zabezpieczenia należności przedsiębiorstw

Izabela Heropolitańska
   
1. Wstęp
2. Weksel własny in blanco  
2.1. Wystawienie weksla in blanco
2.2. Elementy weksla in blanco  
2.3. Deklaracja do weksla in blanco
3. Poręczenie wekslowe – awal  
3.1. Udzielenie poręczenia wekslowego  
3.2. Zakres odpowiedzialności poręczyciela
4. Poręczenie  
4.1. Udzielanie poręczenia  
4.2. Rodzaje poręczenia  
4.3. Treść poręczenia
4.4. Zakres zobowiązania poręczyciela
4.5. Uprawnienia i obowiązki wierzyciela
4.6. Wygaśnięcie zobowiązania poręczyciela  
5. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe  
6. Przelew (cesja) wierzytelności na zabezpieczenie  
6.1. Wierzytelności mogące być przedmiotem przelewu  
6.2. Zawarcie umowy przelewu wierzytelności
6.3. Treść umowy
6.4. Prawa i obowiązki stron   
7. Pełnomocnictwo do dysponowania rachunkiem bankowym  
8. Zastaw rejestrowy
8.1. Definicja zastawu  
8.2. Przedmiot zastawu rejestrowego
8.3. Powstanie zastawu rejestrowego   
8.4. Umowa zastawnicza
8.5. Strony umowy zastawniczej
8.6. Zbieg obciążeń  
8.7. Przeniesienie zastawu rejestrowego
8.8. Wygaśnięcie zastawu  
8.9. Zaspokojenie zastawnika  
8.10. Rejestr zastawów  
9. Zastaw na prawach  
10. Przewłaszczenie na zabezpieczenie
10.1. Zagadnienia wstępne  
10.2. Forma przewłaszczenia   
10.3. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do tożsamości  
10.4. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do gatunku
11. Blokada środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych
12. Hipoteka  
12.1. Zagadnienia wstępne  
12.2. Prawny charakter hipoteki
12.3. Przedmiot hipoteki
12.4. Wierzytelność hipoteczna
12.5. Ustanowienie hipoteki
12.6. Rodzaje hipoteki
12.7. Powstanie hipoteki  
12.8. Ubezpieczenie nieruchomości obciążonej hipoteką  
12.9. Zmiana treści wierzytelności hipotecznej i hipoteki
12.10. Wygaśnięcie hipoteki
12.11. Opróżnione miejsce hipoteczne  
12.12. Zaspokojenie roszczeń wierzyciela z nieruchomości
12.13. Akt notarialny, w którym dłużnik poddaje się egzekucji
13. Podsumowanie

Rozdział XXV. Ubezpieczenie należności
Jacek Kukiełka   

1. Zasady działalności ubezpieczeniowej i umowy ubezpieczenia  
1.1. Zasady wykonywania działalności ubezpieczeniowej
1.2. Podstawowe reguły umowy ubezpieczenia
2. Ubezpieczenie kredytu kupieckiego udzielanego przez dostawcę
2.1. Ogólne cechy ubezpieczeń finansowych
2.2. Ryzyko kredytu kupieckiego  
2.3. Metody zabezpieczania ryzyka kredytu kupieckiego  
2.4. Podstawowe zasady ubezpieczenia kredytu kupieckiego  
2.5. Należności obejmowane ubezpieczeniem  
2.6. Zdarzenia ubezpieczeniowe
2.7. Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela  
2.8. Zawieranie umowy ubezpieczenia należności
2.9. Funkcjonowanie umowy ubezpieczenia należności
2.10. Kryteria oceny oferty ubezpieczyciela
2.11. Korzyści ubezpieczania należności
3. Ubezpieczenia transakcji eksportowych
4. Podsumowanie
 
Rozdział XXVI. Formy prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiedzialność z tym związana
Tomasz Niepytalski
 
1. Wstęp
2. Odpowiedzialność osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą  
3. Odpowiedzialność w spółkach prawa handlowego
4. Odpowiedzialność w spółce jawnej
5. Odpowiedzialność w spółce partnerskiej
6. Odpowiedzialność w spółce komandytowej
7. Odpowiedzialność w spółce komandytowo-akcyjnej
8. Odpowiedzialność wspólników i członków zarządu w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością  9. Odpowiedzialność cywilna członków organów spółki akcyjnej  
10. Podsumowanie
 
Rozdział XXVII. Wykorzystanie rachunkowości  w zarządzaniu płynnością przedsiębiorstwa
Joanna Wielgórska-Leszczyńska
   
1. Sprawozdania finansowe jako źródła informacji o przedsiębiorstwie
1.1. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych  
1.2. Zakres informacyjny sprawozdania finansowego  
2. Ocena dokonań przedsiębiorstwa a polityka rachunkowości
3. Płynność aktywów i wymagalność pasywów  
4. Wycena bilansowa aktywów i jej znaczenie w ocenie płynności aktywów
5. Znaczenie rachunku przepływów pieniężnych w ocenie dokonań przedsiębiorstwa, jego zdolności płatniczej i sposobów finansowania działalności  
6. Podsumowanie  
 
Rozdział XXVIII. Opodatkowanie a płynność finansowa przedsiębiorstwa
Marcin Jamroży
 
1. Wstęp
2. Podatki dochodowe
2.1. Sposoby ustalania podstawy opodatkowania
2.2. Wierzytelności nieściągalne jako koszty uzyskania przychodów
2.3. Korekta kosztów w związku z nieuregulowanymi zobowiązaniami
2.4. Działania restrukturyzacyjne
2.5. Cash pooling
2.6. Ulgi w realizacji zobowiązań podatkowych
3. Podatki pobierane u źródła
4. Podatek od towarów i usług  
4.1. Neutralność podatku od towarów i usług (VAT)
4.2. Powstanie obowiązku podatkowego  
4.3. Ulgi za złe długi
4.4. Wybór zwolnienia przez drobnego przedsiębiorcę  
4.5. Rozliczanie podatku naliczonego  
4.6. Zwroty nadwyżek podatku naliczonego nad należnym  
5. Podatki majątkowe i od obrotu majątkowego  
6. Podsumowanie

Część szósta. Windykacja należności   

Rozdział XXIX. Rynek windykacyjny w Polsce

Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Wstęp
2. Pojęcie rynku windykacyjnego
3. Stan rynku windykacyjnego w Polsce i perspektywy jego rozwoju
4. Podsumowanie

Rozdział XXX. Psychologiczne uwarunkowania skuteczności windykacji
Krzysztof Matela   

1. Wstęp
2. Wywieranie wpływu przez otoczenie
3. Otoczenie dłużnika
4. Mechanizmy wyboru a praktyka windykacyjna
5. Potrzeby w teorii Maslowa  
6. Emocje  
7. Teoria Skinnera  
8. Podstawowe pojęcia  
9. Podsumowanie

Rozdział XXXI. Ścieżki windykacji i komunikacja w procesie windykacji
Monika Bekas   

1. Zasady i narzędzia windykacji
2. Klasyfikacja dłużników i układanie ścieżek windykacji  
3. Wywieranie wpływu społecznego na dłużnika
4. Sztuka negocjacji i komunikacji z dłużnikami  
5. Podsumowanie

Rozdział XXXII. Prawne aspekty windykacji  
Radosław Cieciórski   

1. Podstawowe pojęcia  
2. Źródła zobowiązań  
3. Weryfikacja osób reprezentujących przedsiębiorstwo
4. Umowy handlowe i dochodzenie roszczeń z zabezpieczeń umów handlowych
5. Tryb dochodzenia należności
6. Klauzula wykonalności
7. Postępowanie egzekucyjne
8. Podsumowanie

Rozdział XXXIII. Organizacja procesu windykacji w przedsiębiorstwie
Maciej Lipiński   

1. Wstęp  
2. Organizacja działu zarządzania należnościami i windykacji  
3. Procedura zarządzania należnościami i windykacji  
4. Ocena pracy działu zarządzania należnościami i windykacji
5. Narzędzia informatyczne  
6. Podsumowanie

Rozdział XXXIV. Proces windykacji w przedsiębiorstwie na przykładzie Company SA
Dorota Strubel   

1. Miejsce działu windykacji w strukturze organizacyjnej Company SA
2. Zespół windykacji
3. Algorytm działań windykacyjnych w Company SA
4. Podsumowanie  
 
Bibliografia

Informacje o autorach

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

105,00 zł

szt.

Leksykon fakturowania - 2015

Leksykon fakturowania - 2015
Leksykon fakturowania - 2015

Leksykon fakturowania - 2015

 

pod red. Zdzisława Modzelewskiego,
Autorzy Zbigniew Makowski, Andrzej Malenta, Zdzisław Modzelewski, Grzegorz Mularczyk

Wydawnictwo: UNIMEX
  • wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Wystawienie faktury powinno być w teorii prostą czynnością. W praktyce okazuje się, że mnogość rodzajów faktur, różnorodność momentów powstawania obowiązku podatkowego, brak precyzyjnych regulacji w tym zakresie, błędy legislacyjne itp. powodują, że prawidłowe wystawienie faktury to prawdziwy sukces. Autorzy postawili sobie za zadanie ułatwić podatnikom, księgowym, pracownikom organów podatkowych oraz wszystkim innym zainteresowanym osobom przejście przez te skomplikowane regulacje tak, aby prawidłowe wystawienie dowolnego rodzaju faktury przestało być problemem.

Leksykon w przystępny, a jednocześnie profesjonalny sposób, wyjaśnia zagadnienia związane z fakturowaniem. Książka ma formę zwięzłych i precyzyjnych odpowiedzi na wprost postawione pytania lub nurtujące podatników wątpliwości.

W publikacji szczegółowo zostało wyjaśnione m.in.:

  • zasady i terminy wystawiania poszczególnych rodzajów faktur,
  • wymogi formalne poszczególnych rodzajów faktur, ich znaczenie w praktyce oraz skutki ich niespełnienia,
  • kto i w jakich sytuacjach jest zobowiązany lub tylko uprawniony wystawić fakturę,
  • kiedy faktura daje prawo do odliczenia podatku naliczonego w niej wskazanego.·

Stan prawny aktualny na 1 stycznia 2015 r.

Planowany termin wydania: luty 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

100,00 zł

szt.

Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi

Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi
Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

110,00 zł

szt.

Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne

Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne
Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne

Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne

 

Autor: Roman Niemczyk

  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Rachunkowość nie musi być trudna!
Książka ujmuje tematykę rachunkowości w sposób zrozumiały, przystępny i co ważne przy tej tematyce interesujący. Została wzbogacona licznymi przykładami, zadaniami i schematami, które mają pomóc Czytelnikowi w lepszym oraz efektywniejszym zrozumieniu omawianych zagadnień.
Pozycja stanowi ujęcie problematyki związanej z rachunkowością dotyczącą małych i średnich przedsiębiorstw.

Planowany termin wydania: styczeń 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

148,00 zł

szt.

Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

 

Autor: Renata Mroczkowska

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 64 str.
format: A5
wydanie: 2014
ISBN: 978-83-7804-200-6


Jak odliczyć 100 % VAT od wydatków na paliwo (olej, gaz)?

WYKORZYSTAJ SZANSĘ NA DUŻE OSZCZĘDNOŚCI!

Konkurencja nie śpi!

Uwaga!
Od 1 kwietnia 2014 r. obowiązują zmiany w ustawie o VAT umożliwiające podatnikom pełne (100%) odliczenie podatku VAT od wydatków dotyczących samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Warunkiem odliczenia jest wykorzystywanie tych pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej.

Zdaniem Ministerstwa Finansów fakt wykorzystywania przez podatnika pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej może mieć miejsce m.in. gdy: „z posiadanej przez podatnika dokumentacji (regulaminy, umowy, zarządzenia, itp.) obiektywnie wynika, że pojazd jest wykorzystywany wyłącznie do działalności gospodarczej i nie ma możliwości, aby pracownik „prywatnie” skorzystał z firmowego samochodu, np. w celu dojazdu do swojego miejsca zamieszkania”.

Polecamy gotowy do wdrożenia Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją, określający wewnętrzne zasady używania samochodów firmowych, w tym m.in.:
  • zasady prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu – wersja papierowa i elektroniczna,
  • postepowanie w przypadku kradzieży ewidencji,
  • archiwizacja dokumentów,
  • zasady odpowiedzialności pracownika, w tym materialnej,
  • procedura w przypadku podania błędnych danych,
  • informacja VAT-26,
  • polityka bezpieczeństwa.

Regulamin opracowany zarówno dla pracowników, jak i niepracowników użytkujących samochody firmowe (inne zasady!)

Regulamin zawiera też wzorcową dokumentację, w tym m.in.:
  • upoważnienie do prowadzenia samochodu służbowego,
  • umowa o korzystanie z samochodu służbowego,
  • zamówienie pracownika na przydział samochodu służbowego,
  • protokół z przekazania samochodu służbowego,
  • ewidencja przebiegu pojazdu (wersja dla pracowników i niepracowników).

Uwaga!
Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w formacie MS Word i Excel), dający możliwość:
  • modyfikacji regulaminu na własne potrzeby,
  • bezpośredniej pracy na plikach,
  • uzupełnienia o dane,
  • wydruku itp.

Stan prawny: 1 kwietnia 2014 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

157,50 zł

szt.

Zamkniecie roku 2014

Zamkniecie roku 2014
Zamkniecie roku 2014

Zamkniecie roku 2014

 

Wydawnictwo: RACHUNKOWOŚĆ

Oprawa: miękka
Format: A4

NOWOŚĆ !!!

Już jest w sprzedaży !!!

Właśnie ukazało się kolejne wydanie książki Zamknięcie roku.

    Nowe zaktualizowane wydanie będzie omawiało następujące zagadnienia:
  • roczne sprawozdanie finansowe (ogólne reguły zamykania ksiąg rachunkowych oraz sporządzania, badania i zatwierdzania rocznego sprawozdania finansowego; szczegółowe omówienie sposobu ustalania pozycji poszczególnych elementów sprawozdania finansowego: wprowadzenia, bilansu, rachunku zysku i strat, dodatkowych informacji i objaśnień, zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym, rachunku przepływów pieniężnych),
  • omówienie spraw budzących najczęściej wątpliwości (operacje w walutach obcych, różnice kursowe, odroczony podatek dochodowy),
  • zasady szczególne dla jednostek mikro,
  • sprawozdanie z działalności (wymogi, zakres, układ),
  • podatki dochodowe (opodatkowanie dochodu, przychody i koszty podatkowe, zmniejszenia i zwiększenia podstawy opodatkowania, korekty kosztów podatkowych, opodatkowanie dywidend),
  • terminarz obowiązków podatników i płatników w okresie zamykania roku,
  • sztuka dobrej prezentacji sprawozdania finansowego – czyli jak wyciągać wnioski ze sprawozdania i odpowiednio je przedstawiać osobom zainteresowanym.

Realizacja wysyłek natychmiast po ukazaniu się książki zgodnie z kolejnością wpływu zamówień .

Dostępność: brak towaru

Cena:

148,00 zł

Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)

Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)
Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)

Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)

Wydawnictwo: ODDK

Autorzy: Katarzyna Judkowiak, Justyna Pomorska

objętość: 170 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2014
ISBN: 978-83-7804-211-2


Samochód w firmie – skorzystaj ze wszystkich możliwości i zabezpiecz się przed kontrolą!

Instruktażowe omówienie praktycznych aspektów podatkowych (VAT, PIT, CIT) związanych z wykorzystywaniem przez podatników samochodów w działalności gospodarczej na gruncie najnowszych nowelizacji ustaw podatkowych, w tym m.in.:
  • instruktaż odliczania podatku VAT naliczonego od nabycia samochodów oraz ich używania na podstawie umów leasingu,
  • zasady odliczania podatku VAT naliczonego od wydatków eksploatacyjnych,
  • nowe metody korygowania podatku VAT naliczonego w razie zmiany przeznaczenia samochodu,
  • reguły opodatkowania sprzedaży samochodów, w tym także używanych,
  • ujęcie wydatków związanych z samochodami, w tym także kwoty podatku VAT, na gruncie przepisów o podatkach dochodowych.
Autorki używając jasnego i precyzyjnego języka – komentują zmiany nowego systemu odliczania podatku od samochodów, na konkretnych przykładach, co czyni tę książkę wybitnie praktyczną.

Szczególnie cenny jest dołączony wzorcowy regulamin użytkowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych z dokumentacją, który pomoże wdrożyć w firmie konkretne rozwiązania i będzie pomocą przy ewentualnej kontroli.
Autorki – znane specjalistki z firmy gwarantują wysoki poziom merytoryczny publikacji.

Polecamy doradcom podatkowym, księgowym, adwokatom, radcom prawnym, biegłym rewidentom, pracownikom urzędów skarbowych, a także pracownikom działów finansowo-księgowych przedsiębiorstw.

Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w formie MS Word), dający możliwość bezpośredniej pracy na Regulaminie i dostosowania go do własnych potrzeb.

Zawartość e-suplementu:
Wzorcowy regulamin użytkowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych
Ewidencja przejazdów samochodu prywatnego w celach służbowych
Protokół przekazania pojazdu
Oświadczenie pracownika o obowiązku informowania pracodawcy o szkodzie w pojeździe
Protokół z miejsca kolizji lub wypadku
Umowa sprzedaży samochodu
Umowa najmu samochodu
Umowa użyczenia
Wezwanie do wykonania naprawy i wydania samochodu zastępczego
Ewidencja środków trwałych
Akty prawne

Stan prawny: 1 czerwca 2014 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

157,50 zł

szt.

Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie

Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie
Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie

Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie

 

Wydawnictwo Oficyna Prawa Polskiego

Autor Jacek Folga

Format B5

Liczba stron 64

Oprawa miękka

 

W publikacji nasz ekspert porusza najważniejsze askpekty prowadzenia własnej firmy, czyli zarządzanie zapasami, gotówką, należnościami i zobowiązaniami. Podpowiada, jakie stosować narzedzia controllingowe do efektywnego zarządzania firmą. Swoją uwagę skupia na dogłębnej analizie zarządzania majątkiem obrotowym.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

147,00 zł

szt.

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015
Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

 

Taxa Group Sp. z o.o. we Wrocławiu,
praca pod red. Moniki Muchy
Autorzy: Jakub Boberski, Aleksander Gniłka, Bartosz Łukaszczuk, Sabina Moczko-Wdowczyk, Urszula Patrzek

 

  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Publikacja w sposób kompleksowy i praktyczny omawia aspekty podatkowe dotyczące podmiotów jakimi są Organizacje Pożytku Publicznego, Fundacje i Stowarzyszenia. Książka adresowana jest zarówno do organów i osób zarządzających tymi podmiotami, jak i księgowych, biur rachunkowych i doradców podatkowych obsługujących te podmioty. Publikacja ma na celu przedstawienie tych podmiotów w roli podatnika, zatem zawiera szczegółową analizę regulacji prawnej dotyczącej zasad funkcjonowania tych podmiotów,w tym pod kątem podatku VAT, dochodowego, PCC, opłaty skarbowej, podatku od nieruchomości.
Wyjaśnia m.in.:
• status prawny podmiotu
• czy OPP może prowadzić działalność gospodarczą
• kiedy dany podmiot nabywa status podatnika VAT
• zasady rozliczania podatku naliczonego VAT
• zastosowanie zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
• zastosowanie zwolnienia w podatku od nieruchomości, PCC i opłacie skarbowej.
Stan prawny aktualny na 2015 rok.

Planowany termin wydania: luty 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

102,00 zł

szt.

Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe

Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe
Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe

Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe

 

Wydawnictwo: C.H.Beck

Autor: Andre Helin

Rok wydania: 2014

Ilość stron: 454


 

Publikacja ,,Fuzje i przejęcia spółek kapitałowych. Zagadnienia rachunkowe i podatkowe” stanowi praktyczny przewodnik w zakresie stosowania procedur i rozwiązań dotyczących przeprowadzania procesów połączeniowych w ramach spółek kapitałowych.

Autorzy książki, opierając się na pytaniach klientów firmy BDO Sp. z o.o. oraz swoim doświadczeniu stworzyli praktyczną pozycję, która pomoże lepiej zrozumieć skomplikowane przepisy regulujące fuzje i przejęcia. W kontekście nabycia i łączenia spółek kapitałowych decydującą rolę odgrywają szczegółowo opisane przez Autorów aspekty prawne, finansowe, rachunkowe, a także podatkowe wspomnianych procesów. Bardzo ważną rolę pełnią także praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób przygotować się do kontaktów z potencjalnie przejmowanym przedsiębiorstwem, dlaczego warto skorzystać z pomocy doradców przy procesie przejęcia i jak ważne jest przeprowadzenie analizy due diligence.

W 3. wydaniu publikacji, Autorzy uwzględnili zmiany w procesie łączenia się spółek, zwrócili uwagę także na tendencje wynikające ze światowego kryzysu ekonomicznego, które mają wpływ na proces fuzji. Uwzględniono także zmiany ustawy o rachunkowości w zakresie sporządzania sprawozdań finansowych oraz wynikające ze zmian ustaw podatkowych zmiany w podatkach, dotyczące m.in. kwestii podatku dochodowego od osób prawnych, VAT, osób fizycznych (w zakresie opodatkowania wspólników będących osobami fizycznymi), ordynacji podatkowej, a także zmiany wynikające z Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej.

Publikacja została podzielona na 7 rozdziałów, z których każdy zawiera praktyczne przykłady i opis przypadków, które z pewnością ułatwią zrozumienie skutków rachunkowych i podatkowych fuzji i przejęć.

Rozdział 1 zawiera opis procesu przejęcia przedsiębiorstw, ich rodzaje i formy, motywy, tryb przejmowania oraz szczegółowy opis procesu due diligence, mającego duże znaczenie w kontekście prac przygotowawczych, towarzyszących przejęciom.

Rozdział 2 przedstawia proces łączenia spółek kapitałowych, w szczególności zaś jego proceduralne aspekty uregulowane w Kodeksie spółek handlowych – począwszy od etapu przygotowawczego, sporządzenia planu połączenia, podejmowania uchwał połączeniowych aż po rejestrację połączenia w KRS. W rozdziale poruszono także zagadnienie fuzji spółek publicznych oraz międzynarodowych z udziałem spółki europejskiej.

Rozdział 3 odnosi się do rozliczenia skutków połączenia w sprawozdaniu finansowym, z uwzględnieniem różnic w tym zakresie wynikających z zastosowania wymogów prawa polskiego z ustawy o rachunkowości, jak i znowelizowanych Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej. 

Rozdział 4 przedstawia wybrane połączenia spółek i ich skutki ekonomiczno-finansowe ustalone na podstawie polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości oraz ich analizę porównawczą.

W rozdziale 5 podano praktyczne przykłady ilustrujące zastosowanie wymogów standardów międzynarodowych do rozliczenia skutków połączenia w księgach rachunkowych.

W rozdziale 6 zaprezentowano zmiany wprowadzone do standardów międzynarodowych w zakresie ujmowania i rozliczania skutków połączeń spółek.

Rozdział 7 stanowi zaś całościowe omówienie podatkowych aspektów fuzji i przejęć z uwzględnieniem zmian w podatku dochodowym od osób fizycznych, od osób prawnych, VAT, podatków i opłat lokalnych.

Wyjątkową zaletą książki jest całościowe przedstawienie procesu fuzji i przejęć z uwzględnieniem specyfiki tak fundamentalnych polskich ustaw, jak: Kodeks spółek handlowych, ustawa o obrocie instrumentami finansowymi, o ofercie publicznej, o nadzorze nad rynkiem finansowym, ustawa o rachunkowości i ustawy podatkowe: dochodowym od osób prawnych, od osób fizycznych, VAT, podatków i opłat lokalnych. Skutki rachunkowe i podatkowe zilustrowano wieloma przykładami.

Publikacja zawiera liczne wykresy, rysunki i tabele, wzbogacające jej wartość komparatystyczną i ułatwiające Czytelnikowi samodzielną analizę porównawczą zasad prawnych i finansowo-rachunkowych towarzyszących procesom połączeń spółek.

Autorzy publikacji są ekspertami w swojej dziedzinie: biegłymi rewidentami, doradcami podatkowymi, z bogatym doświadczeniem w procesach fuzji i przejęć, mającymi także doświadczenie międzynarodowe. W związku z uczestniczeniem w procesach przejęć i przekształceń wielu przedsiębiorstw, ich uwagi stanowią cenne źródło praktycznej wiedzy z tego zakresu. Pozycja ta będzie wyjątkowo przydatna dla osób świadczących usługi doradcze w zakresie fuzji i przejęć, a także biorących udział w tego typu transakcjach.

Komentarz przeznaczony jest przede wszystkim dla osób zajmujących się w swojej działalności zawodowej stosowaniem przepisów prawa bilansowego: członków rad nadzorczych, dyrektorów, głównych księgowych, biegłych rewidentów, analityków finansowych, a także dla radców prawnych, adwokatów, doradców podatkowych, sędziów i prokuratorów oraz dla ekonomistów, a także dla studentów wydziałów ekonomicznych i zarządzania.

Jeżeli w najbliższym czasie którykolwiek z aktów prawnych dostępnych dla Czytelników tej pozycji zostanie zaktualizowany, masz możliwość bezpłatnego dostępu on-line do wersji ujednoliconych zawierających te zmiany! Wystarczy zalogować się na stronie www.legalis.pl/beckplus i użyć kodu, który znajduje się na karcie zdrapce dołączonej do książki.

Skorzystaj z dostępu do aktów prawnych on-line! Wejdź na stronę www.legalis.pl/beckplus i po zalogowaniu wprowadź kod ze zdrapki, a uzyskasz bezpłatny dostęp do wybranych aktów prawnych.

Dostep trwa rok od wydania publikacji i uprawnia do korzystania z wersji ujednoliconych:

  • Ustawy o rachunkowości wraz z aktami wykonawczymi
  • Kodeksu spółek handlowych
  • Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  • Międzynarodowych Standardów Rachunkowości


Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

189,00 zł

szt.

Polityka rachunkowości w firmie z komentarzem do planu kont

Polityka rachunkowości w firmie z komentarzem do planu kont
Polityka rachunkowości w firmie z komentarzem do planu kont

Polityka rachunkowości w firmie z komentarzem do planu kont

 

Wydawnictwo Oficyna Prawa Polskiego

Autor Katarzyna Trzpioła, dr nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej

Oprawa miękka

Format A4

Wydanie 2014

 

Praktyczny komentarz zawiera omówienie zasad funkcjonowania poszczególnych kont syntetycznych oraz charakterystykę operacji ewidencjonowanych na tych kontach. Opracowanie zawiera przykładową dekretację na każdym z kont uwzględniając przy tym znowelizowane przepisy prawa bilansowego. Komentarz uwzględnia nie tylko postanowienia ustawy o rachunkowości, ale także wydanych na jej podstawie rozporządzeń wykonawczych, jak i wiążących przepisów ustaw o podatku dochodowym.

 

Spis treści :

Wstęp………………………………….5

 

Rozdział I. Zakres zagadnień przyjętych w polityce rachunkowości….7

 

  1. Księgi rachunkowe…..7

 

1.1.            Miejsce, czas oraz technika prowadzenia ksiąg rachunkowych…7

 

1.2.            Podstawa zapisów w księgach rachunkowych i korekta błędów…. 8

 

1.3.            Dowody księgowe ….8

 

1.3.1.      Cechy dowodu księgowego…..8

 

1.3.2.      Kontrola dowodów księgowych…9

 

1.3.3.      Dekretacja dowodów księgowych..9

 

  1. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości …10

 

2.1.            Nadrzędne zasady rachunkowości…10

 

2.1.1.      Zasada rzetelnego obrazu (wiarygodności)….10

 

2.1.2.      Zasada przewagi treści nad formą….10

 

2.1.3.      Zasada ciągłości….10

 

2.1.4.      Zasada memoriału…10

 

2.1.5.      Zasada współmierności….10

 

2.1.6.      Zasada kontynuacji działania…10

 

2.1.7.      Zasada ostrożności….10

 

2.1.8.      Zasada istotności….10

 

2.1.9.      Zasada podwójnego zapisu…11

 

2.1.10.  Zasada kompletności i chronologii zapisów…11

 

2.2.            Błąd wpływający na jakość sprawozdania finansowego…11

 

  1. Opis stosowanych metod wyceny aktywów i pasywów …11

 

3.1.            Podstawowe kategorie wyceny ( definicje)…11

 

3.2.            Bieżąca i bilansowa wycena aktywów i pasywów…12

 

  1. Zasady ochrony i archiwizowania dokumentacji systemu rachunkowości…12
  2. 4.3. System przetwarzania danych….12
  3. 4.4. Ochrona dokumentów i ksiąg rachunkowych…14
  4. 4.5. Ochrona danych wprowadzonych do programu finansowo-księgowego….14
  5. Charakterystyka programów przetwarzania danych …16
  6. 5.1. Ogólna charakterystyka i funkcje programu (modułu)…16
  7. 5.2. „KSIĘGA HANDLOWA”…16
  8. 5.3. Komputerowe wydruki danych….16
  9. 5.6. Program pomocniczy – „ŚRODKI TRWAŁE”….16
  10. 5.7. Program pomocniczy – „SPRZEDAŻ I ZAKUPY”…17
  11. 5.8. Program pomocniczy –  „KADRY I PŁACE”….17
  12. 5.9. Program pomocniczy – „KASA, BANK I ROZRACHUNKI”…18
  13. Zasady ochrony danych i ich zbiorów generowane z komputerowych programów przetwarzania…18
  14. 17.              Wykaz kont….19

 

Rozdział II. Ogólna charakterystyka kont zespołu 0…26

 

 

 

  1. Konto 01 „Środki trwałe”…26
  2. Konto 02 „Wartości niematerialne i prawne”…36
  3. Konto 03 „Długoterminowe aktywa finansowe”…41
  4. Konto 04 „Inwestycje w nieruchomości i prawa” i inne….49
  5. Konto 07 „Odpisy umorzeniowe środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości i prawa”…..54
  6. Konto 07-1 „Odpisy umorzeniowe środków trwałych”…54
  7. Konto 07-2 „Odpisy umorzeniowe wartości niematerialnych i prawnych”…55
  8. Konto 07-3 „Odpisy umorzeniowe inwestycji w nieruchomości i prawa”…56
  9. Konto 08 „Środki trwałe w budowie”…57
  10. Konto 09-0 „Obce środki trwałe”…61
  11. Konto 09-1 „Środki trwałe w likwidacji”…61

 

Rozdział III. Ogólna charakterystyka kont zespołu 1…62

 

  1. Konto 10 „Kasa”…62
  2. Konto 13 „Rachunki i kredyty bankowe” – zasady ogólne…66
  3. Konto 13-0 „Rachunek bieżący”….66
  4. Konto 13-1 „Rachunek walutowy”…68
  5. Konto 13-5 „Inne rachunki bankowe”…69
  6. Konto 13-9 „Środki pieniężne w drodze”….71
  7. Konto 14 „Krótkoterminowe aktywa finansowe”…73
  8. Konto 14-5 „Odpisy aktualizujące krótkoterminowe aktywa finansowe”…76

 

Rozdział IV. Ogólna charakterystyka kont zespołu 2

 

  1. Konto 20 „Rozrachunki z odbiorcami”…82
  2. Konto 21 „Rozrachunki z dostawcami”…86
  3. Konto 22 „Rozrachunki publicznoprawne”…89
  4. Konto 22-0 „Rozrachunki z urzędem skarbowym z tytułu VAT”….89
  5. Konto 22-1 „VAT naliczony i jego rozliczenie”…90
  6. Konto 22-2 „Rozrachunki z urzędem skarbowym z tytułu VAT należnego”…92
  7. Konto 22-3 „Rozrachunki publicznoprawne z urzędem skarbowym” i 22-4 „Rozrachunki publicznoprawne z urzędem miasta lub gminy”….93
  8. Konto 22-5 „Rozrachunki publicznoprawne z urzędem celnym”…94
  9. Konto 22-6 „Rozrachunki publicznoprawne z ZUS”…96
  10. Konto 22-7 „Rozrachunki publicznoprawne z PFRON”….97
  11. Konto 23-0 „Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń”…99
  12. Konto 23-4 „Pozostałe rozrachunki z pracownikami”…101
  13. Konto 24 „Pozostałe rozrachunki”…105
  14. Konto 24-0 „Pożyczki”…105
  15. Konto 24-1 „Rozliczenie niedoborów i nadwyżek”….106
  16. Konto 24-5 „Rozrachunki wewnątrzzakładowe”…107
  17. Konto 24-6 „Należności dochodzone na drodze sądowej”….110
  18. Konto 24-9 „Pozostałe rozrachunki”….112
  19. Konto 28 „Odpisy aktualizujące wartość należności”…115
  20. Konto 29-0 „Należności warunkowe”…116
  21. Konto 29-1 „Zobowiązania warunkowe”…117
  22. Konto 29-2 „Weksle obce dyskontowane lub indosowane”…117

 

Rozdział V. Ogólna charakterystyka kont zespołu 3…118

 

  1. Konto 30 „Rozliczenie zakupu”…119
  2. Konto 31 „Materiały i opakowania”..122
  3. Konto 31-1 „Materiały”…122
  4. Konto 31-2 „Opakowania”…123
  5. Konto 31-3 „Materiały w przerobie”…125
  6. Konto 33 „Towary”…126
  7. Konto 34 „Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów”…131
  8. Konto 34-7 „Odchylenia z tytułu aktualizacji wartości zapasów materiałów i towarów”….135
  9. Konto 39 „Zapasy obce” – konto pozabilansowe…135

 

 

 

Rozdział VI. Ogólna charakterystyka kont zespołu 4…137

 

 

 

  1. Konto 40-0 „Amortyzacja”…138
  2. Konto 40-1 „Zużycie materiałów i energii”….138
  3. Konto 40-2 „Usługi obce”….140
  4. Konto 40-3 „Podatki i opłaty”…140
  5. Konto 40-4 „Wynagrodzenia”…141
  6. Konto 40-5 „Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia”…142
  7. Konto 40-9 „Pozostałe koszty rodzajowe”…143
  8. Konto 49 „Rozliczenie kosztów”….143

 

Rozdział VII. Ogólna charakterystyka kont zespołu 5…146

 

  1. Konto 50 „Koszty działalności podstawowej – produkcyjnej”…146
  2. Konto 51 „Koszty działalności podstawowej – handlowej”…149
  3. Konto 52 „Koszty wydziałowe”…150
  4. Konto 53 „Koszty działalności pomocniczej”…151
  5. Konto 54 „Koszty sprzedaży”….153
  6. Konto 55 „Koszty zarządu”…154
  7. Konto 58 „Rozliczenie kosztów działalności”…155
  8. Kompleksowe przykłady związane z księgowaniami w zespole 4, 4 i 5, 5 wraz z ustaleniem wyniku finansowego z podstawowej działalności operacyjnej…157

 

Rozdział VIII. Ogólna charakterystyka kont zespołu 6…163

 

  1. Uchwała Komitetu Standardów Rachunkowości…164
  2. Konto 60 „Produkty gotowe i półprodukty”….165
  3. Konto 62 „Odchylenia od cen ewidencyjnych produktów”….168
  4. Konto 64 „Rozliczenia międzyokresowe kosztów”…170
  5. Konto 65 „Pozostałe rozliczenia międzyokresowe”…173

 

Rozdział IX. Ogólna charakterystyka kont zespołu 7…177

 

  1. Konto 70-0 „Sprzedaż produktów”…178
  2. Konto 70-1 „Koszt sprzedanych produktów”…180
  3. Konto 73-0 „Sprzedaż towarów”….182
  4. Konto 73-1 „Wartość sprzedanych towarów w cenach zakupu (nabycia)”…183
  5. Konto 74-0 „Sprzedaż materiałów i opakowań”…184
  6. Konto 74-1 „Wartość sprzedanych materiałów i opakowań”…185
  7. Konto 75-0 „Przychody finansowe”…186
  8. Konto 75-1 „Koszty finansowe”….188
  9. Konto 76-0 „Pozostałe przychody operacyjne”…189
  10. Konto 76-1 „Pozostałe koszty operacyjne”…192
  11. Konto 77-0 „Zyski nadzwyczajne”…194
  12. Konto 77-1 „Straty nadzwyczajne”…195
  13. Konto 79-0 „Obroty wewnętrzne”…196
  14. Konto 79-1 „Koszty obrotów wewnętrznych”…197

 

 

Rozdział X. Ogólna charakterystyka kont zespołu 8…203

 

  1. Konto 80 „Kapitał (fundusz) podstawowy”…203
  2. Konto 801 „Kapitał (fundusz) zapasowy”…205
  3. Konto 802 „Kapitał (fundusz) rezerwowy”…208
  4. Konto 803 „Kapitał (fundusz) z aktualizacji wyceny”….210
  5. Konto 82 „Rozliczenie wyniku finansowego”…211
  6. Konto 83 „Rezerwy”…214
  7. Konto 84 „Rozliczenia międzyokresowe przychodów”….216
  8. Konto 85 „Fundusze specjalne”…218
  9. „Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych”…219
  10. „Zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych”….221
  11. Konto 86 „Wynik finansowy”…223
  12. Konto 87 „Podatek dochodowy i inne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego”…225

Rozdział XI. Ustawa o rachunkowości…227

 

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

168,00 zł

szt.

Przepływy pieniężne

Przepływy pieniężne
Przepływy pieniężne

Przepływy pieniężne

 

Autorzy: Ewa Śnieżek , Michał Wiatr


Liczba stron: 896

Okładka: twarda

Rok publikacji: 2015

Publikacja zawiera wieloaspektowe rozważania na temat różnych sposobów podejścia do ujawniania, prognozowania i analizowania informacji o cash flow.

  • Część pierwsza obejmuje ogólne zagadnienia dotyczące informacji o przepływach pieniężnych: zarys ewolucji podstawowych podejść do raportowania przebiegu strumieni przepływów (podejście funduszowe i podejście kasowe), analizę wyników badań specyfiki standaryzacji sprawozdawczości cash flow w ujęciu krajowym i międzynarodowym oraz zarys ewolucji sprawozdawczości przepływów pieniężnych w Polsce.
  • W części drugiej przedmiotem rozważań są przepływy pieniężne w ujęciu historycznym: omówiono regulacje prawne, strukturę, metodologię oraz zawartość merytoryczną pozycji sprawozdania z cash flow, zasady i techniki sporządzania rachunku przepływów pieniężnych, a także rachunku skonsolidowanego. W obecnym, poszerzonym wydaniu tę część uzupełniono o obszerny, szczegółowy opis oraz przykłady sposobu sporządzania rachunku przepływów pieniężnych metodą trójstopniowej analizy zdarzeń gospodarczych.
  • Część trzecia jest poświęcona interpretacji i analizie informacji o przepływach pieniężnych: omówiono podstawowe zasady zastosowania analizy ośmiu przypadków do interpretowania informacji o przepływach w ujęciu ex post, sposoby diagnozowania stanu finansowego podmiotów gospodarczych na podstawie segmentowych strumieni przepływów pieniężnych, a także analizę wskaźnikową cash flow.
  • Część czwarta dotyczy przepływów pieniężnych w ujęciu ex ante - takich zagadnień, jak zastosowanie przepływów pieniężnych w zarządzaniu elementami kapitału obrotowego, zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstwa, prognozowanie sprawozdań finansowych oraz pomiar dokonań oparty na przepływach pieniężnych.

Kompleksowe ujęcie problematyki przepływów pieniężnych umożliwia dogłębne zrozumienie procesów generowania, interpretowania, analizowania oraz monitorowania użytecznej i wiarygodnej informacji finansowej. Książka zawiera liczne przykłady i propozycje zastosowania naukowych teorii w rozwiązywaniu problemów dotyczących przepływów pieniężnych, przydatne dla osób sporządzających sprawozdanie finansowe. Może również stanowić źródło wiedzy dla studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych.

Materiały online ilustrujące metody opisane w publikacji oraz służące do samodzielnego sporządzania rachunku przepływów pieniężnych są dostępne po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.

Dostępność: brak towaru

Cena:

199,00 zł

Uproszczone sprawozdanie finansowe dla jednostek mikro

Uproszczone sprawozdanie finansowe dla jednostek mikro
Uproszczone sprawozdanie finansowe dla jednostek mikro

Uproszczone sprawozdanie finansowe dla jednostek mikro

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 64 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2015
 
Nowe przepisy Ustawy o rachunkowości.

Praktyczny przewodnik dla jednostek mikro – pomoże wprowadzić zmienione zasady rachunkowości i zidentyfikować skutki stosowania nowych przepisów zarówno w aspekcie zmian polityki/zasad rachunkowości, jak i sporządzania samego sprawozdania finansowego.

Szczegółowy komentarz praktyka, przykłady liczbowe i analiza rzeczywistych problemów
– publikacja polecana dla każdego księgowego jednostek zaliczanych do kategorii mikro oraz biur rachunkowych.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

157,50 zł

szt.

Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)

Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)
Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)

Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)

Wydawnictwo: ODDK
objętość: 160 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2015
 
Prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej zdarzeń związanych z realizacją dotacji i wydatkowania środków z dofinansowania jest podstawowym wymaganiem stawianym przez Unię Europejską beneficjentom różnych dofinansowań. Jednostki wypłacające dotacje bardzo rygorystycznie sprawdzają przestrzegania prawa, zarówno unijnego, jak i krajowego. W przypadku kontroli rozliczenia dotacji nawet najdrobniejsze nieprawidłowości mogą być przyczyną konieczności zwrotu całości lub części dotacji.

W publikacji zawarto wiele praktycznych wskazówek, w tym m.in.:
  • jak prawidłowo prowadzić wyodrębnioną księgowość dla projektów finansowanych dotacją (przykłady ewidencji i opis zdarzeń gospodarczych), by zagwarantować rzetelne i terminowe rozliczenie wydatków kwalifikowanych
  • jak ujmować w KPiR przychody i koszty związane z realizacją umowy o dofinansowanie
  • aspekty podatkowe (VAT, PIT, CIT)
  • jak sporządzać, przechowywać i archiwizować dokumentację księgową związaną z realizacją projektów unijnych
  • jakie są zasady przeprowadzenia kontroli projektów.
Dodatkowym atutem publikacji są wzory dokumentów (dostępne również w postaci suplementu elektronicznego w wersji edytowalnej), w tym m.in.:
  • instrukcja archiwizacji dokumentów związanych z realizacją projektu
  • propozycje załączników do planu kont obejmujących zasady organizacji rachunkowości i dokumentacji księgowej związanej z realizacją projektów unijnych, plan kont proponowany dla księgowości dotacji unijnej
  • szereg innych dokumentów pomocnych przy rozliczaniu dotacji.
Plik suplementu elektronicznego jest do pobrania przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce).

Publikacja polecana zarówno osobom, które rozliczają już otrzymane dotacje, jak i tym, którzy przygotowują się do złożenia aplikacji.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

136,50 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl