Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Producent
Cena
-
od
do
Gmina skonsolidowanym podatnikiem VAT. Uchwała NSA
Gmina skonsolidowanym podatnikiem VAT. Uchwała NSA
Wydanie 2
Autor: Elżbieta Rogal
ISBN: 978-83-7930-010-5
Data wydania: 2013
Liczba stron/format: 177/A5
Okładka: miękka
Cena: 89,00 zł. brutto
„Intencją resortu finansów jest, aby obciążenie gmin związane z zastosowaniem się do wykładni zaprezentowanej w uchwale NSA, było jak najmniejsze. (…) W związku z podjętą uchwałą resort finansów zauważa, że nie będą kwestionowane dotychczasowe rozliczenia gminnych jednostek budżetowych jako podatników VAT”. Z komunikatu Ministerstwa Finansów z 9 lipca 2013 r.
W niniejszym opracowaniu zostały przez autorkę przedstawione na goraco konsekwencje wydania uchwały NSA z 24 czerwca 2013 r. (I FPS 1/13), iż gminne jednostki budżetowe nie są – odrębnymi od gmin – podatnikami VAT
Uchwała NSA: gminne jednostki budżetowe nie są odrębnymi od gmin-podatnikami VAT
Skutki: Jedna skonsolidowana deklaracja VAT gminy
Cząstkowe deklaracje tych jednostek ( pomoc techniczna dla gmin)
Wzajemne rozliczenia gmin z jej jednostkami budżetowymi-NP.
Rozliczenia pomiędzy jednostkami budżetowymi tej samej gminy-NP.
Wystawianie i otrzymywanie faktur przez jednostki - jaka nazwa, adres, NIP
Prowadzenie kas rejestrujących w tych jednostkach
VAT od dotacji unijnych tych jednostek (przeszłość i teraźniejszość).
SPIS TREŚCI:
CZĘŚĆ PIERWSZA
Przebieg postępowania administracyjnego i sądowego
CZĘŚĆ DRUGA
Treść uchwały i jej ogólne skutki
CZĘŚĆ TRZECIA
Szczegółowe skutki uchwały NSA
1 Uchwała jest powszechna
2. Gminne jednostki budżetowe muszą wypisać się z rejestru podatników VAT
3. Rozliczenia między gminą a gminną jednostką budżetową – niepodlegające VAT
4. Rozliczenia między jednostkami budżetowymi tej samej gminy – niepodlegające VAT
5. Gminne jednostki budżetowe nie muszą korygować dokonanych wcześniej rozliczeń VAT
6. Obrót gminnych jednostek budżetowych powinna ująć gmina w swoich deklaracjach VAT-7
7. Gminy mogą sumować VAT z deklaracji cząstkowych otrzymywanych od jednostek
8. Gminne jednostki budżetowe powinny same wystawiać i otrzymywać faktury
9. Kasa rejestrująca w jednostce budżetowej
10. Dotacje unijne na inwestycje służące jednostkom budżetowym
11. Gmina może odliczać VAT od wydatków służących gminnym jednostkom budżetowym
12. Rozstrzyganie problemów z VAT – analogicznie jak w oddziałach osób prawnych
13. Zakład budżetowy – odmiennie niż jednostka budżetowa – nadal musi być samodzielnym podatnikiem VAT
CZĘŚĆ CZWARTA
Deklaracje VAT-7 gminy: wsteczne i aktualne 37
1. Czy gminy muszą korygować 5 lat wstecz dokonane rozliczenia VAT należnego?
2. Czy gminy mogą korygować 5 lat wstecz rozliczenia VAT naliczonego?
3. Czy gminy już od lipca muszą sporządzać skonsolidowane deklaracje VAT-7?
CZĘŚĆ PIĄTA
Podatkowe dylematy jednostek budżetowych po 24 czerwca 2013 r. – pytania i odpowiedzi
1. Ważność daty 24 czerwca 2013 r.
2. Zakres podmiotowy uchwały
3. Rodzaje gminnych jednostek budżetowych
4. Analogia do oddziałów osób prawnych
5. Dane identyfikacyjne na fakturze, gdy sprzedawcą i nabywcą jest gminna jednostka budżetowa
6. Rejestracja VAT gminnych jednostek budżetowych
CZĘŚĆ SZÓSTA
Kasy rejestrujące w gminach i jednostkach budżetowych w 2013 i w 2014 roku
1. Tabela zwolnień od kas rejestrujących w 2013 i w 2014 roku
2. Czynsz najmu – zafakturowany lub bezgotówkowy – zwolniony z kas rejestrujących
3. Zawsze kasa rejestrująca
CZĘŚĆ SIÓDMA
Inne skutki uchwały NSA
1. Gmina może odliczać VAT nawet, gdy nieodpłatnie przekaże majątek jednostkom budżetowym
2. Dlaczego zakład budżetowy musi być nadal samodzielnym podatnikiem VAT?
3. Odpowiedzialność karna skarbowa za podanie nieprawdy w skonsolidowanej deklaracji VAT
Zakończenie
Załączniki
1. Stanowisko Ministra Finansów – zaskarżone do WSA Wrocław
1.1. Interpretacja indywidualna Ministra Finansów: jednostka budżetowa odrębnym od gminy podatnikiem VAT 79
2. Wyrok WSA Wrocław – zaskarżony do NSA 105
2.1. WSA we Wrocławiu: jednostka budżetowa odrębnym od gminy podatnikiem VAT 1
3. Postanowienie NSA: Zagadnienie prawne: Czy jednostka budżetowa może być odrębnym od gminy podatnikiem VAT?
4. Uchwała NSA: Jednostki budżetowe nie są – odrębnym od gminy – podatnikiem VAT
5. WSA Kraków: gmina może odliczać VAT, nawet gdy nieodpłatnie przekaże majątek jednostkom budżetowym
6. NSA: Zakład budżetowy gminy może być samodzielnym podatnikiem VAT 1
7. Komunikat Ministerstwa Finansów nt. uchwały NSA
Przepisy prawne
Wyciąg z ustawy o finansach publicznych
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Podróże służbowe i oddelegowanie. Rozliczanie oraz aspekty podatkowo składkowe
Podróże służbowe i oddelegowanie. Rozliczanie oraz aspekty podatkowo składkowe
Autor: Anna Witkowska-Dziadosz
Data wydania: styczeń 2013
Liczba stron/format: 262/B5
Okładka: miękka
Podróże służbowe i oddelegowanie to kompleksowe opracowanie zagadnień związanych z podróżami: od ustalania, kogo można delegować, jak liczyć diety, do kwestii podatkowych oraz składkowo – ubezpieczeniowych. Poradnik zajmuje się wszelkiego rodzaju wyjazdami, podróżami, oddelegowaniem: nie tylko osób mających status pracownika, ale również przedsiębiorców, zleceniobiorców, współpracujących. Książka jest kompendium bogato ilustrowanym przykładami praktycznymi i liczbowymi, oraz uzupełnionym o aktualne orzecznictwo w sprawach podróży służbowych i podobnych. O wyjątkowości poradnika stanowi niezwykle drobiazgowe omówienie wszelkich zagadnień związanych z podróżami, w tym również problemów związanych z długoterminowym oddelegowaniem zagranicę. Opracowanie zawiera nową wersję rozporządzenia w sprawie podróży służbowych wraz ze szczegółowym omówieniem najnowszych zmian w przepisach.
Planowany termin ukazania się w sprzedaży: grudzień 2012
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Wspólnoty mieszkaniowe
Wspólnoty mieszkaniowe
Publikacja „Wspólnoty mieszkaniowe" adresowana jest do przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami, zarządców oraz właścicieli nieruchomości, w obrębie których funkcjonują wspólnoty mieszkaniowe. Cel w jakim powstała, to rozwiązanie wątpliwości rodzących się na tle funkcjonowania i opodatkowania tej działalności.
Autorka wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w dziedzinie doradztwa podatkowego, poparte współpracą z jednostkami organizacyjnymi, w których działają samorządy zawodowe i społeczne, przekazuje wskazówki dotyczące: powstania wspólnoty mieszkaniowej, prowadzonej dokumentacji, obowiązków wobec urzędu skarbowego, a wszystko w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Brak orzecznictwa w zakresie funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych skłonił autorkę do poparcia rozważanych kwestii - zamieszczonymi w publikacji - interpretacjami organów podatkowych.
Książka zawiera również wzory dokumentacji statutowo-organizacyjnej
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni