Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

ODDK

Zmiany w rachunkowości 2015/2016 – praktyczny przewodnik po znowelizowanych przepisach – ujednolicony tekst ustawy o rachunkowości

Zmiany w rachunkowości 2015/2016 – praktyczny przewodnik po znowelizowanych przepisach – ujednolicony tekst ustawy o rachunkowości
Zmiany w rachunkowości 2015/2016 – praktyczny przewodnik po znowelizowanych przepisach – ujednolicony tekst ustawy o rachunkowości

Zmiany w rachunkowości 2015/2016 – praktyczny przewodnik po znowelizowanych przepisach – ujednolicony tekst ustawy o rachunkowości

Autor:Julia Siewierska
Wydawnictwo: ODDK
objętość: 218 str.
format: B5
wydanie: 2016
ISBN: 978-83-7804-263-1
 
 Największe od kilku lat zmiany w ustawie o rachunkowości
– sprawdź w jakim zakresie dotyczą one Twojej firmy!

Ważne zmiany w prawie, z którymi musi zapoznać się każdy księgowy omówione w przystępny i praktyczny sposób, z wieloma przykładami objaśniającymi nowe regulacje.

Dnia 23 września 2015 r. weszła w życie duża nowelizacja ustawy o rachunkowości (Dz.U. z 2015 r. poz. 1333) związana z implementacją dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/34/UE z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie rocznych sprawozdań finansowych, skonsolidowanych sprawozdań finansowych i powiązanych sprawozdań niektórych rodzajów jednostek.

Publikacja jest przewodnikiem po znowelizowanych przepisach, zawiera szczegółowy komentarz do nowych regulacji, stanowi pomoc przy identyfikacji skutków ich stosowania zarówno w aspekcie zmian zasad (polityki) rachunkowości, jak i sporządzania samego sprawozdania finansowego.

Autorka szczegółowo omawia każdą ze zmian, prezentując przy tym praktyczne konsekwencje nowych regulacji z podaniem wielu przykładów liczbowych ułatwiających zrozumienie i zastosowanie zmienionych przepisów. Dodatkowo w publikacji zamieszczono ujednolicony tekst ustawy o rachunkowości.

Stan prawny – zmiana ustawy o rachunkowości weszła w życie w dniu 23 września 2015 r., ale zmienione przepisy mają zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się od 1 stycznia 2016 r. Jednakże jednostki mogą zastosować zmienione przepisy (z małymi wyjątkami) do sprawozdań sporządzonych za rok obrotowy kończący się po 23 wrześnie 2015 r.

Najważniejsze zmiany w ustawie o rachunkowości obejmują:

1. Wprowadzenie kategorii jednostek małych, którym dano możliwość skorzystania z wielu uproszczeń, w tym:

a) sporządzania skróconego sprawozdania finansowego,
b) wykazywania mniejszego zakresu danych w informacji dodatkowej,
c) zwolnienie ze sporządzania sprawozdania z działalności, zestawienia zmian w kapitale własnym oraz rachunku przepływów pieniężnych.

2. Wprowadzenie dla określonej grupy podmiotów możliwości stosowania uproszczeń w zakresie:

a) klasyfikacji w księgach rachunkowych umów leasingu, najmu i dzierżawy na zasadach wynikających z przepisów podatkowych,
b) odstąpienia od ustalania aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego,
c) zwolnienia z obowiązku stosowania przepisów rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad uznawania, metod wyceny, zakresu ujawniania i sposobu prezentacji instrumentów finansowych.

3. Zmienioną definicję okresu amortyzacji kosztów zakończonych prac rozwojowych oraz wartości firmy.

4. Zmiany ogólnych zasad stosowania przyjętej polityki rachunkowości.

5. Zmiany w zakresie konsolidacji:

a) zmiany definicji jednostki dominującej, powiązanej i stowarzyszonej, jak również znaczącego inwestora oraz znaczącego wpływu na jednostkę,
b) zdefiniowanie pojęcia zaangażowania w kapitale,
c) doprecyzowanie sposobu liczenia praw głosu oraz prawa powoływania i odwoływania członków organów zarządzających, nadzorujących i administrujących, oraz
d) nowe zasady zwolnienia z obowiązku sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych.

6. Zmiany w zakresie informacji prezentowanych w sprawozdaniu finansowym dla jednostek innych niż banki, zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji (nowe brzmienie załącznika nr 1 do ustawy):

a) nowy wzór bilansu (w tym m.in.: zmiany w obrębie podziału należności, inwestycji i zobowiązań; reklasyfikacja należnych wpłat na kapitał (fundusz) podstawowy oraz udziałów (akcji) własnych, prezentowanych dotychczas w kapitałach własnych jako wielkości ujemne, do odrębnej pozycji C i D po stronie aktywów; uszczegółowienie niektórych pozycji kapitału własnego),
b) zmiany w obu wersjach rachunku zysków i strat związane z usunięciem pozycji wyniku z działalności nadzwyczajnej oraz zysków i strat nadzwyczajnych,
c) zmiany w zakresie dodatkowych informacji i objaśnień – nałożenie na jednostki obowiązku prezentacji większej ilości ujawnień niż dotychczas.

7. Wprowadzenie nowego sprawozdania dotyczącego płatności na rzecz administracji publicznych na podmioty działające w przemyśle wydobywczym lub zajmujące się wyrębem lasów pierwotnych.

8. Zmiany w katalogu jednostek zobowiązanych do poddania sprawozdania finansowego badaniu przez biegłego rewidenta.

9. Zniesienie obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych m.in. przez fundacje nieprowadzące działalności gospodarczej i nieposiadające statusu organizacji pożytku publicznego, których roczne przychody nie przekraczają progu 100.000 zł.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

157,50 zł

szt.

Zarządzanie nieruchomościami – praktyczny poradnik

Zarządzanie nieruchomościami – praktyczny poradnik
Zarządzanie nieruchomościami – praktyczny poradnik

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

178,50 zł

szt.

Zamknięcie ksiąg na koniec roku w sektorze budżetowym i samorządowych zakładach budżetowych

Zamknięcie ksiąg na koniec roku w sektorze budżetowym i samorządowych zakładach budżetowych
Zamknięcie ksiąg na koniec roku w sektorze budżetowym i samorządowych zakładach budżetowych

Zamknięcie ksiąg na koniec roku w sektorze budżetowym i samorządowych zakładach budżetowych 2014

 

Autor: Anna Zysnarska

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 176 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: VI, 2014
ISBN: 978-83-7804-180-1


Ceniony poradnik dla księgowych budżetu – zawiera wiele praktycznych informacji ułatwiających zaplanowanie oraz wykonanie prac związanych z prawidłowym sporządzeniem sprawozdania finansowego za 2013 rok.

W pierwszej części autorka szczegółowo omawia proces przygotowania ksiąg do zamknięcia roku, przygotowanie danych do bilansu, ze szczególny uwzględnieniem zasad przeprowadzania inwentaryzacji oraz rozliczania różnic inwentaryzacyjnych

Druga część publikacji koncentruje się na zasadach sporządzania poszczególnych części sprawozdania finansowego:
  • bilansu oraz bilansu z wykonania budżetu;
  • skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego;
  • rachunku zysków i strat;
  • zestawienia zmian w funduszu jednostki
  • sprawozdań łącznych na koniec roku.

Charakteryzując poszczególne elementy sprawozdania autorka przedstawia zasady wyceny aktywów i pasywów, a także prezentuje schematy ewidencyjne związane z ustaleniem wyniku finansowego na koniec roku.

Książka opracowana w oparciu o przepisy:
  • rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (tj. Dz.U. z 2013 r., poz. 289);
  • rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 208, poz. 1375);
  • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.).

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

178,50 zł

szt.

Wzory księgowań w jednostce budżetowej

Wzory księgowań w jednostce budżetowej
Wzory księgowań w jednostce budżetowej

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

189,00 zł

szt.

Wzorcowe regulaminy zamówień publicznych do 30.000 euro z komentarzem (z suplementem elektronicznym)

Wzorcowe regulaminy zamówień publicznych do 30.000 euro z komentarzem (z suplementem elektronicznym)
Wzorcowe regulaminy zamówień publicznych do 30.000 euro z komentarzem (z suplementem elektronicznym)

Wzorcowe regulaminy zamówień publicznych do 30.000 euro z komentarzem (z suplementem elektronicznym)

Wydawnictwo: ODDK

Autor : Krzysztof Puchacz

objętość: 128 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2014
ISBN: 978-83-7804-210-5


Od 16 kwietnia 2014 r. zmieniły się progi stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych – z poziomu 14.000 euro do poziomu 30.000 euro.

Wyłączenie dużej grupy zamówień publicznych z obowiązku stosowania przepisów ustawy nie oznacza, że jednostki sektora finansów publicznych będą mogły swobodnie podchodzić do ich udzielania.

Wprowadź regulamin wewnętrzny i postępuj zgodnie z zasadami oszczędności i efektywności wydatków publicznych!

Polecamy gotowy do wdrożenia wzór regulaminu określający konkurencyjny proces wyboru wykonawcy zamówienia publicznego, do którego nie ma zastosowania ustawa – Prawo zamówień publicznych.

W książce:
  • wyczerpujący komentarz dotyczący zasad ustalania wartości zamówienia zasad udzielania zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania ustawy,
  • praktyczne przykłady dotyczące najczęściej udzielanych zamówień publicznych,
  • wzorcowy regulamin zamówień publicznych określający zasady udzielania zamówień publicznych, do których nie ma zastosowania ustawa – Prawo zamówień publicznych (wyłączonych na podstawie art. 4 pkt 8, pkt 8a i pkt 8b tej ustawy),
  • wzorcowe zakresy czynności pracowników – określające ich obowiązki w zakresie zamówień publicznych,
  • wzorcowy regulamin prac komisji przetargowej,
  • prawie 30 wzorów dokumentów (wykaz poniżej) stosowanych podczas prowadzenia postępowania o zamówienie publiczne podlegającego przepisom o zamówieniach publicznych,
  • wzorcowa dokumentacja dialogu technicznego.

Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny
zawierający tekst regulaminów oraz wzory dokumentów w formacie MS Word, co pozwala na łatwe i szybkie ich dostosowanie do indywidualnych wymogów i rozwiązań stosowanych w jednostce.


Stan prawny: 1 czerwca 2014 r.


WYKAZ WZORÓW:

I. Wzory dokumentów dotyczących powierzenia obowiązków w zakresie zamówień publicznych
Załącznik nr 1. Powierzenie obowiązków zastrzeżonych dla kierownika jednostki
Załącznik nr 2. Powierzenie obowiązków pracownikowi w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania
Załącznik nr 3. Powierzenie obowiązków pracownikowi w zakresie umów o zamówienia publiczne
Załącznik nr 4. Powierzenie obowiązków pracownikowi w zakresie rozliczenia zamówień publicznych
Załącznik nr 5. Powierzenie przeprowadzenia i przygotowania postępowania podmiotowi trzeciemu

II. Regulamin komisji przetargowej
Załącznik nr 1. Wniosek o powołanie Komisji Przetargowej
Załącznik nr 2. Oświadczenie o niepodleganiu wyłączeniu z postępowania
Załącznik nr 3. Wniosek/decyzja o powołaniu biegłego/eksperta

III. Regulamin zamówień publicznych
Załącznik nr 1. Udokumentowanie ustalenia wartości zamówienia
Załącznik nr 2. Wykaz zamówień publicznych (komórka merytoryczna)
Załącznik nr 3. Wykaz zamówień publicznych (jednostka)
Załącznik nr 4. Wniosek o wszczęcie postępowania
Załącznik nr 5. Zapytanie cenowe w trybie uproszczonym
Załącznik nr 6. Oświadczenie o niepodleganiu wyłączeniu z postępowania
Załącznik nr 7. Protokół z postępowania
Załącznik nr 8. Notatka z czynności wglądu do protokołu z postępowania wraz z załącznikami
Załącznik nr 9. Rejestr udzielonych zamówień publicznych

IV. Wzory dokumentów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

Załącznik nr 1. Wniosek i decyzja w sprawie powołania biegłego w postępowaniu
Załącznik nr 2. Oświadczenie o niepodleganiu wyłączeniu z postępowania
Załącznik nr 3. Zaproszenie do składania ofert (przetarg ograniczony, negocjacje bez ogłoszenia, dialog konkurencyjny, zapytanie o cenę)
Załącznik nr 4. Zaproszenie do dialogu (dialog konkurencyjny)
Załącznik nr 5. Zaproszenie do składania ofert (negocjacje z ogłoszeniem)
Załącznik nr 6. Zaproszenie do składania ofert wstępnych (negocjacje z ogłoszeniem)
Załącznik nr 7. Zaproszenie do negocjacji (negocjacje bez ogłoszenia)
Załącznik nr 8. Zaproszenie do negocjacji (negocjacje z ogłoszeniem)
Załącznik nr 9. Zaproszenie do negocjacji (zamówienie z wolnej ręki)
Załącznik nr 10. Zawiadomienie UZP o wszczęciu postępowania (negocjacje bez ogłoszenia i zamówienie z wolnej ręki)
Załącznik nr 11. Wyjaśnienie treści SIWZ
Załącznik nr 12. Zmiana treści SIWZ
Załącznik nr 13. Wezwanie do uzupełnienia dokumentów (art. 26 ust. 3 p.z.p.)
Załącznik nr 14. Wezwanie do wyjaśnień dotyczących dokumentów (art. 26 ust. 4 p.z.p.)
Załącznik nr 15. Wezwanie do wyjaśnienia treści oferty (art. 87 ust. 1 p.z.p.)
Załącznik nr 16. Dokonanie poprawienia omyłek w treści oferty (art. 87 ust. 2 p.z.p.)
Załącznik nr 17. Wezwanie do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny (art. 90 p.z.p.)
Załącznik nr 18. Wezwanie do przedłużenia terminu związania ofertą
Załącznik nr 19. Informacja o wykluczeniu z udziału w postępowaniu
Załącznik nr 20. Informacja o odrzuceniu oferty
Załącznik nr 21. Wyniki oceny warunków udziału w postępowaniu (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)
Załącznik nr 22. Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej (art. 92 p.z.p.)
Załącznik nr 23. Informacja o unieważnieniu postępowania
Załącznik nr 24. Informacja z otwarcia ofert
Załącznik nr 25. Informacja o zakończeniu dialogu konkurencyjnego
Załącznik nr 26. Ogłoszenie o dialogu technicznym

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

189,00 zł

szt.

Wzorcowa instrukcja obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych (z suplementem elektronicznym)

Wzorcowa instrukcja obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych (z suplementem elektronicznym)
Wzorcowa instrukcja obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych (z suplementem elektronicznym)
Wzorcowa instrukcja obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych (z suplementem elektronicznym)
 
 
Autor: Stanisława Szlachta
objętość: 188 str.
format: A5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2012


Gotowy wzór zarządzenia wewnętrznego z komentarzem!

Ponad 40 wzorów dokumentów stosowanych w jednostkach budżetowych wraz z kartą obiegu.


W każdej jednostce organizacyjnej sektora finansów publicznych pojawia się konieczność wprowadzenia instrukcji obiegu i kontroli dokumentów. Porządek dokumentacyjny pozwala terminowo prowadzić ewidencję operacyjną i księgową oraz sporządzać w terminie deklaracje podatkowe, sprawozdania statystyczne oraz inne informacje niezbędne do analiz, planów i decyzji.

W publikacji:

  • przykładowy wzór obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych – po uzupełnieniu i dostosowaniu do potrzeb jednostki staje się zakładowym zarządzeniem wewnętrznym,
  • ponad 40 wzorów dokumentów finansowo-księgowych stosowanych w jednostkach budżetowych wraz z kartą obiegu tego dokumentu.

Uzupełnieniem publikacji jest suplement elektroniczny zawierający gotową instrukcję wraz z wzorami dokumentów w formacie MS Word.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

157,50 zł

szt.

Wynagrodzenia 2014 pracowników samorządowych

Wynagrodzenia 2014 pracowników samorządowych
Wynagrodzenia 2014 pracowników samorządowych

Wynagrodzenia 2014 pracowników samorządowych

 

Wydawnictwo: ODDK

Autor: Agnieszka Jacewicz

objętość: 340 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: VI, 2014
ISBN: 978-83-7804-184-9


Praktyczny poradnik dla osób rozliczających wynagrodzenia pracowników samorządowychw oparciu o szczególne zasady wynikające z ustawy o pracownikach samorządowych:
  • szczegółowy komentarz do przepisów,
  • szereg przykładów opartych na rzeczywistych zdarzeniach,
  • omówienia wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2014 rok.

W książce przedstawiono m.in.:
  • wynagrodzenie za pracę – ustalanie prawa do wynagrodzenia, zasady obliczania poszczególnych składników: wynagrodzenia zasadniczego, dodatków obligatoryjnych i fakultatywnych,
  • zasady ustalania prawa i obliczania wysokości trzynastki i nagrody jubileuszowej,
  • obliczanie wynagrodzenia za czas nieobecności w pracy (wynagrodzenie chorobowe, zasiłek macierzyński i inne zasiłki z ubezpieczenia społecznego),
  • obciążenia wynagrodzeń i obowiązki pracodawcy z tym związane,
  • potrącenia z wynagrodzeń – zasady dokonywania i wyliczenia kwot możliwych do potrącenia,
  • zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
  • wynagrodzenia osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych (o dzieło i zlecenia),
  • dodatek – aktualne tabele z minimalnymi wymaganiami kwalifikacyjnymi i poziomem wynagrodzenia zasadniczego oraz maksymalnymi stawkami dodatków dla pracowników samorządowych (wyciąg z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych z uwzględnieniem nowelizacji rozporządzenia).

 

Wkrótce w sprzedaży !!!

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

168,00 zł

szt.

Wydatki strukturalne–zasady klasyf. w jedn.sektora finans.publiczn.–sprawozdawczość–wykaz obszarów i kodów w poszczególnych podmiotach realizujących wydatki strukturalne–przykłady projektów,zadań i inwestycji zaliczanych do wydatków strukt.

Wydatki strukturalne–zasady klasyf. w jedn.sektora finans.publiczn.–sprawozdawczość–wykaz obszarów i kodów w poszczególnych podmiotach realizujących wydatki strukturalne–przykłady projektów,zadań i inwestycji zaliczanych do wydatków strukt.
Wydatki strukturalne–zasady klasyf. w jedn.sektora finans.publiczn.–sprawozdawczość–wykaz obszarów i kodów w poszczególnych podmiotach realizujących wydatki strukturalne–przykłady projektów,zadań i inwestycji zaliczanych do wydatków strukt.

Wydatki strukturalne – zasady klasyfikowania w jednostkach sektora finansów publicznych – sprawozdawczość – wykaz obszarów i kodów w poszczególnych podmiotach realizujących wydatki strukturalne – przykłady projektów, zadań i inwestycji zaliczanych do wydatków strukturalnych – najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

 

Autor: Monika Dragańczuk

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 428 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II rozszerzone, 2014
ISBN: 978-83-7804-165-8


Publikacja w bardzo praktyczny sposób opisuje zasady stosowania klasyfikacji wydatków strukturalnych, określonej w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz.U. Nr 44, poz. 255), a także zasady sporządzania sprawozdania o wydatkach strukturalnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów 16 stycznia 2014 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. poz. 119).

Zawiera konkretne przykłady wydatków, które należy i których nie należy zaliczyć do wydatków strukturalnych:
  • w jednostkach samorządu terytorialnego,
  • w jednostkach administracji rządowej
oraz w pozostałych jednostkach sektora finansów publicznych:
  • jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (Ośrodkach Pomocy Społecznej, Powiatowych Centrach Pomocy Rodzinie oraz Regionalnych Ośrodkach Polityki Społecznej)
  • jednostkach systemu oświaty
  • szkołach wyższych
  • jednostkach służby zdrowia
  • instytucjach kultury
  • urzędach pracy
  • sądach, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich
  • ośrodkach sportu, Zarządach Budynków Komunalnych, jednostkach badawczo-rozwojowych, w Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowych Strażach Pożarnych, Ochotniczych Strażach Pożarnych, Inspekcji Weterynaryjnej, Policji.
W każdym z ww. rozdziałów zaprezentowano pytania i odpowiedzi dotyczące poszczególnych Kodów, co w najbardziej praktyczny sposób przybliża tę tematykę.

Książka przedstawia także projekty, operacje i działania, które są realizowane z wykorzystaniem środków pochodzących z funduszy strukturalnych, jednocześnie wskazując jednostki, do których adresowane jest wsparcie, i które w danym Kodzie powinny wykazywać wydatki strukturalne.

W publikacji przedstawiono także zasady zaliczania do wydatków strukturalnych wydatków poniesionych na szkolenia, wynagrodzenia, termomodernizację, mieszkalnictwo, usuwanie skutków powodzi, alternatywne źródła energii, zadania związane z ochroną środowiska.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

189,00 zł

szt.

Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.) Wersja polsko-angielska

Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.) Wersja polsko-angielska
Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.) Wersja polsko-angielska
Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.)
Wersja polsko-angielska
 
symbol: KS483
objętość: 350 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2008

Uwaga!
Do opisu przedmiotu zamówienia należy stosować nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień
określonym w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV.


Książka z polską i angielską wersją językową słownika głównego oraz słownika uzupełniającego, a także powiązań CPV z CPC.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

136,50 zł

szt.

VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT

VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT
VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT

VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT – zasady odpowiedzialności – nowe zasady rozliczania podatku – organizacja procesu zmian

 
Wydawnictwo: ODDK
Autor: Michał Borowski
symbol: JBK1051
objętość: 116 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2016
ISBN: 978-83-7804-270-9
 
Rewolucja w rozliczeniach VAT jednostek samorządu terytorialnego – podatnikiem VAT jest gmina, konieczność centralizacji potwierdzona orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z dnia 29 września 2015 r.

Autor krok po kroku:

– 
 analizuje skutki orzeczenia TSUE i wcześniejszej uchwały NSA na rozliczenia VAT w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach budżetowych, w tym m.in.
  • zakłady budżetowe – wyjaśnienie, czy uchwała NSA lub orzeczenie TSUE wpływają również na ich status
  • korektę dotychczasowych rozliczeń VAT,
  • kwestie odpowiedzialności karnej skarbowej za rozliczenia VAT,
  • sposób kalkulowania tzw. współczynnika struktury VAT (wynikającego z art. 90 ustawy o VAT)
  • prewspółczynnik w warunkach centralizacji (stanowisko MF, zasady rozliczania w oparciu o projekty rozporządzeń)
  • problemy z obowiązkiem stosowania kas fiskalnych
  • rozliczanie finansowania zewnętrznego

a jednocześnie:

– omawia elementy istotne przy tworzeniu scentralizowanego modelu rozliczania VAT, w tym:
  • kwestię wyrejestrowania jednostek budżetowych z VAT,
  • konieczność wprowadzenia procedur i instrukcji podatkowych (w tym przykłady dokumentacji),
  • problem przechowywania dokumentów,
  • agregację danych VAT do zbiorczej deklaracji VAT,
  • standaryzację rejestru VAT (zgodność oprogramowania),
  • problem mocy prawnej wydanych indywidualnych interpretacji podatkowych,
  • nadzór nad rozliczeniami VAT gminy i jej jednostek jako jednego podatnika VAT,
  • zasady odliczania VAT (bezpośrednia alokacja, współczynnik VAT, prewspółczynnik).

Niniejsza książka to znakomity instruktaż dla tych, którzy szukają optymalnych i bezpiecznych rozwiązań podatkowych w nowej rzeczywistości podatkowej. Lektura obowiązkowa w każdej gminie i jednostce budżetowej.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

128,00 zł

szt.

Ustawa o rachunkowości. Komentarz

Ustawa o rachunkowości. Komentarz
Ustawa o rachunkowości. Komentarz

Ustawa o rachunkowości. Komentarz

 

Ewa Walińska (red. nauk.)

 

Cena: 259,00 zł . brutto
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska

Stan prawny: 30.06.2013 r.

Wydanie: 3 zaktualizowane i rozszerzone

Okładka: twarda

Format: B5 (176 x 250 mm)

Liczba stron: 1011

ISBN: 978-83-264-4396-1

Opis :

W komentarzu w sposób kompleksowy przedstawiono zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych.

Autorzy - pracownicy naukowi Katedry Rachunkowości Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, równocześnie praktycy prowadzący księgi rachunkowe, sporządzający oraz badający sprawozdania finansowe, poddają wnikliwej analizie poszczególne przepisy ustawy wskazując przy tym na praktyczne aspekty ich zastosowania (wraz z przykładami).

Trzecie wydanie komentarza zawiera omówienie wszystkich zmian ustawy o rachunkowości, które miały miejsce od czasu jego poprzedniej edycji.

Zostało również wzbogacone o treści dotyczące istotnych problemów nurtujących dzisiejszą praktykę rachunkowości, takie jak deregulacja i dereglamentacja dostępu do zawodów z sektora finansowego (usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych, biegli rewidenci, doradcy podatkowi), redukcja niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce, dyrektywy Unii Europejskiej regulujące zagadnienia dotyczące rachunkowości. Dodatkowo zaprezentowano ogólne informacje na temat Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej dla małych i średnich przedsiębiorstw, a także przedstawiono kluczowe treści dotyczące nowej koncepcji w systemie rachunkowości, jaką jest wynik całościowy (comprehensive income).

Adresaci:
Komentarz do ustawy o rachunkowości przeznaczony jest zarówno dla praktyków - dyrektorów finansowych, głównych księgowych, biegłych rewidentów - dla których będzie pomocny w codziennym stosowaniu przepisów prawa bilansowego, jak i dla studentów, którym jego treść przybliży istotę rachunkowości jako dyscypliny praktycznej.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

259,00 zł

szt.

Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Komentarz (z suplementem elektronicznym)

Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Komentarz (z suplementem elektronicznym)
Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Komentarz (z suplementem elektronicznym)

Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Komentarz (z suplementem elektronicznym)

 

Autorzy: dr Tomasz Brzezicki, dr Krzysztof Lasiński-Sulecki, dr hab. Wojciech Morawski, dr Jacek Wantoch-Rekowski

Wydawnictwo: ODDK
objętość: 542 str.
format: B5
wydanie: II, 2013
ISBN: 978-83-7804-121-4


Bardzo praktyczny i niezwykle szczegółowy komentarz do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych pod red. dra hab. Wojciecha Morawskiego.

Autorzy, wykorzystując swoje bogate doświadczenie zawodowe, posiłkując się najnowszym orzecznictwem sądów administracyjnych i interpretacjami Ministra Finansów, Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego i innych organów, wnikliwie omówili zagadnienia dotyczące podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych oraz opłat lokalnych (opłaty targowej, opłaty miejscowej i uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów). Szczególnie dokładnie przeanalizowali zwłaszcza te problemy, które budzą poważne wątpliwości.

W efekcie powstało kompleksowe opracowanie skierowane do praktyków: pracowników organów podatkowych, zarówno pierwszej, jak i drugiej instancji, doradców podatkowych, sędziów, adwokatów, radców prawnych zajmujących się sprawami podatkowymi w zakresie podatków i opłat lokalnych, a także do podatników oraz przedstawicieli doktryny. Korzystanie z niego ułatwiają skorowidz przedmiotowy oraz wykazy wszystkich orzeczeń i oficjalnych interpretacji prawa pojawiających się w tekście.

Integralną częścią książki jest suplement elektroniczny, który zawiera tekst komentarza w formacie PDF (pozwalający na odszukanie, kopiowanie bądź wydruk interesujących fragmentów) oraz omówienie zmian treści przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w połączeniu z przepisami powiązanymi (pomocne w praktyce przy odnoszeniu się do nieobowiązującego już stanu prawnego).

Stan prawny: 2013 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

262,50 zł

szt.

Urlopy i zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy (z suplementem elektronicznym)

Urlopy i zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy (z suplementem elektronicznym)
Urlopy i zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy (z suplementem elektronicznym)

Urlopy i zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy (z suplementem elektronicznym)

 

Autor: Dorota Wojciechowska

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 248 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2013
ISBN: 978-83-7804-097-2


Uwaga! Pełen zakres wiedzy na temat wszystkich dostępnych urlopów i rewolucyjnych zmian w uprawnieniach rodzicielskich!

Wyjątkowa pozycja, która bardzo szczegółowo i praktycznie omawia cały katalog uprawnień związanych
z urlopami i zwolnieniami od pracy, czyli:
  • urlopy wypoczynkowe,
  • urlopy bezpłatne,
  • urlopy szkoleniowe,
  • NOWE uprawnienia związane z rodzicielstwem (urlop macierzyński, ojcowski, rodzicielski, wychowawczy),
  • urlopy pracowników tymczasowych,
  • urlopy okolicznościowe,
  • przestój w pracy.

Nie są to zagadnienia łatwe, dlatego każda grupa uprawnień została wyjaśniona w oparciu o różnorodne przykłady zaczerpnięte z praktyki Autorki w Państwowej Inspekcji Pracy.

Autorka wykorzystuje również najnowsze orzecznictwo.

Suplement elektroniczny zawiera ujednolicony tekst ustawy Kodeks pracy oraz podstawowe wzory dokumentów: wnioski urlopowe, oświadczenia.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

168,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl