Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

ODDK

Regulamin rozliczania podróży służbowych z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Regulamin rozliczania podróży służbowych z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
Regulamin rozliczania podróży służbowych z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Regulamin rozliczania podróży służbowych z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

 

Autorzy: Marzena Mazur, Łukasz Prasołek

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 60 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2013
ISBN: 978-83-7804-151-1


Nowe przepisy – nowe obowiązki związane z rozliczaniem podróży służbowych. Gotowy wzór regulaminu do szybkiego zastosowania w każdej jednostce budżetowej oraz firmie!

W regulaminie przewidziano rozliczenie podróży służbowej na wszystkich płaszczyznach, poczynając od czasu pracy, przez świadczenia z niej wynikające, ich opodatkowanie i oskładkowanie. W załącznikach do regulaminu znajdują się wzory niezbędnych dokumentów, ułatwiające rozliczenie podróży służbowej, które mogą zostać wykorzystane bez zmian lub też mogą posłużyć jako wstęp do ustalenia własnych wzorów, jeszcze bardziej dostosowanych do specyfiki działalności pracodawcy.

Dodatkowo – cały wzór regulaminu z kompletem dokumentóww formacie MS Word na dołączonej płycie CD.

Wzorcowy regulamin oparty jest na rozwiązaniach wynikających z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013 r. poz. 167).  Jednostki samorządowe i wywodzące się z sektora państwowej sfery budżetowej mogą go zastosować niemal wprost, uzupełniając jedynie w miejscach wykropkowanych brakujące elementy. Pracodawcy prywatni również mogą zastosować opracowany regulamin w całości, o ile nie chcą ponosić kosztów w sposób odmienny od ustawowo nałożonych obowiązków, lub też mogą dokonać pewnych zmian, np. podwyższając m.in. stawki diet krajowych czy innych świadczeń i dostosowując je do ich rzeczywistych kosztów ponoszonych przez osoby przebywające w podróżach służbowych.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

94,50 zł

szt.

Regulamin pracy dla pracowników samorządowych (z suplementem elektronicznym)

Regulamin pracy dla pracowników samorządowych (z suplementem elektronicznym)
Regulamin pracy dla pracowników samorządowych (z suplementem elektronicznym)

Regulamin pracy dla pracowników samorządowych (z suplementem elektronicznym)

 

Autor: Cibiorski Piotr
Wydawnictwo ODDK
objętość: 110 str.
format: A5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2013



Wzorcowy regulamin pracy dla jednostki samorządu terytorialnego zawiera rozwiązania prawne wprowadzone ustawą o pracownikach samorządowych. Podpowiada, jak ułożyć: prawa i obowiązki pracownika samorządowego, rozwiązania w czasie pracy, zasady korzystania z Internetu i poczty elektronicznej, telefonów służbowych, ubiór w pracy, bhp, kary porządkowe, kontrole wewnętrzne, itp.

Uwaga!
Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny
(dokumentacja w formie MS Word), dający możliwość bezpośredniej pracy na plikach, uzupełnienia o dane jednostki i jej specyfikę, zapisu, wydruku itp.

Stan prawny: 2013 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

94,50 zł

szt.

CIT i PIT w 2015 roku. Komentarz do zmian. Ujednolicone teksty ustaw

CIT i PIT w 2015 roku. Komentarz do zmian. Ujednolicone teksty ustaw
CIT i PIT w 2015 roku. Komentarz do zmian. Ujednolicone teksty ustaw

CIT i PIT w 2015 roku. Komentarz do zmian. Ujednolicone teksty ustaw

 

Autorzy: Mariański Group, Aneta Nowak-Piechota, Aleksandra Krajewska

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 326 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2015
ISBN: 978-83-7804-232-7


Rok 2015 przynosi szereg ważnych zmian w podatkach dochodowych: CIT i PIT.

Zmiany te mają w dużej mierze znaczenie przełomowe, a ich celem jest uszczelnianie naszego systemu podatków dochodowych.

Autorzy z Kancelarii Mariański Group – krok po kroku – omawiają wprowadzone zmiany, zwracając uwagę na ich praktyczne aspekty, w tym nowe obowiązki i możliwości. Opisują również konsekwencje podatkowe i karnoskarbowe nieprawidłowego ujmowania i odprowadzania podatku CIT i PIT.

Komentarz obejmuje zmiany dotyczące:
  • opodatkowania dochodów zagranicznych spółek kontrolowanych (nowe definicje, podstawa opodatkowania, obowiązki podatnika, zwolnienia i pozostałe regulacje),
  • niedostatecznej kapitalizacji,
  • cen transferowych,
  • niepodzielonych zysków,
  • przepisów określających dochód wspólnika spółki osobowej, jaki powstaje w wyniku jego wystąpienia z takiej spółki, a także w wyniku likwidacji takiej spółki,
  • przepisów dotyczących wymiany udziałów,
  • wyłączenia prawa do korzystania ze zwolnienia w przypadku tzw. pożyczek partycypacyjnych,
  • jednoznacznego wskazania sposobu określania wartości przychodów i kosztów świadczeń w naturze,
  • doprecyzowania przepisów w zakresie ustalenia przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku wykorzystywanych w działalności gospodarczej,
  • zasad stosowania certyfikatów rezydencji niezawierających okresu ważności,
  • wprowadzenia sankcji za naruszenie obowiązku złożenia sprawozdania finansowego, opinii oraz raportu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych,
  • doprecyzowania zasad zaliczania do przychodów z kapitałów pieniężnych odsetek od lokat tworzonych przy rachunku bankowym prowadzonym w związku z wykonywaną działalnością,
  • zasad opodatkowania tzw. cashback'u,
  • wprowadzenia ryczałtu przy obliczaniu wartości świadczenia z tytułu wykorzystania samochodu służbowego do celów prywatnych,
  • poszerzenia katalogu zwolnień w PIT,
  • ulgi na dzieci,
  • wdrażania rozwiązań związanych z budową administracji elektronicznej.

Co ważne: książka zawiera również ujednolicone teksty ustaw CIT i PIT, czyli ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych oraz do ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wygodne narzędzie do codziennej pracy każdego praktyka.

Stan prawny: 2015 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

115,50 zł

szt.

Dane osobowe w firmie – instrukcja przetwarzania z wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Dane osobowe w firmie – instrukcja przetwarzania z wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
Dane osobowe w firmie – instrukcja przetwarzania z wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Dane osobowe w firmie – instrukcja przetwarzania z wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Wydawnictwo: ODDK

Autor: Przemysław Kral

objętość: 156 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2014
ISBN: 978-83-7804-194-8


Instruktaż dla wszystkich!

Nawet mała firma, jeśli przetwarza dane osobowe, musi w określonych przypadkach prowadzić złożoną dokumentację oraz wdrożyć skomplikowane zabezpieczenia.

Poznaj unikatowy przewodnik po wszystkich meandrach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych w firmie.

Co to są dane osobowe, jakie dane podlegają ochronie i na czym ona polega?
Jak zgodnie z prawem przetwarzać posiadane dane?
Jakie są obowiązki administratora?
Zasady powierzania przetwarzania danych innemu podmiotowi.
Szczegółowa instrukcja jak dokonać zgłoszenia do GIODO.
Osobny rozdział poświęcono ochronie danych osobowych pracowników w firmach.


A także kompleksowy zestaw firmowych dokumentów, w tym m.in.
  • zgłoszenie zbioru danych do rejestracji GIODO, wypełnione w kilku wariantach
  • polityka bezpieczeństwa
  • instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych
  • ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
  • pisemne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
  • umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych oraz odpowiednie wnioski, informacje i zgłoszenia.

Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny
, który zawiera niezbędne dokumenty przygotowane w formacie MS Word. Suplement umożliwia łatwą edycję, zapis i wydruk dokumentów.

Aktualny stan prawny
Uwaga – dnia 3 września 2014 r. w Dz.U. z 2014 poz.1182 ukazał się tekst jednolity ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych – który nie wpływa na aktualność treści publikacji.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

115,50 zł

szt.

Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych – szczegółowy instruktaż sporządzania

Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych – szczegółowy instruktaż sporządzania
Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych – szczegółowy instruktaż sporządzania

Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych – szczegółowy instruktaż sporządzania

 

Autor: Krzysztof Puchacz

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 92 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2015


Bardzo szczegółowy instruktaż sporządzenia sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych. Duża ilość konkretnych przykładów pomoże w rozwiązaniu problemów praktyków zobowiązanych do sporządzenia tego sprawozdania.

Do 28 lutego 2015 r. należy sporządzić i przekazać sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych. Obowiązek ten dotyczy wszystkich jednostek sektora finansów publicznych, nawet tych, które nie udzielały zamówień publicznych w trybach przewidzianych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (w tym również i takich, których wartość nie przekracza tzw. „progu istotności”).

Zamówieniem publicznym – podlegającym wykazaniu w sprawozdaniu – jest każda umowa odpłatna, zawarte w formie pisemnej i ustnej, pomiędzy zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem są dostawy, usługi lub roboty budowlane – bez względu na wysokość zobowiązania pieniężnego zamawiającego i bez względu na formę jej zawarcia (np. ustna umowa potwierdzona fakturą VAT).

W roku 2014 miały miejsce zmiany przepisów o zamówieniach publicznych mające wpływ na sposób sporządzenia sprawozdawania za rok 2014r., w tym m.in.:
  • podwyższenia w kwietniu 2014 r. progu kwotowego stosowania ustawy z 14.000 do 30.000 euro – w publikacji szczegółowo wskazano jak wykazywać umowy o zamówienie publiczne o wartości zamówienia pomiędzy do 30.000 zawierane w 2014 r. przed i po nowelizacji;
  • wprowadzenia w październiku 2014 r. do ustawy nowego trybu uproszczonego zamawiania usług niepriorytetowych (art. 5a) – w publikacji wskazywane są problemy z wykazaniem umów zawartych w tym trybie w sprawozdaniu;
  • wprowadzenie w 2014 r. trzech grup wyłączeń ze stosowania ustawy dotyczących badań naukowych, działalności kulturalnej i gromadzenia zbiorów bibliotecznych i pomocy dydaktycznych w bibliotekach szkolnych (art. 4 pkt 8a, 8b i 8c) – w publikacji znajduje się uzasadnienie niewykazywania tych zamówień w sprawozdaniu.
Dodatkowo publikacja zawiera wiele dodatkowych przykładów praktycznych wskazujących na sposób wykazywania w sprawozdaniu różnych rodzajów umów spełniających definicję zamówienia publicznego.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

126,00 zł

szt.

Faktura VAT – wzorcowa instrukcja z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Faktura VAT – wzorcowa instrukcja z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
Faktura VAT – wzorcowa instrukcja z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Faktura VAT 2014 

- wzorcowa instrukcja z dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
 
Autor: Anna Wyrzykowska
objętość: 80 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie II: 2014

Gotowy wzorzec instrukcji fakturowania przygotowany z uwzględnieniem szeregu bardzo istotnych zmian obowiązujących od 1 stycznia 2014 roku.

Instrukcja pomoże w ustaleniu jednolitych zasad fakturowania sprzedaży w firmie oraz odpowiadających im procedur postępowania w zakresie:

  • wystawiania faktur
  • spełnienia formalnych wymogów związanych z prawidłowym sporządzeniem faktur
  • wystawiania i przesyłania faktur elektronicznych
  • ewidencji faktur.


Zasady określone w instrukcji pozwalają wypełnić obowiązek zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści oraz czytelności faktur w stosunku do faktur papierowych i elektronicznych.

Publikacja wzbogacona o suplement elektroniczny zawierający tekst instrukcji oraz wzory dokumentów w formacie MS Word, co pozwala na łatwe i szybkie jej dostosowanie do indywidualnych wymogów i rozwiązań stosowanych w firmie.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

126,00 zł

szt.

VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT

VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT
VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT

VAT w jednostkach samorządu terytorialnego po orzeczeniu TSUE i uchwale NSA – szczegółowy komentarz – konsekwencje dla gminy i jej jednostek – korekta dotychczasowych rozliczeń VAT – zasady odpowiedzialności – nowe zasady rozliczania podatku – organizacja procesu zmian

 
Wydawnictwo: ODDK
Autor: Michał Borowski
symbol: JBK1051
objętość: 116 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2016
ISBN: 978-83-7804-270-9
 
Rewolucja w rozliczeniach VAT jednostek samorządu terytorialnego – podatnikiem VAT jest gmina, konieczność centralizacji potwierdzona orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z dnia 29 września 2015 r.

Autor krok po kroku:

– 
 analizuje skutki orzeczenia TSUE i wcześniejszej uchwały NSA na rozliczenia VAT w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach budżetowych, w tym m.in.
  • zakłady budżetowe – wyjaśnienie, czy uchwała NSA lub orzeczenie TSUE wpływają również na ich status
  • korektę dotychczasowych rozliczeń VAT,
  • kwestie odpowiedzialności karnej skarbowej za rozliczenia VAT,
  • sposób kalkulowania tzw. współczynnika struktury VAT (wynikającego z art. 90 ustawy o VAT)
  • prewspółczynnik w warunkach centralizacji (stanowisko MF, zasady rozliczania w oparciu o projekty rozporządzeń)
  • problemy z obowiązkiem stosowania kas fiskalnych
  • rozliczanie finansowania zewnętrznego

a jednocześnie:

– omawia elementy istotne przy tworzeniu scentralizowanego modelu rozliczania VAT, w tym:
  • kwestię wyrejestrowania jednostek budżetowych z VAT,
  • konieczność wprowadzenia procedur i instrukcji podatkowych (w tym przykłady dokumentacji),
  • problem przechowywania dokumentów,
  • agregację danych VAT do zbiorczej deklaracji VAT,
  • standaryzację rejestru VAT (zgodność oprogramowania),
  • problem mocy prawnej wydanych indywidualnych interpretacji podatkowych,
  • nadzór nad rozliczeniami VAT gminy i jej jednostek jako jednego podatnika VAT,
  • zasady odliczania VAT (bezpośrednia alokacja, współczynnik VAT, prewspółczynnik).

Niniejsza książka to znakomity instruktaż dla tych, którzy szukają optymalnych i bezpiecznych rozwiązań podatkowych w nowej rzeczywistości podatkowej. Lektura obowiązkowa w każdej gminie i jednostce budżetowej.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

128,00 zł

szt.

Kodeks pracy. Omówienie zmian. Umowy terminowe o pracę. Urlopy związane z rodzicielstwem

Kodeks pracy. Omówienie zmian. Umowy terminowe o pracę. Urlopy związane z rodzicielstwem
Kodeks pracy. Omówienie zmian. Umowy terminowe o pracę. Urlopy związane z rodzicielstwem

Kodeks pracy. Omówienie zmian. Umowy terminowe o pracę. Urlopy związane z rodzicielstwem

Wydawnictwo: ODDK
objętość: 236 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
Stan prawny: 2016
Autor: Piotr Ciborski
 
Autor opracowania szczegółowo omawia ważne i długo oczekiwane nowelizacje Kodeksu pracy
– w zakresie umów o pracę oraz urlopów związanych z rodzicielstwem.

Nowelizacja z dnia 25 czerwca 2015 r., obowiązująca od 22 lutego 2016 r. (Dz.U. z 2015 r.
poz. 1220), wprowadza zmiany w zakresie:
  • rodzajów umów o pracę;
  • przesłanek zatrudniania pracowników na podstawie umów o pracę na okres próbny;
  • zasad zatrudniania pracowników na podstawie umów o pracę na czas określony;
  • dopuszczalności i okresów wypowiadania umów o pracę na czas określony;
  • zwalniania pracowników z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia.

Przepisy ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 1066) od dnia 14 sierpnia 2015 r. gwarantują w Kodeksie pracy prawo do zasiłku macierzyńskiego dla ubezpieczonego-ojca dziecka lub ubezpieczonego-członka najbliższej rodziny w przypadku śmierci matki, porzucenia przez nią dziecka lub niemożności sprawowania przez nią opieki z uwagi na niezdolność do samodzielnej egzystencji.

Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r., obowiązująca od 2 stycznia 2016 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 1268), wprowadza rozwiązania ułatwiające pracownikom-rodzicom godzenie życia rodzinnego z życiem zawodowym, w szczególności poprzez uproszczenie i uelastycznienie systemu urlopów związanych z opieką nad dziećmi, ułatwienie korzystania z elastycznych form czasu pracy ze względu na obowiązki rodzinne oraz ukształtowanie innych uprawnień związanych z rodzicielstwem w sposób bardziej dostosowany do potrzeb pracowników.
Nowelizacja ta zlikwidowała dodatkowy urlop macierzyński i dodatkowy urlop na warunkach urlopu macierzyńskiego, wprowadziła nowe uregulowania w zakresie urlopów:
  • macierzyńskiego,
  • na warunkach urlopu macierzyńskiego,
  • rodzicielskiego,
  • ojcowskiego oraz
  • wychowawczego.

Dodatkowo w publikacji zamieszczono ujednolicony tekst Kodeksu pracy z wyróżnionymi zmianami wprowadzonymi ww. nowelizacjami.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

136,50 zł

szt.

Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)

Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)
Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)

Rachunkowość projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej (z suplementem elektronicznym)

Wydawnictwo: ODDK
objętość: 160 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2015
 
Prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej zdarzeń związanych z realizacją dotacji i wydatkowania środków z dofinansowania jest podstawowym wymaganiem stawianym przez Unię Europejską beneficjentom różnych dofinansowań. Jednostki wypłacające dotacje bardzo rygorystycznie sprawdzają przestrzegania prawa, zarówno unijnego, jak i krajowego. W przypadku kontroli rozliczenia dotacji nawet najdrobniejsze nieprawidłowości mogą być przyczyną konieczności zwrotu całości lub części dotacji.

W publikacji zawarto wiele praktycznych wskazówek, w tym m.in.:
  • jak prawidłowo prowadzić wyodrębnioną księgowość dla projektów finansowanych dotacją (przykłady ewidencji i opis zdarzeń gospodarczych), by zagwarantować rzetelne i terminowe rozliczenie wydatków kwalifikowanych
  • jak ujmować w KPiR przychody i koszty związane z realizacją umowy o dofinansowanie
  • aspekty podatkowe (VAT, PIT, CIT)
  • jak sporządzać, przechowywać i archiwizować dokumentację księgową związaną z realizacją projektów unijnych
  • jakie są zasady przeprowadzenia kontroli projektów.
Dodatkowym atutem publikacji są wzory dokumentów (dostępne również w postaci suplementu elektronicznego w wersji edytowalnej), w tym m.in.:
  • instrukcja archiwizacji dokumentów związanych z realizacją projektu
  • propozycje załączników do planu kont obejmujących zasady organizacji rachunkowości i dokumentacji księgowej związanej z realizacją projektów unijnych, plan kont proponowany dla księgowości dotacji unijnej
  • szereg innych dokumentów pomocnych przy rozliczaniu dotacji.
Plik suplementu elektronicznego jest do pobrania przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce).

Publikacja polecana zarówno osobom, które rozliczają już otrzymane dotacje, jak i tym, którzy przygotowują się do złożenia aplikacji.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

136,50 zł

szt.

Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.) Wersja polsko-angielska

Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.) Wersja polsko-angielska
Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.) Wersja polsko-angielska
Wspólny Słownik Zamówień CPV (Słownik główny. Słownik uzupełniający. Powiązania CPV z CPC Prov.)
Wersja polsko-angielska
 
symbol: KS483
objętość: 350 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2008

Uwaga!
Do opisu przedmiotu zamówienia należy stosować nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień
określonym w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV.


Książka z polską i angielską wersją językową słownika głównego oraz słownika uzupełniającego, a także powiązań CPV z CPC.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

136,50 zł

szt.

Rozwiązywanie umów o pracę. Instruktaż, wzory, przykłady

Rozwiązywanie umów o pracę. Instruktaż, wzory, przykłady
Rozwiązywanie umów o pracę. Instruktaż, wzory, przykłady
Rozwiązywanie umów o pracę. Instruktaż, wzory, przykłady
 
Autor: Ryszard Sadlik
symbol: PPK815
objętość: 148 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2012

Drugie wydanie książki cenionej za instruktażowe wyjaśnienie tematu.

Jak skutecznie i prawidłowo rozwiązać umowę, by nie spotkać się z pracownikiem w sądzie?
Kompleksowe, bardzo praktyczne wyjaśnienie zasad i form rozwiązywania umów o pracę:

  • kiedy i jak napisać wypowiedzenie,
  • warunki rozwiązania umowy bez wypowiedzenia,
  • jak rozstać się za porozumieniem, itp.

Bogate przykłady z praktyki autora jako sędziego. Cenne dla kadrowych są wzory pism z objaśnieniami oraz przydatny regulamin rozwiązywania umów.

Pozycja niezbędna w każdej firmie!

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

136,50 zł

szt.

Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych (z suplementem elektronicznym)

Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych (z suplementem elektronicznym)
Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych (z suplementem elektronicznym)
Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych (z suplementem elektronicznym)
 
Autor: Jolanta Oleńska
symbol: RFK824e
objętość: 92 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: II, 2012
   

Dokument, o który zawsze pytają instytucje uprawnione do badania prawidłowości wykorzystania funduszy unijnych!

Kierownik każdej jednostki realizującej projekty finansowane lub współfinansowane z europejskich funduszy unijnych jest zobowiązany do przestrzegania zasad kontroli finansowej i merytorycznej. Wymagania te nakłada na każdą jednostkę zarówno prawo bilansowe, jak też wytyczne instytucji wdrażających w oparciu o rozporządzenia Unii Europejskiej. Podstawowym instrumentem kontroli finansowej w jednostkach jest instrukcja obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów.

Książka zawiera zasady sporządzania, kontroli i obiegu dokumentów zarówno finansowo-księgowych, jak też merytorycznych oraz ich archiwizacji.
Nie jest to sformalizowany dokument sporządzany według ustalonego wzoru, ale akt wewnętrzny, opracowywany przez kierownika każdej jednostki i dostosowany do indywidualnych potrzeb firmy. Służy dokładnemu określeniu, co każda struktura, dział czy określony pracownik jednostki powinien zrobić w celu prawidłowego udokumentowania wszystkich operacji mających związek z realizacją zadań wynikających z zawartych umów.

Publikacja zawiera gotowy wzorzec zarządzenia wewnętrznego , który łatwo można dostosować do indywidualnych potrzeb firmy a dołączony suplement elektroniczny (dokumentacja w formie MS Word), daje możliwość bezpośredniej pracy na plikach, uzupełnienia o dane, zapis, wydruk itp.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

136,50 zł

szt.

Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym – instruktaż i wzorcowa dokumentacja dla logistyków i spedytorów (z suplementem elektronicznym)

Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym – instruktaż i wzorcowa dokumentacja dla logistyków i spedytorów (z suplementem elektronicznym)
Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym – instruktaż i wzorcowa dokumentacja dla logistyków i spedytorów (z suplementem elektronicznym)

Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym – instruktaż i wzorcowa dokumentacja dla logistyków i spedytorów (z suplementem elektronicznym)

Autor: Andrzej Sikorski

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 164 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2013
ISBN: 978-83-7804-149-8


Praktyczny instruktaż, który przeprowadzi czytelnika po trudnej tematyce transportu i spedycji międzynarodowej. Prosty, wzbogacony o przykłady język książki obejmuje m.in.:

  • Analizę i omówienie 11 reguł Incoterms 2010 oraz zmian w poszczególnych regułach, ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów i ryzyka między stronami kontraktu
     
  • Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym: 
    – rodzaje / podział ubezpieczeń: OCP (przewoźnika), CARGO (ładunku) i OCS (spedytora) - specyfika, różnice, pułapki,
    – rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
    – rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,
    – ryzyko związane z transportem towarów - INCOTERMS 2010,
    – instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
    – praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.
     
  • Transport morski – żegluga regularna i nieregularna
     – m.in. wszystko o konosamencie, czym jest morski list przewozowy.
     
  • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR): zakres stosowania i Prawo przewozowe:
    – zakres stosowania, przewozy krajowe i międzynarodowe, pojęcie osoby uprawnionej,
    – podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
    – relacje przewoźnika i spedytora z "osobą uprawnioną",
    – reklamacja – jak to robić prawidłowo i skutecznie.
     
  • Umowa spedycji a umowa przewozu:
    odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
    – podobieństwa, różnice pułapki,
    – odpowiedzialność spedytora: za co odpowiada a za co nie odpowiada,
    – dlaczego i kiedy spedytor jest pozywany do odpowiedzialności jak przewoźnik,
    – dokumenty przewozowe i spedycyjne: zlecenie przewozowe, zlecenie spedycyjne, listy przewozowe: drogowy CMR, Karnet TIR, zezwolenia EKMT, kolejowy CIM, lotniczy AWB, konosament morski (B/L), zaświadczenie spedytora FIATA FCR inne.
     
  • Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS)

Całość wzbogacona wzorcową dokumentacją i sporą ilością przykładów.

Książka zawiera suplement elektroniczny, który zawiera wzorcową dokumentację oraz pakiet przepisów prawnych dla logistyków i spedytorów.
Dokumentacjato:
  • Lista kontrolna kierowcy
  • Ogólne Polskie Warunki Przewozu (OPWP) 2013
  • Zlecenie (umowa) przewozu
  • Krajowy list przewozowy – wzór podstawowy i rozszerzony z instrukcją jego wypełnienia
  • Przykład reklamacji z odpowiedzią odmowną
  • Zlecenie (umowa) spedycji
Akty prawne:
  • Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe
  • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) z dnia 19 maja 1956 r.
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  • Ustawa z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych
  • Kodeks morski - Przewóz ładunku (wyciąg)
  • Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 23 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego

Dokumenty przygotowane w formacie MS Word (łatwa edycja, zapis i wydruk).

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

147,00 zł

szt.

Instrukcja egzekucyjna dla urzędów miast i gmin wraz z 48 wzorami pism (z suplementem elektronicznym)

Instrukcja egzekucyjna dla urzędów miast i gmin wraz z 48 wzorami pism (z suplementem elektronicznym)
Instrukcja egzekucyjna dla urzędów miast i gmin wraz z 48 wzorami pism (z suplementem elektronicznym)

Instrukcja egzekucyjna dla urzędów miast i gmin wraz z 48 wzorami pism (z suplementem elektronicznym)

 

Autorzy: Zofia Wojdylak-Sputowska, Arkadiusz Jerzy Sputowski

objętość: 118 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2013
ISBN: 978-83-7804-135-1


Od marca 2013 roku obowiązują nowe przypisy – z których wynika konieczność utworzenia komórek egzekucji administracyjnej w każdym urzędzie miasta i gminy!

Ważne: w ustawie z dnia 25 stycznia 2013 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Dz.U. z 2013 r., poz. 228 – wprowadzono zapis, że ”wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest organem egzekucyjnym uprawnionym do stosowania wszystkich środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, w egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.” (art. 6qa).
Taki stan rzeczy determinuje konieczność utworzenia w wszystkich urzędach gmin i miast komórek egzekucji administracyjnej.

Pierwszy na rynku – GOTOWY WZORZEC INSTRUKCJI, który:
  1. pomoże zorganizować Referat Egzekucji Administracyjnej w urzędzie:
    – zadania i organizacja pracy Referatu Egzekucji Administracyjnej + biurowość
    – wskazówki dotyczące ogólnych przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
     
  2. omawia poszczególne etapy egzekucji i organizację pracy
    – wszczęcie, ograniczenia, wstrzymanie, zawieszenie i umorzenie egzekucji
    – przygotowanie i planowanie egzekucji, w tym przydział zadań poborcom i kontrola wykonania
    – pracy poborcy
     
  3. instruuje co do rodzajów egzekucji (w tym zajecie, sprzedaż, zbieg)
     
  4. zapewni wypełnienie obowiązków wynikających z przepisów
    – koszty egzekucyjne /opłaty i wydatki
    – podział sumy uzyskanej z egzekucji
    – zażalenia i skargi + sprawozdawczość
     
  5. zawiera komplet wzorcowej dokumentacji (48 wzorów!) oraz
  6. suplement elektroniczny zawierający tekst instrukcji oraz wzory dokumentów w formacie MS Word, co pozwala na łatwe i szybkie ich dostosowanie do indywidualnych wymogów i rozwiązań stosowanych w jednostce.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

147,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl