Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Inwentaryzacja w praktyce. Poradnik dla prowadzących księgi rachunkowe (książka)
Opis
Inwentaryzacja w praktyce. Poradnik dla prowadzących księgi rachunkowe (książka)
Autor: Magdalena Sobczak
Wydawca: Infor Biznes Sp. z o.o.
Liczba stron: 176
Opis publikacji
Odpowiednio przygotowana inwentaryzacja to znaczna oszczędność czasu i pieniędzy. Możemy nie tylko skrócić czas samego procesu, lecz także uniknąć powielania błędów.
Poradnik zawiera podpowiedzi w jaki sposób wykonać to zadanie i na co zwrócić szczególną uwagę, aby ich właśnie nie popełnić. Wskazówki zawarte w tym opracowaniu pomogą księgowym w przeprowadzaniu i rozliczaniu inwentaryzacji. Szczególnie, że przepisy ustawy o rachunkowości w niewielkim zakresie regulują tę problematykę.
Dlatego warto skorzystać z tej publikacji. Książka zawiera bowiem informacje o zasadach organizacji i dokumentacji inwentaryzacji (podział kompetencji, zakres obowiązków osób odpowiedzialnych, etapy i terminy przeprowadzenia). Wyjaśnia pojęcia i rodzaje inwentaryzacji oraz przepisy prawne w tym zakresie.
Publikacja omawia także rolę kierownika, zadania głównego księgowego i komisji inwentaryzacyjnej, ich faktyczne uprawnienia i zadania. Podpowiada też jak zlecić przeprowadzenie spisu z natury podmiotowi zewnętrznemu. Liczne przykłady wskazują rozwiązania, jakie warto zastosować.
Publikacja zawiera wzory dokumentów inwentaryzacyjnych oraz przydatne formularze.