Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Księgowość: rachunkowość, ekonomia, finanse

Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie

Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie
Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie

Płynność finansowa przedsiębiorstwa. Istota, pomiar, zarządzanie

 

Wydawnictwo: DIFIN

Autor: red. Katarzyna Kreczmańska - Gigol

Rok wydania : 2015

Ilość stron: 576

 

Opis:

W publikacji autorzy przedstawili istotę i znaczenie płynności w szerokim ujęciu – finansowym, zarządczym i prawnopodatkowym. Omówili nowatorskie sposoby mierzenia poziomu płynności finansowej, Książka łączy wiedzę teoretyczną i praktyczną, pomaga zrozumieć proces i kluczowe narzędzia zarządzania płynnością.

Spis treści :

Wstęp
Katarzyna Kreczmańska-Gigol   

Część pierwsza. Zagadnienia podstawowe   

Rozdział I. Istota płynności finansowej  

Tomasz Cicirko
 
1. Płynność w ujęciu majątkowym  
2. Płynność w ujęciu majątkowo-kapitałowym
3. Płynność finansowa a przepływy pieniężne
4. Powiązania między podstawowymi aspektami płynności
5. Analiza płynności finansowej
6. Podsumowanie

Rozdział II. Pomiar płynności finansowej  
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Pojęcie płynności strukturalnej, płynności potencjalnej  i zdolności płatniczej  
2. Istota miernika i cel pomiaru płynności finansowej  
3. Tradycyjne mierniki płynności finansowej
4. Mierniki płynności strukturalnej
5. Mierniki płynności potencjalnej
6. Podsumowanie

Rozdział III. Przepływy pieniężne w przedsiębiorstwie jako mechanizm kreowania wartości

Jan Komorowski  
 
1. Wstęp
2. Przepływy pieniężne jako instrument zarządzania płynnością finansową
3. Zarządzanie płynnością a wartość przedsiębiorstwa
4. Proces decyzyjny w sferze zarządzania przepływami finansowymi
5. Wykorzystanie przepływów finansowych w procesie kreacji wartości przedsiębiorstwa
6. Podsumowanie

Rozdział IV. Rola skarbnika w przedsiębiorstwie
Jacek Rauk   

1. Misja i zakres obowiązków skarbnika
2. Typowe struktury działów skarbowych w przedsiębiorstwie
3. Stopień centralizacji treasury
4. Podsumowanie

Część druga. Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa   

Rozdział V. Istota ryzyka

Renata Pajewska-Kwaśny
 
1. Pojęcie i rodzaje ryzyka w działalności biznesowej
2. Zasady zarządzania w warunkach ryzyka
3. Ubezpieczenie jako jedno z narzędzi zarządzania w warunkach ryzyka
4. Ryzyko w działalności menedżerskiej
5. Podsumowanie

Rozdział VI. Zarządzanie ryzykiem  kredytu kupieckiego ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczenia należności
Ilona Tomaszewska   

1. Kredyt kupiecki a ryzyko przedsiębiorstwa
2. Proces zarządzania ryzykiem kredytowym
3. Ubezpieczenie należności  
4. Podział rynku oraz dostępność ubezpieczeń finansowych
5. Podsumowanie

Rozdział VII. Kryzys płynności w przedsiębiorstwie
Tomasz Gigol   

1. Rodzaje kryzysu w przedsiębiorstwie
2. Spostrzeganie kryzysu płynności
3. Finansowe przyczyny kryzysu płynności
4. Reakcje na kryzys płynności
5. Podsumowanie
 
Rozdział VIII. Rola i znaczenie informacji w zarządzaniu płynnością finansową  
Monika Bekas, Waldemar Rogowski
 
1. Znaczenie informacji
2. Podaż informacji gospodarczej
3. Źródła informacji
4. Oferta biur informacji gospodarczej
5. Modele dyskryminacyjne jako narzędzie prognozowania zagrożenia przedsiębiorstwa
niewypłacalnością  
6. Potencjalni interesariusze informacji o zagrożeniu przedsiębiorstwa niewypłacalnością  
7. Podsumowanie
 
Rozdział IX. Wykorzystanie informacji w praktyce korporacyjnej
Jacek Rauk, Maciej Lipiński   

1. Wstęp
2. Wewnętrzne i zewnętrzne źródła informacji a zapotrzebowanie na informację
3. Informacje ekonomiczne
4. Know-how
5. Informacje potrzebne do zarządzania ryzykiem współpracy  
6. Wewnętrzne źródła informacji
7. Podsumowanie

Część trzecia. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto  
 
Rozdział X. Kapitał obrotowy netto i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa

Katarzyna Kreczmańska-Gigol

1. Wstęp
2. Pojęcie kapitału obrotowego netto
3. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto jako element zarządzania finansami
przedsiębiorstwa
4. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto a cykl konwersji gotówki w przedsiębiorstwie
5. Rodzaje strategii zarządzania kapitałem obrotowym netto
6. Podsumowanie

Rozdział XI. Kredyt kupiecki jako źródło należności
Jacek Folga   

1. Kredyt kupiecki w teorii przedmiotu
2. Determinanty udzielania kredytu kupieckiego
3. Polityka kredytowa w przedsiębiorstwie
4. Ocena zdolności kredytowej odbiorcy
5. Organizacja procesu zarządzania kredytem kupieckim
6. Podsumowanie

Rozdział XII. Istota zarządzania zobowiązaniami handlowymi
Jacek Folga   

1. Korzyści wynikające z zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2. Zaangażowanie pionu finansowego w proces zarządzania zobowiązaniami handlowymi
3. Szacowanie dodatkowego zysku z tytułu wykonania przyspieszonej płatności do dostawcy
4. Kontrola zobowiązań handlowych i procesu wykonywania płatności
5. Podsumowanie

Rozdział XIII. Zarządzanie zapasami
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Zapasy w bilansie przedsiębiorstwa
2. Funkcje zapasów
3. Koszty zapasów
4. Optymalna wielkość zamówienia  
5. Termin składania zamówienia – sterowanie i monitorowanie zapasów
6. Podsumowanie

Rozdział XIV. Środki pieniężne w przedsiębiorstwie
Katarzyna Kreczmańska-Gigol   

1. Środki pieniężne w przedsiębiorstwie i cel ich utrzymywania
2. Możliwości przechowywania rezerw płynności
3. Cel zarządzania środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie  
4. Cash pooling jako instrument zarządzania środkami pieniężnymi
5. Podsumowanie

Rozdział XV. Proces zarządzania środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie
Aleksandra Filipowicz   

1. Wstęp
2. Przebieg procesu zarządzania środkami pieniężnymi
3. Strategie i metody zarządzania środkami pieniężnymi
4. Rola poszczególnych jednostek operacyjnych przedsiębiorstwa w procesie zarządzania środkami pieniężnymi
5. Optymalny poziom środków pieniężnych
6. Podsumowanie

Część czwarta. Źródła i surogaty finansowania przedsiębiorstwa
   
Rozdział XVI. Przedsiębiorstwo i bank

Jacek Grzywacz   

1. Potrzeba współpracy i rola rachunku bieżącego
2. Racjonalny wybór banku
3. Cena usług bankowych  
4. Podsumowanie

Rozdział XVII. Przelew wierzytelności jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Istota przelewu wierzytelności
2. Podmioty i przedmioty przelewu wierzytelności  
3. Rodzaje przelewu wierzytelności
4. Zabezpieczenia i koszt przelewu wierzytel
5. Podsumowanie
 
Rozdział XVIII. Faktoring jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol
   
1. Pojęcie faktoringu
2. Podmioty i przedmioty faktoringu
3. Funkcje faktoringu
4. Rodzaje faktoringu
5. Zabezpieczenia i koszt faktoringu
6. Rynek faktoringowy w Polsce
7. Podsumowanie

Rozdział XIX. Forfaiting jako instrument zarządzania płynnością
Katarzyna Kreczmańska-Gigol   

1. Pojęcie forfaitingu
2. Podmioty i przedmioty forfaitingu
3. Funkcje forfaitingu
4. Zabezpieczenia i koszt forfaitingu  
5. Usługi forfaitingowe w Polsce
6. Podsumowanie
 
Rozdział XX. Sekurytyzacja aktywów
Jolanta Zombirt   

1. Wstęp
2. Sekurytyzacja kredytów hipotecznych w USA  
3. Rola ratingu w procesach sekurytyzacyjnych  
4. Sekurytyzacja a światowy kryzys finansowy
5. Działania antykryzysowe Komisji Europejskiej a sekurytyzacja
6. Podsumowanie

Rozdział XXI. Kapitały podwyższonego ryzyka
Tomasz Gigol   

1. Istota i klasyfikacja kapitałów podwyższonego ryzyka
2. Fundusze private equity
3. Fundusze venture capital
4. Korporacyjne venture capital
5. Krajowy Fundusz Kapitałowy
6. Aniołowie biznesu
7. Podsumowanie

Rozdział XXII. Pozyskanie kapitału przez wprowadzenie spółki na giełdę
Tomasz Gigol   

1. Motywy wejścia na giełdę i związane z tym obawy  
2. Koszty debiutu giełdowego
3. Wartość IPO w Europie i w Polsce  
4. Proces wejścia na giełdę
4.1. Reorganizacja  
4.2. Podmioty uczestniczące w IPO
4.3. Prospekt emisyjny
4.4. Marketing pierwszej oferty publicznej akcji
5. Podsumowanie

Rozdział XXIII. Zastosowanie leasingu a płynność finansowa
Piotr Russel   

1. Wstęp
2. Leasing w świetle prawa cywilnego
3. Leasing a podatek dochodowy  
4. Leasing a podatek od towarów i usług  
5. Zalety i wady leasingu jako instrumentu zarządzania płynnością finansową
6. Podsumowanie
 
Część piąta. Prawne i podatkowo-księgowe aspekty zarządzania płynnością
 
Rozdział XXIV. Prawne zabezpieczenia należności przedsiębiorstw

Izabela Heropolitańska
   
1. Wstęp
2. Weksel własny in blanco  
2.1. Wystawienie weksla in blanco
2.2. Elementy weksla in blanco  
2.3. Deklaracja do weksla in blanco
3. Poręczenie wekslowe – awal  
3.1. Udzielenie poręczenia wekslowego  
3.2. Zakres odpowiedzialności poręczyciela
4. Poręczenie  
4.1. Udzielanie poręczenia  
4.2. Rodzaje poręczenia  
4.3. Treść poręczenia
4.4. Zakres zobowiązania poręczyciela
4.5. Uprawnienia i obowiązki wierzyciela
4.6. Wygaśnięcie zobowiązania poręczyciela  
5. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe  
6. Przelew (cesja) wierzytelności na zabezpieczenie  
6.1. Wierzytelności mogące być przedmiotem przelewu  
6.2. Zawarcie umowy przelewu wierzytelności
6.3. Treść umowy
6.4. Prawa i obowiązki stron   
7. Pełnomocnictwo do dysponowania rachunkiem bankowym  
8. Zastaw rejestrowy
8.1. Definicja zastawu  
8.2. Przedmiot zastawu rejestrowego
8.3. Powstanie zastawu rejestrowego   
8.4. Umowa zastawnicza
8.5. Strony umowy zastawniczej
8.6. Zbieg obciążeń  
8.7. Przeniesienie zastawu rejestrowego
8.8. Wygaśnięcie zastawu  
8.9. Zaspokojenie zastawnika  
8.10. Rejestr zastawów  
9. Zastaw na prawach  
10. Przewłaszczenie na zabezpieczenie
10.1. Zagadnienia wstępne  
10.2. Forma przewłaszczenia   
10.3. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do tożsamości  
10.4. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do gatunku
11. Blokada środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych
12. Hipoteka  
12.1. Zagadnienia wstępne  
12.2. Prawny charakter hipoteki
12.3. Przedmiot hipoteki
12.4. Wierzytelność hipoteczna
12.5. Ustanowienie hipoteki
12.6. Rodzaje hipoteki
12.7. Powstanie hipoteki  
12.8. Ubezpieczenie nieruchomości obciążonej hipoteką  
12.9. Zmiana treści wierzytelności hipotecznej i hipoteki
12.10. Wygaśnięcie hipoteki
12.11. Opróżnione miejsce hipoteczne  
12.12. Zaspokojenie roszczeń wierzyciela z nieruchomości
12.13. Akt notarialny, w którym dłużnik poddaje się egzekucji
13. Podsumowanie

Rozdział XXV. Ubezpieczenie należności
Jacek Kukiełka   

1. Zasady działalności ubezpieczeniowej i umowy ubezpieczenia  
1.1. Zasady wykonywania działalności ubezpieczeniowej
1.2. Podstawowe reguły umowy ubezpieczenia
2. Ubezpieczenie kredytu kupieckiego udzielanego przez dostawcę
2.1. Ogólne cechy ubezpieczeń finansowych
2.2. Ryzyko kredytu kupieckiego  
2.3. Metody zabezpieczania ryzyka kredytu kupieckiego  
2.4. Podstawowe zasady ubezpieczenia kredytu kupieckiego  
2.5. Należności obejmowane ubezpieczeniem  
2.6. Zdarzenia ubezpieczeniowe
2.7. Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela  
2.8. Zawieranie umowy ubezpieczenia należności
2.9. Funkcjonowanie umowy ubezpieczenia należności
2.10. Kryteria oceny oferty ubezpieczyciela
2.11. Korzyści ubezpieczania należności
3. Ubezpieczenia transakcji eksportowych
4. Podsumowanie
 
Rozdział XXVI. Formy prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiedzialność z tym związana
Tomasz Niepytalski
 
1. Wstęp
2. Odpowiedzialność osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą  
3. Odpowiedzialność w spółkach prawa handlowego
4. Odpowiedzialność w spółce jawnej
5. Odpowiedzialność w spółce partnerskiej
6. Odpowiedzialność w spółce komandytowej
7. Odpowiedzialność w spółce komandytowo-akcyjnej
8. Odpowiedzialność wspólników i członków zarządu w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością  9. Odpowiedzialność cywilna członków organów spółki akcyjnej  
10. Podsumowanie
 
Rozdział XXVII. Wykorzystanie rachunkowości  w zarządzaniu płynnością przedsiębiorstwa
Joanna Wielgórska-Leszczyńska
   
1. Sprawozdania finansowe jako źródła informacji o przedsiębiorstwie
1.1. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych  
1.2. Zakres informacyjny sprawozdania finansowego  
2. Ocena dokonań przedsiębiorstwa a polityka rachunkowości
3. Płynność aktywów i wymagalność pasywów  
4. Wycena bilansowa aktywów i jej znaczenie w ocenie płynności aktywów
5. Znaczenie rachunku przepływów pieniężnych w ocenie dokonań przedsiębiorstwa, jego zdolności płatniczej i sposobów finansowania działalności  
6. Podsumowanie  
 
Rozdział XXVIII. Opodatkowanie a płynność finansowa przedsiębiorstwa
Marcin Jamroży
 
1. Wstęp
2. Podatki dochodowe
2.1. Sposoby ustalania podstawy opodatkowania
2.2. Wierzytelności nieściągalne jako koszty uzyskania przychodów
2.3. Korekta kosztów w związku z nieuregulowanymi zobowiązaniami
2.4. Działania restrukturyzacyjne
2.5. Cash pooling
2.6. Ulgi w realizacji zobowiązań podatkowych
3. Podatki pobierane u źródła
4. Podatek od towarów i usług  
4.1. Neutralność podatku od towarów i usług (VAT)
4.2. Powstanie obowiązku podatkowego  
4.3. Ulgi za złe długi
4.4. Wybór zwolnienia przez drobnego przedsiębiorcę  
4.5. Rozliczanie podatku naliczonego  
4.6. Zwroty nadwyżek podatku naliczonego nad należnym  
5. Podatki majątkowe i od obrotu majątkowego  
6. Podsumowanie

Część szósta. Windykacja należności   

Rozdział XXIX. Rynek windykacyjny w Polsce

Katarzyna Kreczmańska-Gigol
 
1. Wstęp
2. Pojęcie rynku windykacyjnego
3. Stan rynku windykacyjnego w Polsce i perspektywy jego rozwoju
4. Podsumowanie

Rozdział XXX. Psychologiczne uwarunkowania skuteczności windykacji
Krzysztof Matela   

1. Wstęp
2. Wywieranie wpływu przez otoczenie
3. Otoczenie dłużnika
4. Mechanizmy wyboru a praktyka windykacyjna
5. Potrzeby w teorii Maslowa  
6. Emocje  
7. Teoria Skinnera  
8. Podstawowe pojęcia  
9. Podsumowanie

Rozdział XXXI. Ścieżki windykacji i komunikacja w procesie windykacji
Monika Bekas   

1. Zasady i narzędzia windykacji
2. Klasyfikacja dłużników i układanie ścieżek windykacji  
3. Wywieranie wpływu społecznego na dłużnika
4. Sztuka negocjacji i komunikacji z dłużnikami  
5. Podsumowanie

Rozdział XXXII. Prawne aspekty windykacji  
Radosław Cieciórski   

1. Podstawowe pojęcia  
2. Źródła zobowiązań  
3. Weryfikacja osób reprezentujących przedsiębiorstwo
4. Umowy handlowe i dochodzenie roszczeń z zabezpieczeń umów handlowych
5. Tryb dochodzenia należności
6. Klauzula wykonalności
7. Postępowanie egzekucyjne
8. Podsumowanie

Rozdział XXXIII. Organizacja procesu windykacji w przedsiębiorstwie
Maciej Lipiński   

1. Wstęp  
2. Organizacja działu zarządzania należnościami i windykacji  
3. Procedura zarządzania należnościami i windykacji  
4. Ocena pracy działu zarządzania należnościami i windykacji
5. Narzędzia informatyczne  
6. Podsumowanie

Rozdział XXXIV. Proces windykacji w przedsiębiorstwie na przykładzie Company SA
Dorota Strubel   

1. Miejsce działu windykacji w strukturze organizacyjnej Company SA
2. Zespół windykacji
3. Algorytm działań windykacyjnych w Company SA
4. Podsumowanie  
 
Bibliografia

Informacje o autorach

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

105,00 zł

szt.

Samochód w biznesie. Aspekty podatkowe. 2016

Samochód w biznesie. Aspekty podatkowe. 2016
Samochód w biznesie. Aspekty podatkowe. 2016

Samochód w biznesie. Aspekty podatkowe. 2016

 

Autor: Ryszard Kubacki

  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2016
  • format: B5
  • stron: 300

Już można zamawiać !!!

Przewidywany termin wydania: LUTY/MARZEC 2016

Realizacja wysyłek zgodnie z kolejnością wpływu zamówień !!!

Samochód w biznesie, to kompleksowa pozycja, dzięki której z łatwością znajdziesz rozwiązania konkretnych problemów pojawiających się przy wykorzystywaniu w ramach działalności pojazdów samochodowych. Autor omawia na tym gruncie zagadnienia związane zarówno z rozliczaniem podatków dochodowych (w szczególności kosztów uzyskania przychodów), jak i podatku od towarów i usług (w szczególności w kontekście ostatnich, kluczowych w tym zakresie zmian dotyczących odliczenia podatku naliczonego i zakresu tego odliczenia).
Nie zapomniano także o akcyzie,  podatku od środków transportu i innych opłatach.
W książce, na zrozumiałych przykładach przedstawiono rozwiązania zagadnień, które wśród wielu przedsiębiorców na co dzień wywołują wątpliwości. Powołano przy tym liczne (często najnowsze) orzeczenia polskich sądów administracyjnych, jak i interpretacje Ministra Finansów.
Opracowanie przeznaczone jest zarówno dla przedsiębiorców-podatników, doradców podatkowych, pracowników organów podatkowych (skarbowych) oraz osób zajmujących się „obsługą” podatkowo-księgową.
Stan prawny aktualny na 2016 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

98,00 zł

szt.

Leksykon fakturowania - 2015

Leksykon fakturowania - 2015
Leksykon fakturowania - 2015

Leksykon fakturowania - 2015

 

pod red. Zdzisława Modzelewskiego,
Autorzy Zbigniew Makowski, Andrzej Malenta, Zdzisław Modzelewski, Grzegorz Mularczyk

Wydawnictwo: UNIMEX
  • wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Wystawienie faktury powinno być w teorii prostą czynnością. W praktyce okazuje się, że mnogość rodzajów faktur, różnorodność momentów powstawania obowiązku podatkowego, brak precyzyjnych regulacji w tym zakresie, błędy legislacyjne itp. powodują, że prawidłowe wystawienie faktury to prawdziwy sukces. Autorzy postawili sobie za zadanie ułatwić podatnikom, księgowym, pracownikom organów podatkowych oraz wszystkim innym zainteresowanym osobom przejście przez te skomplikowane regulacje tak, aby prawidłowe wystawienie dowolnego rodzaju faktury przestało być problemem.

Leksykon w przystępny, a jednocześnie profesjonalny sposób, wyjaśnia zagadnienia związane z fakturowaniem. Książka ma formę zwięzłych i precyzyjnych odpowiedzi na wprost postawione pytania lub nurtujące podatników wątpliwości.

W publikacji szczegółowo zostało wyjaśnione m.in.:

  • zasady i terminy wystawiania poszczególnych rodzajów faktur,
  • wymogi formalne poszczególnych rodzajów faktur, ich znaczenie w praktyce oraz skutki ich niespełnienia,
  • kto i w jakich sytuacjach jest zobowiązany lub tylko uprawniony wystawić fakturę,
  • kiedy faktura daje prawo do odliczenia podatku naliczonego w niej wskazanego.·

Stan prawny aktualny na 1 stycznia 2015 r.

Planowany termin wydania: luty 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

100,00 zł

szt.

Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi

Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi
Leksykon księgowego 2018. Pytania i odpowiedzi

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

110,00 zł

szt.

Marketing a podatki dochodowe i VAT. Repezentacja, reklama, sponsoring, promocja - 2015

Marketing a podatki dochodowe i VAT. Repezentacja, reklama, sponsoring, promocja - 2015
Marketing a podatki dochodowe i VAT. Repezentacja, reklama, sponsoring, promocja - 2015

Marketing a podatki dochodowe i VAT. Repezentacja, reklama, sponsoring, promocja - 2015

 
Autor: Rafał Styczyński

 

  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

W dobie wzmożonej walki o klienta każda firma przeprowadza różnego typu akcje mające na celu wsparcie sprzedaży. Tego rodzaju działania promocyjne mogą przyczynić się do pozyskania nowych klientów, zwiększenia sprzedaży i w efekcie umocnienia pozycji firmy na rynku. Jednak poza pomysłem na promocję swojej firmy należy również zdawać sobie sprawę ze skutków podatkowych jakie niosą takie działania.
Kwestia prawidłowego zakwalifikowania wydatków na wspieranie sprzedaży jako wydatków ogólnych ma niezwykle istotne znaczenie na gruncie obecnie obowiązujących przepisów. Jednym z najczęściej sprawdzanych podczas kontroli podatkowych zagadnień jest rozliczenie wydatków marketingowych, dlatego spory podatników z władzami skarbowymi w tym zakresie są wysoce prawdopodobne.
Niniejsza książka jest praktycznym źródłem wiedzy, przeznaczonym dla biur rachunkowych, kancelarii doradztwa podatkowego czy też osób zajmujących się rozliczeniami podatkowymi w firmie.
Opracowanie jest przekrojowe i dotyczy następujących podatków:
•    dochodowego od osób prawnych,
•    dochodowego od osób fizycznych,
•    od towarów i usług.
Niewątpliwym atutem książki jest przystępny język oraz umieszczenie, na zakończenie każdego z rozdziałów, zestawu pytań wraz z odpowiedziami, potwierdzonych interpretacjami organów podatkowych lub wyrokami sądów.

Książka zawiera najnowsze interpretacje i wyroki sądów administracyjnych.

Planowany termin wydania: luty 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

74,00 zł

szt.

Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne

Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne
Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne

Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw. Zaganienia praktyczne

 

Autor: Roman Niemczyk

  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Rachunkowość nie musi być trudna!
Książka ujmuje tematykę rachunkowości w sposób zrozumiały, przystępny i co ważne przy tej tematyce interesujący. Została wzbogacona licznymi przykładami, zadaniami i schematami, które mają pomóc Czytelnikowi w lepszym oraz efektywniejszym zrozumieniu omawianych zagadnień.
Pozycja stanowi ujęcie problematyki związanej z rachunkowością dotyczącą małych i średnich przedsiębiorstw.

Planowany termin wydania: styczeń 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

148,00 zł

szt.

Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)
Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją (z suplementem elektronicznym)

 

Autor: Renata Mroczkowska

Wydawnictwo: ODDK

objętość: 64 str.
format: A5
wydanie: 2014
ISBN: 978-83-7804-200-6


Jak odliczyć 100 % VAT od wydatków na paliwo (olej, gaz)?

WYKORZYSTAJ SZANSĘ NA DUŻE OSZCZĘDNOŚCI!

Konkurencja nie śpi!

Uwaga!
Od 1 kwietnia 2014 r. obowiązują zmiany w ustawie o VAT umożliwiające podatnikom pełne (100%) odliczenie podatku VAT od wydatków dotyczących samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Warunkiem odliczenia jest wykorzystywanie tych pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej.

Zdaniem Ministerstwa Finansów fakt wykorzystywania przez podatnika pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej może mieć miejsce m.in. gdy: „z posiadanej przez podatnika dokumentacji (regulaminy, umowy, zarządzenia, itp.) obiektywnie wynika, że pojazd jest wykorzystywany wyłącznie do działalności gospodarczej i nie ma możliwości, aby pracownik „prywatnie” skorzystał z firmowego samochodu, np. w celu dojazdu do swojego miejsca zamieszkania”.

Polecamy gotowy do wdrożenia Regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej z ewidencją przebiegu pojazdu i wzorcową dokumentacją, określający wewnętrzne zasady używania samochodów firmowych, w tym m.in.:
  • zasady prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu – wersja papierowa i elektroniczna,
  • postepowanie w przypadku kradzieży ewidencji,
  • archiwizacja dokumentów,
  • zasady odpowiedzialności pracownika, w tym materialnej,
  • procedura w przypadku podania błędnych danych,
  • informacja VAT-26,
  • polityka bezpieczeństwa.

Regulamin opracowany zarówno dla pracowników, jak i niepracowników użytkujących samochody firmowe (inne zasady!)

Regulamin zawiera też wzorcową dokumentację, w tym m.in.:
  • upoważnienie do prowadzenia samochodu służbowego,
  • umowa o korzystanie z samochodu służbowego,
  • zamówienie pracownika na przydział samochodu służbowego,
  • protokół z przekazania samochodu służbowego,
  • ewidencja przebiegu pojazdu (wersja dla pracowników i niepracowników).

Uwaga!
Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w formacie MS Word i Excel), dający możliwość:
  • modyfikacji regulaminu na własne potrzeby,
  • bezpośredniej pracy na plikach,
  • uzupełnienia o dane,
  • wydruku itp.

Stan prawny: 1 kwietnia 2014 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

157,50 zł

szt.

Zamkniecie roku 2014

Zamkniecie roku 2014
Zamkniecie roku 2014

Zamkniecie roku 2014

 

Wydawnictwo: RACHUNKOWOŚĆ

Oprawa: miękka
Format: A4

NOWOŚĆ !!!

Już jest w sprzedaży !!!

Właśnie ukazało się kolejne wydanie książki Zamknięcie roku.

    Nowe zaktualizowane wydanie będzie omawiało następujące zagadnienia:
  • roczne sprawozdanie finansowe (ogólne reguły zamykania ksiąg rachunkowych oraz sporządzania, badania i zatwierdzania rocznego sprawozdania finansowego; szczegółowe omówienie sposobu ustalania pozycji poszczególnych elementów sprawozdania finansowego: wprowadzenia, bilansu, rachunku zysku i strat, dodatkowych informacji i objaśnień, zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym, rachunku przepływów pieniężnych),
  • omówienie spraw budzących najczęściej wątpliwości (operacje w walutach obcych, różnice kursowe, odroczony podatek dochodowy),
  • zasady szczególne dla jednostek mikro,
  • sprawozdanie z działalności (wymogi, zakres, układ),
  • podatki dochodowe (opodatkowanie dochodu, przychody i koszty podatkowe, zmniejszenia i zwiększenia podstawy opodatkowania, korekty kosztów podatkowych, opodatkowanie dywidend),
  • terminarz obowiązków podatników i płatników w okresie zamykania roku,
  • sztuka dobrej prezentacji sprawozdania finansowego – czyli jak wyciągać wnioski ze sprawozdania i odpowiednio je przedstawiać osobom zainteresowanym.

Realizacja wysyłek natychmiast po ukazaniu się książki zgodnie z kolejnością wpływu zamówień .

Dostępność: brak towaru

Cena:

148,00 zł

Konsolidacja sprawozdań finansowych

Konsolidacja sprawozdań finansowych
Konsolidacja sprawozdań finansowych

Konsolidacja sprawozdań finansowych

Wydawnictwo: C.H.Beck

Stron: 564

Wydanie : 2015

Praktyczny przewodnik
w zakresie przygotowania
skonsolidowanego sprawozdania
finansowego zgodnie z polskimi
i międzynarodowymi zasadami
rachunkowości.

Zaprezentowany w niniejszej książce sposób ustalania korekt,
oparty w dużej części na zasadach księgowych, pozwoli rozwiązać
wiele problemów i wątpliwości pojawiających się przy sporządzaniu
i weryfikowaniu skonsolidowanych sprawozdań finansowych.

W książce zamieszczono ponad 100 przykładów
korekt i wyłączeń konsolidacyjnych wprowadzanych
do poszczególnych elementów sprawozdania
w kolejnych latach obrotowych.

Przykładowe korekty:

  • korekty związane z utworzeniem jednostki zależnej
    z wyłącznym udziałem podmiotu dominującego, jak
    również w przypadku utworzenia spółki wraz
    z udziałowcami mniejszościowymi,
  • korekty związane z nabyciem w trakcie roku udziałów
    w jednostkach zależnych
    , ustaleniem wartości firmy
    lub ujemnej wartości firmy oraz kapitału mniejszości,
  • ustalenie wartości godziwej aktywów i pasywów
    jednostki zależnej na dzień nabycia oraz korekt
    dostosowujących zasady rachunkowości nabytej jednostki
    do zasad obowiązujących w grupie kapitałowej'
  • zasady ustalania odpisów amortyzacyjnych
    i aktualizujących
    wartość firmy lub
    ujemną wartość firmy,
  • korekty związane z podwyższeniem kapitału
    podstawowego
    jednostki zależnej,
    objętej konsolidacją w poprzednich latach,
  • korekty związane z zakupem dodatkowych udziałów
    w jednostkach objętych konsolidacją w latach
    poprzednich,

Zasady konsolidacji metodą proporcjonalną:

  • korekty związane z utworzeniem jednostki
    współzależnej,
  • korekty związane z nabyciem udziałów
    w jednostkach współzależnych,
    zasady
    ustalenia wartości firmy i ujemnej wartości firmy.

Wycena udziałów metodą praw własności:

Korekty związane z wyceną udziałów metodą praw
własności, zgodnie z art. 63 ustawy
o rachunkowości, w skonsolidowanym sprawozdaniu
finansowym w kolejnych latach obrotowych,
z uwzględnieniem takich przypadków, jak:

  • wpływ wystąpienia ujemnego kapitału własnego
    jednostki podporządkowanej na wycenę udziałów
    metodą praw własności,
  • rozliczenie podwyższenia kapitału podstawowego,
  • rozliczenie dokupienia udziałów powodujące zmianę
    statusu spółki ze stowarzyszonej
    na zależną
    i rozpoczęcie konsolidacji metodą pełną,

Spis wszystkich przykładów korekt i wyłączeń konsolidacyjnych

Opisy i wyliczenia korekt zaprezentowane w przykładach mogą być wykorzystane jako
element dokumentacji konsolidacyjnej.

Znowelizowane podstawy prawne

Książka uwzględnia najnowszy stan prawny dotyczący konsolidacji sprawozdań finansowych, w tym m.in.:

  • ustawę z 29 września 1994 roku o rachunkowości (z uwzględnieniem zmian, które
    będą obowiązywały od 1 stycznia 2016 roku),
  • rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 września 2009 roku w sprawie
    szczegółowych zasad sporządzenia przez jednostki inne niż banki, zakłady
    ubezpieczeń i zakłady reasekuracji skonsolidowanych sprawozdań finansowych
    grup kapitałowych,
  • MSSF oraz KSR - Krajowych Standardach Rachunkowości oraz Międzynarodowych
    Standardach Sprawozdawczości Finansowej
 

AUTOR :

ARTUR RACIŃSKI

biegły rewident, wieloletni praktyk, specjalista w dziedzinie konsolidacji
sprawozdań finansowych, autor szeregu publikacji. W latach 1994-2003 był pracownikiem
renomowanych firm audytorskich, w których kierował audytem rocznych i półrocznych
skonsolidowanych sprawozdań finansowych różnej wielkości grup kapitałowych. Od 2003 roku
prowadzi firmę, w ramach której zajmuje się doradztwem z zakresu rachunkowości,
sprawozdawczości finansowej i audytu, a zwłaszcza z zakresu konsolidacji sprawozdań
finansowych. Współpracuje z wieloma grupami kapitałowymi i firmami audytorskimi.
Wykładowca
MDDP Akademia Biznesu, Akademii Rachunkowości Compartners S.A. , Centrum
Edukacji Ekspert, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, KIBR w zakresie konsolidacji sprawozdań
finansowych i rachunku przepływów pieniężnych, autor książek a także szeregu artykułów
dotyczących konsolidacji sprawozdań.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

249,00 zł

szt.

Operacje gospodarcze w praktyce księgowej – wycena i ujęcie na kontach według polskiego prawa bilansowego (w tym KSR), MSR/MSSF, prawa podatkowego

Operacje gospodarcze w praktyce księgowej – wycena i ujęcie na kontach według polskiego prawa bilansowego (w tym KSR), MSR/MSSF, prawa podatkowego
Operacje gospodarcze w praktyce księgowej – wycena i ujęcie na kontach według polskiego prawa bilansowego (w tym KSR), MSR/MSSF, prawa podatkowego

Operacje gospodarcze w praktyce księgowej – wycena i ujęcie na kontach według polskiego prawa bilansowego (w tym KSR), MSR/MSSF, prawa podatkowego

Autorzy: dr Roman Seredyński, Katarzyna Szaruga, Marta Dziedzia, Arkadiusz Lenarcik

Wydawnictwo : ODDK
objętość: 884 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: IV
 
Wielowymiarowy komentarz, bogactwo przykładów, rzetelne i sprawdzone w praktyce rozwiązania przygotowane przez specjalistów – składają się na wyjątkowy przewodnik po operacjach gospodarczych występujących w każdej firmie. V wydanie, uaktualnione i poszerzone uwzględnia stan prawny na 1 kwietnia 2015 r.

Rzetelne i sprawdzone w praktyce rozwiązania przygotowane przez specjalistów – biegłych rewidentów. Ponad 140 schematów ewidencji, przykładów dekretacji operacji gospodarczych ujętych w grupy tematyczne związane z:
  • pozycjami sprawozdania finansowego, składnikami aktywów i pasywów (omówiono tu m.in.: środki trwałe, inwestycje, instrumenty finansowe, kapitały, rozliczenia międzyokresowe kosztów i rezerwy)
    oraz
  • konkretnymi zdarzeniami gospodarczymi (omówiono tu m.in.: leasing, wynagrodzenia, podatek odroczony, różnice kursowe, połączenia spółek, kontrakty długoterminowe, utratę wartości aktywów).

Każde zagadnienie zostało dokładnie scharakteryzowane pod kątem:

  • uregulowań polskiego prawa bilansowego (ustawy o Rachunkowości, ewentualnie Krajowych Standardów Rachunkowości);
  • rozwiązań przyjętych w MSSF;
  • prawa podatkowego (zwłaszcza ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).
W publikacji:
  • szczegółowe wyjaśnienia i rozksięgowania zdarzeń gospodarczych – warto mieć zawsze pod ręką w każdej sytuacji
  • liczne przykłady i odwołania do praktyki – nieocenione dla księgowych, pomogą w rozwiązaniu konkretnych problemów
  • wielowymiarowy komentarz do każdego zagadnienia
  • przejrzysty układ zagadnień – pomoże szybko odnaleźć szukany problem
  • dla jednostek, które przygotowują się do wprowadzenia MSSF zamieszczono dokładny instruktaż przekształcenia sprawozdania finansowego na zgodne z MSSF.
Zmiany wprowadzone do V wydania książki:
  • dodano nowy rozdział 20. „Ujmowanie błędów i zmian zasad wyceny lub prezentacji operacji gospodarczych” – w oparciu o wytyczne ustawy o rachunkowości oraz KSR7
  • wprowadzono szereg aktualizacji związanych z nowelizacją ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku od towarów i usług oraz zmianami w MSSF
  • dodano ponad 20 nowych, kompleksowych przykładów ilustrujących problemy z ewidencją księgową zdarzeń gospodarczych, w tym.in.:
– zakup samochodu osobowego na firmę
– wycena wartości niematerialnych i prawnych na koniec roku obrotowego
– pożyczka udzielona w walucie
– wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
– odpis z tytułu utraty wartości materiałów
– ujęcie księgowe „ulgi na złe długi”
 i szereg innych zagadnień omawiających ważne i problematyczne zagadnienia

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

273,00 zł

szt.

PKWiU a stawki VAT - 2016

PKWiU a stawki VAT - 2016
PKWiU a stawki VAT - 2016

PKWiU a stawki VAT - 2016

Autor: Janusz Zubrzycki
  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2016
  • format: B5
  • stron: 280

 

NOWOŚĆ !!!

 

Sprawdź, kiedy nie musisz stosować 23 % stawki VAT!
Pozycja przedstawiająca szczegółowe wykazy towarów i usług opodatkowanych niższymi stawkami VAT niż podstawowa oraz zwolnionych od VAT, z podanymi symbolami PKWiU z 2008 r. Nieoceniona pomoc dla wszystkich tych, którzy nie chcą mieć problemów z urzędem skarbowym.
Stan prawny aktualny na 2016 rok.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

78,00 zł

szt.

Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)

Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)
Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)

Samochód w firmie. Instruktaż opodatkowania VAT, CIT, PIT. Wzorcowy regulamin używania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych (z suplementem elektronicznym)

Wydawnictwo: ODDK

Autorzy: Katarzyna Judkowiak, Justyna Pomorska

objętość: 170 str.
format: B5
oprawa: miękka klejona
wydanie: 2014
ISBN: 978-83-7804-211-2


Samochód w firmie – skorzystaj ze wszystkich możliwości i zabezpiecz się przed kontrolą!

Instruktażowe omówienie praktycznych aspektów podatkowych (VAT, PIT, CIT) związanych z wykorzystywaniem przez podatników samochodów w działalności gospodarczej na gruncie najnowszych nowelizacji ustaw podatkowych, w tym m.in.:
  • instruktaż odliczania podatku VAT naliczonego od nabycia samochodów oraz ich używania na podstawie umów leasingu,
  • zasady odliczania podatku VAT naliczonego od wydatków eksploatacyjnych,
  • nowe metody korygowania podatku VAT naliczonego w razie zmiany przeznaczenia samochodu,
  • reguły opodatkowania sprzedaży samochodów, w tym także używanych,
  • ujęcie wydatków związanych z samochodami, w tym także kwoty podatku VAT, na gruncie przepisów o podatkach dochodowych.
Autorki używając jasnego i precyzyjnego języka – komentują zmiany nowego systemu odliczania podatku od samochodów, na konkretnych przykładach, co czyni tę książkę wybitnie praktyczną.

Szczególnie cenny jest dołączony wzorcowy regulamin użytkowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych z dokumentacją, który pomoże wdrożyć w firmie konkretne rozwiązania i będzie pomocą przy ewentualnej kontroli.
Autorki – znane specjalistki z firmy gwarantują wysoki poziom merytoryczny publikacji.

Polecamy doradcom podatkowym, księgowym, adwokatom, radcom prawnym, biegłym rewidentom, pracownikom urzędów skarbowych, a także pracownikom działów finansowo-księgowych przedsiębiorstw.

Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w formie MS Word), dający możliwość bezpośredniej pracy na Regulaminie i dostosowania go do własnych potrzeb.

Zawartość e-suplementu:
Wzorcowy regulamin użytkowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w celach mieszanych
Ewidencja przejazdów samochodu prywatnego w celach służbowych
Protokół przekazania pojazdu
Oświadczenie pracownika o obowiązku informowania pracodawcy o szkodzie w pojeździe
Protokół z miejsca kolizji lub wypadku
Umowa sprzedaży samochodu
Umowa najmu samochodu
Umowa użyczenia
Wezwanie do wykonania naprawy i wydania samochodu zastępczego
Ewidencja środków trwałych
Akty prawne

Stan prawny: 1 czerwca 2014 r.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

157,50 zł

szt.

Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie

Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie
Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie

Controlling w firmie. Praktyczne narzędzia, jak poprawić płynność finansową w przedsiębiorstwie

 

Wydawnictwo Oficyna Prawa Polskiego

Autor Jacek Folga

Format B5

Liczba stron 64

Oprawa miękka

 

W publikacji nasz ekspert porusza najważniejsze askpekty prowadzenia własnej firmy, czyli zarządzanie zapasami, gotówką, należnościami i zobowiązaniami. Podpowiada, jakie stosować narzedzia controllingowe do efektywnego zarządzania firmą. Swoją uwagę skupia na dogłębnej analizie zarządzania majątkiem obrotowym.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

147,00 zł

szt.

Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej a ustawa o rachunkowości

Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej a ustawa o rachunkowości
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej a ustawa o rachunkowości

Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej a ustawa o rachunkowości

Wydawnictwo: Rachunkowość

Liczba stron: 186
Oprawa: miękka
Format: A4

Książka zawiera porównanie rozwiązań MSSF i ustawy o rachunkowości. Autorzy, omawiając poszczególne pozycje bilansu (zapasy, środki trwałe, nieruchomości inwestycyjne, aktywa niematerialne, wartość firmy, inwestycje finansowe rezerwy, rozrachunki, kapitał własny i instrumenty kapitałowe, rozliczenia międzyokresowe) oraz zasady prezentacji całkowitego wyniku działalności, analizują polskie i międzynarodowe rozwiązania i wskazują na ich podobieństwa i różnice, a także sposób zastosowania tych regulacji w praktyce. Ponadto w opracowaniu poruszono temat sprawozdawczości skonsolidowanej. Całość uzupełniają rozważania dotyczące ustalania wartości godziwej. Usystematyzowanie i zrozumienie poruszanych zagadnień ułatwiają liczne schematy, tabele, przykłady. Autorami książki są uznani specjaliści z dziedziny rachunkowości polskiej i międzynarodowej.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

89,00 zł

szt.

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015
Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

Organizacje pożytku publicznego. Fundacje i stowarzyszenia w roli podatnika - 2015

 

Taxa Group Sp. z o.o. we Wrocławiu,
praca pod red. Moniki Muchy
Autorzy: Jakub Boberski, Aleksander Gniłka, Bartosz Łukaszczuk, Sabina Moczko-Wdowczyk, Urszula Patrzek

 

  • wydawnictwo:Oficyna Wydawnicza UNIMEX
  • rok wydania: 2015
  • format: B5

Publikacja w sposób kompleksowy i praktyczny omawia aspekty podatkowe dotyczące podmiotów jakimi są Organizacje Pożytku Publicznego, Fundacje i Stowarzyszenia. Książka adresowana jest zarówno do organów i osób zarządzających tymi podmiotami, jak i księgowych, biur rachunkowych i doradców podatkowych obsługujących te podmioty. Publikacja ma na celu przedstawienie tych podmiotów w roli podatnika, zatem zawiera szczegółową analizę regulacji prawnej dotyczącej zasad funkcjonowania tych podmiotów,w tym pod kątem podatku VAT, dochodowego, PCC, opłaty skarbowej, podatku od nieruchomości.
Wyjaśnia m.in.:
• status prawny podmiotu
• czy OPP może prowadzić działalność gospodarczą
• kiedy dany podmiot nabywa status podatnika VAT
• zasady rozliczania podatku naliczonego VAT
• zastosowanie zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
• zastosowanie zwolnienia w podatku od nieruchomości, PCC i opłacie skarbowej.
Stan prawny aktualny na 2015 rok.

Planowany termin wydania: luty 2015

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

102,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl