Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

C.H. Beck

Dyscyplina finansów publicznych 2012 r. Komentarz do zmian w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych obowiązujących od 11 lutego 2012 r.

Dyscyplina finansów publicznych 2012 r. Komentarz do zmian w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych obowiązujących od 11 lutego 2012 r.
Dyscyplina finansów publicznych 2012 r. Komentarz do zmian w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych obowiązujących od 11 lutego 2012 r.
Dyscyplina finansów publicznych 2012 r. Komentarz do zmian w ustawie o odpowiedzialności
za naruszenie dyscypliny finansów publicznych obowiązujących od 11 lutego 2012 r.
 
 
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 226
Autor: Ludmiła Lipiec-Warzecha

Niniejsza publikacja stanowi praktyczny komentarz do zmian wprowadzanych ustawą z 19.8.2011 r. o zmianie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 240, poz. 1429), która wchodzi w życie 11.2.2012 r. W skutek tej nowelizacji znacznie rozszerzono odpowiedzialność i zwiększono karalność osób dysponujących środkami publicznymi za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – w szczególności kierowników jednostek i głównych księgowych.

Książka omawia nowe zasady odpowiedzialności głównych księgowych za:

  • wadliwą kontrolę wstępną,
  • czynności związane z przygotowaniem i prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
  • nieuregulowanie zobowiązań,
  • nieprawidłowości w zakresie inwentaryzacji, sprawo zdawczości i gospodarowania środkami unijnymi.

W niniejszej publikacji są również omawiane zagadnienia dotyczące m.in.:

  • rodzaju kar i polityki karania,
  • zmian w sposobie zawiadamiania o naruszeniu dyscypliny,
  • nowych zasad odpowiedzialności za czyn zawiniony i czyn karygodny,
  • nowej organizacji organów właściwych do egzekwowania odpowiedzialności,
  • znaczenia kontrasygnaty dla odpowiedzialności księgowych,
  • zakresu odpowiedzialności księgowych, którym powierzono prowadzenie rachunkowości jednostki i spraw finansowych.

Książka skierowana jest przede wszystkim do głównych księgowych i kierowników jednostek sektora finansów publicznych.

Komentarz koncentruje się głównie na wskazaniu wpływu zmian na zakres odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Książka składa się z 3 części:

  • Kompleksowy (112 stron formatu B5) komentarz do zmienionych przepisów napisany przez jednego z najlepszych ekspertów w tej dziedzinie,
  • Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące zaistniałych zmian,
  • Ujednolicą wersję ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych na dzień 11.2.2012 r. – wraz z przypisami informującymi jaki artykuł się zmienił, a jaki został dodany, a jaki został uchylony.

Dodatkowo w książce:

  • Autor powołuje się często na orzecznictwo Głównej Komisji Orzekającej,
  • Zostały wyróżnione zmiany i ważne informacje.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

139,00 zł

szt.

Egzamin na urzędnika mianowanego służby cywilnej

Egzamin na urzędnika mianowanego służby cywilnej
Egzamin na urzędnika mianowanego służby cywilnej

Egzamin na urzędnika mianowanego służby cywilnej

 

Wydanie: 3

Wydawnictwo: C.H. Beck

Rok wydania: 2013
Ilość stron: 692

EGZAMIN NA URZĘDNIKA MIANOWANEGO SŁUŻBY CYWILNEJ to zbiór aktualnych, przystosowanych do obowiązującego stanu prawnego, szczegółowych testów jednokrotnego wyboru wraz z prawidłowymi odpowiedziami i podaniem podstawy prawnej, ułożonych w formie wygodnej tabeli, która ułatwia naukę i pozwala na bieżąco sprawdzać nabytą wiedzę.

EGZAMIN NA URZĘDNIKA MIANOWANEGO SŁUŻBY CYWILNEJ składa się z pytań testowych przygotowanych do kolejnych przepisów ustaw objętych zakresem testu wiedzy, stanowiącego element egzaminu dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie.

EGZAMIN NA URZĘDNIKA MIANOWANEGO SŁUŻBY CYWILNEJ jest narzędziem, które pozwala utrwalić wiedzę z ustaw, których znajomość jest niezbędna na egzaminie, wskazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 16.12.2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.

EGZAMIN NA URZĘDNIKA MIANOWANEGO SŁUŻBY CYWILNEJ obejmuje między innymi testy z następujących dziedzin prawa: prawa konstytucyjnego, prawa cywilnego, prawa konkurencji i ochrony konsumenta, prawa handlowego, gospodarczego, finansowego, przewozowego i ubezpieczeniowego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, prawa administracyjnego, prawa o stowarzyszeniach, prawa budowlanego, prawa spółdzielczego, prawa Unii Europejskiej, prawa o pomocy społecznej oraz testy z ustawy o służbie cywilnej i ochronie informacji niejawnych.

EGZAMIN NA URZĘDNIKA MIANOWANEGO SŁUŻBY CYWILNEJ:

  • pomoże Ci zdać test wiedzy na egzaminie,
  • utrwali materiał przyswojony w toku nauki do egzaminu,
  • przypomni wiedzę potrzebną do wykonywania praktyki zawodowej.

Dostępność: brak towaru

Cena:

199,00 zł

Fundacje i stowarzyszenia. Współpraca organizacji pozarządowych z administracją publiczną

Fundacje i stowarzyszenia. Współpraca organizacji pozarządowych z administracją publiczną
Fundacje i stowarzyszenia. Współpraca organizacji pozarządowych z administracją publiczną
Fundacje i stowarzyszenia. Współpraca organizacji pozarządowych z administracją publiczną
 
 
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 448
Autorzy: Robert Barański, Anna Olejniczak
 

 
 

Publikacja została przygotowana celem zaprezentowania różnych aspektów funkcjonowania trzeciego sektora (stowarzyszeń i fundacji) w kontekście współpracy z instytucjami publicznymi działającymi na szczeblu centralnym, regionalnym i lokalnym. Współpraca taka jest coraz częściej podejmowana nie tylko na obszarze realizacji obowiązków nałożonych ustawą o pożytku publicznym i wolontariacie, ale również podczas rozwiązywania palących problemów społecznych występujących na terenie działania instytucji i organizacji, podnoszenia standardów pracy, rozwoju infrastruktury, wzajemnej wymiany doświadczeń, czy też realizacji partnerskich inicjatyw o skali międzynarodowej. 

Oprócz omawiania zasad współpracy tych organizacji z administracją publiczną (współpraca pozafinansowa, rady działalności pożytku publicznego, zlecanie  realizacji zadań  publicznych,  inicjatywa lokalna) to w książce wyjaśniamy również między innymi następujące zagadnienia:

  • W jaki sposób powołać  i zarejestrować fundację i stowarzyszenie
  • Jak zaplanować strategię rozwoju organizacji i opracować budżet na kolejne lata funkcjonowania?
  • W jaki sposób stowarzyszenie lub fundacja może uzyskać status organizacji pożytku publicznego (OPP) oraz jakie prawa i obowiązki wynikają z posiadania tego statusu?
  • Jak efektywnie prowadzić działalność bieżącą (operacyjną) stowarzyszeń i fundacji (jak pozyskać lokal na biuro organizacji, zdobyć wyposażenia niezbędne do działań administracyjnych, zatrudnić pracowników i zaangażować wolontariuszy do współpracy itp.)
  • Jakie są zasady sprawozdawczości organizacji non-profit (darmowy wzór sprawozdania finansowego znajduje się na portalu www.ekspertbeck.pl)?
  • Jak przygotować się do kontroli US, ZUS, PIP oraz grantodawcy, który wsparł finansowo realizację projektu organizacji?
  • Jak pozyskać środki na funkcjonowanie organizacji non-profit (dotacje od samorządu i z budżetu państwa, kredyty, spadki i zapisy,  zbiórki publiczne, składki, 1% z podatku dochodowego i inne)?
  • Jak pozyskać sponsora i z nim współpracować?
  • Jak przygotować kompletną dokumentację aplikacyjną na konkurs dotacyjny (konstrukcja projektu, studium wykonalności projektu, biznesplan, analiza SWOT itd.)?
  • W jaki sposób nawiązać współpracę między organizacjami pożytku publicznego  a organami administracji publicznej 

 

W książce znajdują się odpowiedzi na 39 najczęściej zadawane pytania w zakresie procedur konkursowych, umów dotacyjnych, sprawozdania i realizacji zadań, programów współpracy, inicjatywy lokalnej.

 

Zakup książki daje dostęp (po wpisaniu kodu ze zdrapki) do specjalnie przygotowanej zakładki „Non profit” w portalu www.ekspertbeck.pl na jeden miesiąc gratis. W portalu tym znajduje się wiele artykułów i wzorów m.in.:

  • Statut fundacji
  • Porozumienie o wykonywanie świadczeń wolontariackich
  • Sprawozdania finansowe
  • Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego (częściowe/końcowe)
  • Sprawozdanie końcowe z wykonania realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
  • Oferta realizacji zadania publicznego
  • Lista kontrolna do sprawdzenia zgodności wniosku o dofinansowanie z zasada równości szans kobiet i mężczyzn
  • Opis projektu ubiegającego się o finansowe wsparcie programu dotacyjnego Komisji Europejskiej
  • Roczny program współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
  • Uchwała w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultacji społecznych z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
  • Pełnomocnictwa niezbędne do reprezentacji przy składaniu ofert
  • Pełnomocnictwa konieczne przy reprezentacji wnioskodawców w sprawie inicjatywy lokalnej
  • Umowa o wykonanie inicjatywy lokalnej

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

129,00 zł

szt.

Jak czytać i rozumieć angielskie umowy?

Jak czytać i rozumieć angielskie umowy?
Jak czytać i rozumieć angielskie umowy?
Jak czytać i rozumieć angielskie umowy?

Wydanie: 4
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 344
Autor: prof. dr hab. Leszek Berezowski

Czwarte wydanie książki Jak czytać i rozumieć angielskie umowy? stanowi połączenie słownika, kursu angielskiego języka prawnego oraz wprowadze­nia w podstawowe zagadnienia prawa krajów anglosaskich. Jest to praktyczny przewodnik dla wszystkich osób, które stykają się z umo­wami pisanymi w języku angielskim.

W książce szczegółowo omówiono terminologię występującą w umowach, właściwości gramatyczne angielskiego języka prawnego, przedstawiono interpretacje całych zwrotów i zdań na autentycznych przykładach oraz wskazano na anglosaskie zwyczaje, pojęcia, instytucje i tradycje kryjące się za doborem poszczególnych terminów. Czwarte wydanie książki zostało zaktualizowane i wzbogacone o podroz­dział dotyczący umowy spółki osobowej.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

99,00 zł

szt.

Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz

Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz
Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz
Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz
 
Wydanie: 6
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 1743

 

 

 

KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO. KOMENTARZ
Kodeks postępowania cywilnego, jako jedna z najobszerniejszych polskich ustaw, jest również jedną z najczęściej nowelizowanych, dlatego przygotowane zostało kolejne, szóste wydanie uwzględniające największą, wchodzącą  w życie 3.5.2012 r. nowelizację niniejszej ustawy z 16.9.2011 r. o zmianie ustawy

 


Co wyróżnia naszą publikację:

Publikacja zawiera także inne zmiany wprowadzone m.in. na podstawie:

 

ustawy z 28.4.2011 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego, ustawy o prawie pomocy w postępowaniu w sprawach cywilnych prowadzonym w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz o prawie pomocy w celu ugodowego załatwienia sporu przed wszczęciem takiego postępowania oraz ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, która weszła w życie 18.6.2011 r. wprowadzającej m.in. art. 50527a, którego celem jest usunięcie luki, powstałej wskutek braku regulacji uzupełniającej instytucję wniosku o ponowne zbadanie orzeczenia wydanego w postępowaniu w sprawie drobnych rosz­czeń. Zmienione zaś art. 8201-8203 i 8403 poszerzają katalog przesłanek zawieszenia postępowania egzekucyjnego na wniosek dłużnika;
ustawy z 28.4.2011 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego, która weszła w życie 20.7.2011 r., zmieniającej art. 531, który wyeliminował przyczynę oczywistej bezzasadności spośród dotychczasowych podstaw odrzucenia wniosku. W art. 3942 ustawa wprowadziła zaś instytucję odwołania poziomego, dającą stronom (uczestnikom postępowania) prawo do zaskarżania zażaleniem po­stanowień wydanych przez sąd drugiej instancji, dotychczas niezaskarżalnych;
ustawy z 28.4.2011 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego, która weszła w życie 6.1.2012 r., określającej tryb i terminy upublicznienia obwieszczenia o licytacji nieruchomości;
ustawy z 26.5.2011 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego, która weszła w życie 13.8.2011 r., wprowadzającej nowe regulacje dotyczące wykonywania kontaktów z dzieckiem.

 

Przystępując do opracowania niniejszego komentarza, Autorzy przyjęli założenie, że ma on być pomocą w rozwiązywaniu problemów procesowych, jakie wyłaniają się na tle stosowania Kodeksu postępowania cywilnego. Dlatego, poza niezbędnymi wyjaśnieniami teoretycznymi, autorzy komentarza wykorzystali bogaty dorobek judykatury i doktryny.


Jeżeli w najbliższym czasie którykolwiek z aktów prawnych dostępnych w Komentarzu zostanie zaktualizowany, istnieje możliwość bezpłatnego dostępu on-line do wersji ujednoliconych zawierających te zmiany!

Skorzystaj z dostępu do aktów prawnych on-line! Wejdź na stronę www.legalis.pl/beckplus i po zalogowaniu wprowadź kod ze zdrapki, a uzyskasz bezpłatny dostęp do wybranych aktów prawnych.
Dostep trwa od 20 marca 2012 r. do 20 marca 2013 r. i uprawnia do korzystania z wersji ujednoliconych:

  • Kodeksu postępowania cywilnego wraz z aktami wykonawczymi
  • Ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych wraz z aktami wykonawczymi
  • Ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym


Czytelnik może ponadto korzystać z wszystkich wersji czasowych wymienionych aktów prawnych oraz publikacji:

 
  • KOSZTY SĄDOWE W SPRAWACH CYWILNYCH, wydanie 7. Andrzej Zieliński

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

349,00 zł

szt.

Kodeks spółek handlowych. Komentarz

Kodeks spółek handlowych. Komentarz
Kodeks spółek handlowych. Komentarz
Kodeks spółek handlowych. Komentarz

Wydanie: 2
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 1975
Autorzy: Jacek Bieniak, dr Michał Bieniak, dr Grzegorz Nita-Jagielski, dr hab. Krzysztof Oplustil, r.pr. Robert Pabis, dr Anna Rachwał, dr Marcin Spyra, dr Grzegorz Suliński, dr Marcin Tofel, prof. UAM dr hab. Robert Zawłocki
 
 

Komentarz do Kodeksu spółek handlowych stanowi wyczerpujące omówienie przepisów ogólnych mających zastosowanie do wszystkich typów spółek, analizę poszczególnych spółek handlowych – ich tworzenie, organizację, funkcjonowanie, rozwiązywanie, łączenie, podział, a także przepisy karne.

Dzieło zawiera również bogatą analizę orzecznictwa i poglądów doktryny, zarówno starszych, jak i tych najnowszych.

Drugie wydanie zawiera szczegółowe omówienie wszystkich nowelizacji, które zostały opublikowane od wydania pierwszego z 2011 r. do chwili obecnej, m.in.:

  • ustawy z 16.9.2011 r., która ma na celu implementację przepisów dyrektywy 2007/36/WE o wykonywaniu niektórych praw akcjonariuszy spółek notowanych na rynku regulowanym;
  • ustawy z 19.8.2011 r., która liberalizuje obowiązki związane z procedurami łączeniowymi i podziałowymi spółek;
  • ustawy z 9.6.2011 r., która uchyla art. 585 nakładający karę ograniczenia wolności, pozbawienia wolności lub grzywnę na osoby biorące udział w tworzeniu spółki handlowej, członków zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej oraz likwidatorów, którzy działają na szkodę spółki;
  • ustawy z 15.4.2011 r., która zwalnia spółkę kapitałową z obowiązku odbywania zwyczajnego zgromadzenia wspólników (zwyczajnego walnego zgromadzenia) za pełen rok obrotowy zawieszenia działalności gospodarczej;
  • ustawy z 1.4.2011 r., która ułatwia i znacząco przyspiesza zakładanie spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także upraszcza związaną z tym procedurę;
  • ustawy z 25.3.2011 r., która  ma na celu wprowadzenie możliwości przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w inną formę organizacyjną, przy zachowaniu wszelkich przywilejów, praw i obowiązków, które przysługiwały uprzednio przedsiębiorcy przekształconemu.

Komentarz zawiera propozycje rozwiązania konkretnych problemów, z jakimi spotykają się osoby prowadzące obsługę prawną spółek oraz zajmujące się konkretnymi sprawami z zakresu prawa handlowego.

Publikacja jest doskonałym narzędziem pracy dla radców prawnych, adwokatów, sędziów, prokuratorów oraz aplikantów radcowskich i adwokackich, a także studentów prawa oraz przedsiębiorców prowadzących sprawy handlowe.

Jeżeli w najbliższym czasie którykolwiek z aktów prawnych dostępnych  w Komentarzu zostanie zaktualizowany, istnieje możliwość bezpłatnego dostępu on-line do wersji ujednoliconych zawierających te zmiany!
Skorzystaj z dostępu do aktów prawnych on-line! Wejdź na stronę www.legalis.pl/beckplus i po zalogowaniu wprowadź kod ze zdrapki, a uzyskasz bezpłatny dostęp do wybranych aktów prawnych.
Dostep trwa od 20 marca 2012 r. do 20 marca 2013 r. i uprawnia do korzystania z wersji ujednoliconych:
  • Kodeksu spółek handlowych
  • Prawa upadłościowego i naprawczego
  • Ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym
  • Ustawy o komercjalizacji i reprywatyzacji
Czytelnik Dużych Komentarzy Becka może ponadto korzystać ze wszystkich wersji czasowych wymienionych aktów prawnych oraz
publikacji:
  • INSTRUMENTY NADZORU KOMERCYJNEGO (CORPORATE GOVERNANCE) W SPÓŁCE AKCYJNEJ, K.Oplusti
  • AKCJA - PRAWO PODMIOTOWE, W.Popiołek

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

279,00 zł

szt.

Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem dla działów księgowości w jednostkach samorządowych + CD. Wskazówki dla głównych księgowych, skarbników oraz osób odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą

Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem dla działów księgowości w jednostkach samorządowych + CD. Wskazówki dla głównych księgowych, skarbników oraz osób odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą
Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem dla działów księgowości w jednostkach samorządowych + CD. Wskazówki dla głównych księgowych, skarbników oraz osób odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą
Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem dla działów księgowości w jednostkach samorządowych + CD.
Wskazówki dla głównych księgowych, skarbników oraz osób odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą
 
 
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 224
Autor: Elżbieta Garczarek

 
 
 

Publikacja przygotowana dla głównych księgowych, skarbników, księgowych, koordynatorów ds. kontroli zarządczej oraz dla osób odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą w działach księgowości jednostek samorządowych.

Do stycznia 2010 r. w działach księgowości istniała tylko kontrola finansowa. Od 1 stycznia 2010 roku weszła w życie nowa ustawa o finansach publicznych, która wprowadziła, obecnie obowiązującą  kontrolę zarządczą, która wchłonęła wcześniej  działająca kontrolę finansową. Obecnie kierownik jednostki musi wziąć pod uwagę, określone przez Ministra Finansów, standardy kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych. 

Wszystkie przepisy wewnętrzne funkcjonujące w jednostce w obszarze finansów nadal obowiązują, pod warunkiem, że stanowią odpowiedź na zidentyfikowane, w procesie analizy ryzyka, istotne ryzyko (należy do ww. standardów). W związku z tym trzeba dokonać przeglądu weryfikacji i aktualizacji obecnie istniejących procedur i  dokumentów, zarówno pod kątem zarządzania ryzykiem jak i nowych uregulowań w przepisach powszechnych a ta książka ma za zadanie  w  tym pomóc.

Do książki dołączono płytę CD, zawierającą wszystkie dokumenty (w wersji edytowalnej i gotowej do wydruku), które znajdują się w książce. Płyta jest bardzo przydatna dla księgowych, które bez problemu mogą dostosować wybrany dokument do swoich potrzeb.  

Publikacja składa się z 5 rozdziałów:

1 rozdział – Kontrola zarządcza od teorii do praktyki

W tym rozdziale opisano przepisy obowiązujące i standardy,  które dotyczą kontroli zarządczej. Omówione standardy stanowią bazę do tworzenia własnych regulacji, w ramach kontroli zarządczej, zgodnych z uwarunkowaniami w jakich dana jednostka funkcjonuje. W rozdziale zamieszczono przykładowy wykaz dokumentacji jednostki. Ponadto zamieszczono wzory dokumentów  (zob. spis treści rozdz. 1.3).

2 rozdział – Kontrola zarządcza w dziale księgowości w jednostce samorządowej

W rozdziale porównano wcześniejszą kontrolę finansową z obecną kontrolą zarządczą z uwzględnieniem szczególnej roli i obowiązków kierownika jednostki. Autorka scharakteryzowała także  poszczególne standardy kontroli zarządczej i opisała  rolę działu księgowości w kontroli zarządczej. Dział  księgowości ma za zadanie określić wzory dokumentów księgowych i finansowych, ich drogę, zasady weryfikacji oraz zakres i opisy przeprowadzanych kontroli. Przydatne w tym są  zawarte w tym rozdziale informacje, wzory, przykłady struktur organizacyjnych z podziałem obowiązków oraz  opisy stanowisk pracy  (pkt. 2.5. i 2.6.).

3 rozdział – Dział księgowości w systemie zarządzania ryzykiem w jednostce samorządowej

Zarządzanie ryzykiem jest jednym z najważniejszych elementów kontroli zarządczej a zarazem  sprawiającym najwięcej problemów księgowym. Wszystkie wykonane w dziale księgowości czynności, w procesie zarządzania ryzykiem,  muszą być udokumentowane przez kierownika jednostki i określone w procedurach. W książce opisano te procedury, zamieszczono najpotrzebniejsze  wzory dokumentów dot. zarządzania ryzykiem (rozdz. 3.3).

4 rozdział – Mechanizmy kontroli

W rozdziale 4. opisano standardy kontroli zarządczej dotyczące mechanizmów kontroli. Mechanizmy  kontroli to środki kontroli mające na celu zapobieganie, wykrywanie i naprawianie błędów.
W rozdziale 4.3. opisano najczęściej występujące błędy oraz powody ich wystąpienia i zamieszczono wskazówki, jak tych błędów uniknąć.

5 rozdział – Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kontroli zarządczej

 

W publikacji znajdują się  wzory i przykłady ponad 40 dokumentów i procedur do natychmiastowego wykorzystania przez różne, samorządowe jednostki organizacyjne. Dzięki tej publikacji, każdy w dziale księgowości może zweryfikować,  czy kontrola zarządcza w tym dziale jest prawidłowo prowadzona  (zanim to zrobią organy kontrolne).

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

129,00 zł

szt.

Lexicon of Law Terms

Lexicon of Law Terms
Lexicon of Law Terms
Lexicon of Law Terms

Wydanie: 3
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 490
Autor: dr Ewa Myrczek-Kadłubicka

This third edition of Lexicon of Law Terms aims to give practical guidance to law students, lawyers, legal secretaries, paralegals, legal executives, ESP teachers, interpreters, translators and professional people who need English for their present or future day-to-day work in  the legal field. Arranged thematically in alphabetical format, the book consists of ten chapters devoted to civil law, commercial partnerships and companies, capital markets, accounting, bankruptcy and reorganisation law, customs and fiscal law as well as labour law. This edition includes two new chapters on civil procedure and family law.

Trzecie wydanie Leksykonu terminów prawnych jest adresowane do studentów prawa i ekonomii, pracowników kancelarii prawniczych, tłumaczy przysięgłych, przedsiębiorców, nauczycieli specjalistycznego języka angielskiego oraz wszystkich zainteresowanych pogłębianiem swej wiedzy z zakresu tekstów prawnych i prawniczych. Książka ta zawiera dziesięć rozdziałów obejmujących słownictwo z zakresu prawa cywilnego, spółek handlowych, rynków kapitałowych, rachunkowości, podatków oraz ceł. Dodano dwa nowe rozdziały poświęcone prawu rodzinnemu oraz procedurze cywilnej

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

129,00 zł

szt.

Nawigator prawa pracy. Zwalnianie pracowników

Nawigator prawa pracy. Zwalnianie pracowników
Nawigator prawa pracy. Zwalnianie pracowników

Nawigator prawa pracy. Zwalnianie pracowników

 

Rok wydania: 2012
Ilość stron: 432

Redakcja: Jakub Ziarno


Kompleksowa książka na temat zwolnień pracowniczych – omawia liczne problemy towarzyszące rozwiązywaniu umowy o pracę w oparciu o KP i ustawę o zwolnieniach grupowych. To, co wyróżnia tą pozycję na rynku to unikalna formuła nawigatora po prawie (nowa seria Beck Info Biznes), dzięki której znalezienie potrzebnych wskazówek jest bardzo proste.

W opracowaniu:
  • szczegółowo wyjaśniono stosowanie 50 artykułów,
  • przytoczono ponad 750 tez wyroków, uchwał i postanowień sądów w sprawach dotyczących zwolnień,
  • zamieszczono prawie 90 bardziej szczegółowych analiz problemów Czytelników wynikających z konieczności przeprowadzonia zwolnień w firmie (indywidualnych lub grupowych)

Nawigator to kompendium wiedzy o zwalnianiu pracowników adresowane do kadry kierowniczej, specjalistów kadrowych, pracowników działów HR, pracodawców i innych osób zajmujących się sprawami kadrowymi.

W treści Nawigatora poruszono m.in. takie zagadnienia jak:
  • Przykłady przyczyn wypowiedzenia, które zostaną uznane za wystarczające przez sąd pracy
  • Nabywanie prawa do odprawy przez pracownika zatrudnionego na czas określony
  • Rozwiązanie umowy o pracę krok po kroku
  • Niuanse dotyczące ustalania okresu wypowiedzenia
  • Wyjaśnienie problemu maksymalnej długości umowy na czas określony
  • Powody dla których można rozstać się z pracownikiem z dnia na dzień
  • Zasady porozumienia o rozwiązaniu umowy o pracę
  • Najnowsze orzecznictwo w zakresie konsultacji związkowej wypowiedzenia
Opracowanie jest bardzo czytelne i przejrzyste, zawiera przykłady, wyróżniki bardzo ważnych informacji oraz wskazanie powiązań z innymi przepisami. Czytelnik łatwo i szybko znajdzie poszukiwane treści.
 
Świadectwo pracy – to ważne!

W publikacji zawarto również omówienie zasad wydawania świadectw pracy za okresy zatrudnienia terminowego. Wskazano praktyczne rozwiązania wielu wątpliwości wynikających z nowego kształtu przepisów w tym zakresie, m.in. termin wydania świadectwa w sytuacji, gdy przed upływem 24 miesięcy zawierana jest umowa na czas nieokreślony oraz stosowanie nowych przepisów w sytuacji, gdy pierwsza umowa z pracownikiem została zawarta przez nowelizacją.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

109,00 zł

szt.

Nowa wspólnota mieszkaniowa Powstanie wspólnoty mieszkaniowej, rozliczenia z deweloperem, dochodzenie roszczeń za wady budowlane

Nowa wspólnota mieszkaniowa Powstanie wspólnoty mieszkaniowej, rozliczenia z deweloperem, dochodzenie roszczeń za wady budowlane
Nowa wspólnota mieszkaniowa Powstanie wspólnoty mieszkaniowej, rozliczenia z deweloperem, dochodzenie roszczeń za wady budowlane

Nowa wspólnota mieszkaniowa Powstanie wspólnoty mieszkaniowej, rozliczenia z deweloperem, dochodzenie roszczeń za wady budowlane

 

Rok wydania: 2012
Ilość stron: 194
ISBN: 978-83-255-4575-8
Autorzy: mgr inż. Beata Mikołajewska, mgr Marta Czajkowska, Małgorzata Proksa - Binkowska


  • Jak powstaje nowa wspólnota i o czym koniecznie powinni wiedzieć członkowie zarządu?
  • Jakie pułapki czyhają na właścicieli nowo powstającej wspólnoty i co można zrobić, aby ich uniknąć?
  • W jaki sposób rozliczyć okres funkcjonowania budynku przed powstaniem wspólnoty?
  • Jak sprawnie zarządzać garażem wielostanowiskowym?
  • Jak prowadzić gospodarkę finansową wspólnoty i co zrobić, by zapobiec kłopotom finansowym?
  • Jak ustalić zasady funkcjonowania osiedla składającego się z wielu wspólnot?
  • Jak wspólnota mieszkaniowa może skutecznie dochodzić od dewelopera roszczeń z tytułu usterek i wad budowlanych?

Odpowiedzi na te i inne ważne z punktu widzenia nowej wspólnoty pytania, znajdą państwo w naszej książce.

Polecamy Państwu publikację omawiającą proces powstawania nowej wspólnoty mieszkaniowej. Przedstawiamy decyzje i działania, które należy podjąć, by zapewnić wspólnocie mieszkaniowej sprawne funkcjonowanie w przyszłości. Pokazujemy na jakie niebezpieczeństwa i pułapki mogą być narażeni właściciele, jeśli w okresie przygotowującym powstanie wspólnoty zostaną podjęte nieprzemyślane i złe decyzje.

Współcześnie budowane osiedla mieszkaniowe mają często skomplikowaną strukturę, w ich skład wchodzą nie tylko wspólnoty mieszkaniowe, ale i domy jednorodzinne wraz ze wspólną drogą i infrastrukturą. Zgodne i sprawne ich współistnienie wymaga już na etapie inwestycyjnym wyobraźni i wiedzy o zarządzaniu oraz o mechanizmach podejmowania codziennych decyzji.

Przedstawiamy przebieg tzw. okresu deweloperskiego od zakończenia inwestycji do usamodzielnienia się wspólnoty mieszkaniowej oraz szczegółowo omawiamy rozliczenie kosztów tego okresu, wskazując na podobieństwa, ale i ważne różnice w stosunku do rozliczeń późniejszej wspólnoty mieszkaniowej.

W części poświęconej gospodarce finansowej nowej wspólnoty mieszkaniowej zwracamy uwagę między innymi na sposób finansowania utrzymania nieruchomości w okresie przejściowym oraz na zagrożenia w utrzymaniu płynności finansowej przez nową wspólnotę.

Osobny rozdział poświęcamy problematyce dochodzenia roszczeń z tytułu wad i usterek budowlanych od dewelopera z tytułu rękojmi, gwarancji i nienależytego wykonania umowy. Obecny stan prawny nie daje wspólnocie mieszkaniowej statusu strony w ewentualnym sporze z deweloperem. Pokazujemy jak radzić sobie z tymi trudnościami i jakie działania podjąć, by za ewidentne błędy i wady móc uzyskać odszkodowanie.

Książką polecamy zarówno zarządcom nieruchomości, księgowym firm zarządzających,  jak również członkom zarządów wspólnot mieszkaniowych.

Mamy nadzieję, że nasza publikacja pozwoli im lepiej kierować sprawami wspólnoty i uniknąć błędów, których konsekwencje mogą być dotkliwe dla całej społeczności mieszkańców.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

99,00 zł

szt.

Partnerstwo publiczno-prywatne. Realizacja zadań samorządu lokalnego z partnerem prywatnym

Partnerstwo publiczno-prywatne. Realizacja zadań samorządu lokalnego z partnerem prywatnym
Partnerstwo publiczno-prywatne. Realizacja zadań samorządu lokalnego z partnerem prywatnym

Partnerstwo publiczno-prywatne. Realizacja zadań samorządu lokalnego z partnerem prywatnym

Wydawnictwo : C.H.Beck

Rok wydania: 2015
Ilość stron: 316

Autor: Bartosz Korbus

Praktyczne wskazówki, jak efektywnie nawiązać współpracę administracji i biznesu, dzięki którym zadania publiczne będą realizowane sprawnie, a ponadto możliwe będzie pozyskanie nowych środków na inwestycje samorządowe i lepsze wykorzystanie infrastruktury

Partnerstwo publiczno-prywatne wydaje się już ugruntowanym instrumentem realizacji zadań publicznych, a zasady, na jakich jest realizowane, powinny coraz mocniej zaznaczać się w założeniach strategicznych stosujących je podmiotów, aby proces współpracy z sektorem prywatnym był podejmowany w sposób transparentny, efektywny i gospodarny. W książce przedstawiono najważniejsze obszary wdrażania przedsięwzięć ppp. Autorzy niniejszej publikacji, mający doświadczenie we wdrażaniu przedsięwzięć ppp, doradzając stronie publicznej, jak i prywatnej, przedstawiają regulacje w kontekście praktyki administracji, partnerów i instytucji finansujących. Analiza procesu wdrażania projektu ppp, od oceny jego zasadności, przez etap przygotowania konkretnego projektu i postępowania przetargowego, po kwestie zamknięcia finansowego przedsięwzięcia, pozwoli lokalnym politykom i administracji na sprawne nawiązywanie kolejnych przedsięwzięć, natomiast przedsiębiorcy zapoznają się z tym, w jaki sposób strona publiczna postrzega proces nawiązywania ppp i jego cele, co pozwoli im na zwiększenie obecności na tym rozwijającym się rynku zamówień publicznych.

Niniejsza publikacja przedstawia instytucję partnerstwa publiczno-prywatnego w kontekście konieczności efektywniejszego realizowania zadań inwestycyjnych i procesu świadczenia usług przez administrację publiczną – szczególnie samorząd. Przedstawiono w niej rozwój rynku ppp, naturę prawną ppp i koncesji oraz zarysowano działania podmiotów publicznych niezbędne do wdrożenia przedsięwzięć ppp, w tym wskazano – na kanwie dotychczasowych doświadczeń – uwarunkowania, na jakich odbywać się może w perspektywie finansowej 2014–2020 realizacja projektów hybrydowych. Przedstawiono również – na podstawie praktyki wdrażania projektów ppp w Polsce – najważniejsze obszary współpracy oraz najważniejsze kwestie związane z zamknięciem finansowym tego typu przedsięwzięć, opodatkowaniem umów ppp oraz ich wpływem na limity zobowiązań sektora publicznego.

Szczegółowe zagadnienia, takie jak gospodarka wkładami do przedsięwzięcia czy zasady funkcjonowania spółek celowych ppp, są po raz pierwszy omówione tak rozlegle na podstawie wdrażania konkretnych przedsięwzięć, w których uczestniczyli autorzy. Uwagi dotyczące zasad przygotowania przedsięwzięć odniesione są do konkretnych obszarów wdrażania ppp na polu gospodarki wodno-kanalizacyjnej, gospodarki odpadami, ochrony zdrowia, budownictwa kubaturowego, efektywności energetycznej i rewitalizacji miast. 

Publikacja skierowana jest przede wszystkim do administracji publicznej, w szczególności samorządowej, zainteresowanej realizacją przedsięwzięć ppp. Będzie interesująca głównie dla osób zajmujących się zamówieniami publicznymi, funduszami UE, obsługą inwestorów oraz skarbników i służb finansowych j.s.t. 

Również przedsiębiorcy dzięki informacjom zawartym w publikacji dowiedzą się o zasadach, na jakich zdobywać mogą interesujące kontrakty publiczne – jak wygląda proces wdrożenia tego typu przedsięwzięć, obowiązki stron oraz możliwości współkształtowania przedsięwzięć zarówno na etapie przetargu, jak i na etapie nieco wcześniejszym.

Dzięki niniejszej książce, dowiedzą się Państwo:

  • Jak bezpiecznie przygotować przedsięwzięcie ppp, a w szczególności jak zminimalizować ryzyko kontrolne tego typu projektów?
  • Jak przygotować w ramach urzędu zespół ds. ppp oraz jak zorganizować kontakty z inwestorem w sposób zapewniający konkurencję postępowania przetargowego?
  • Kiedy należy stosować ustawę o ppp, a kiedy ustawę koncesyjną?
  • Jakie są najważniejsze elementy przedsięwzięcia – jak ukształtować wynagrodzenie partnera prywatnego?
  • Jak przeprowadzić analizy przedrealizacyjne i zdefiniować zadania doradcy?
  • Jak przygotować przetarg na wybór partnera prywatnego?
  • W jaki sposób efektywnie zarządzać wkładami w ramach przedsięwzięcia, a w szczególności, w jaki sposób zarządzać nieruchomościami samorządowymi zaangażowanymi w przedsięwzięcie?
  • Jaki wpływ na budżet publiczny wywiera zawarcie umowy o ppp. Jak księgować wydatki na obsługę umów o ppp? Jak przygotować zapisy umowy, aby wynikające z niej zobowiązania nie powiększały długu publicznego?
  • Jak funkcjonuje spółka celowa ppp i w jakim zakresie jej udziały mogą być przedmiotem obrotu?
  • Jakie konsekwencje podatkowe rodzi realizacja przedsięwzięcia ppp?
  • Jak przygotować przedsięwzięcie, które nie będzie mieć problemów z pozyskaniem finansowania bankowego?
  • Jak skutecznie przygotować projekt hybrydowy – jak kapitał prywatny może pomóc w pozyskaniu środków finansowych niezbędnych dla rozliczenia dotacji przez samorząd?
  • Jakie są uwarunkowania realizacji projektów ppp w obszarze wodno-kanalizacyjnym, jak i gospodarki odpadami?
  • Jakie są uwarunkowania realizacji przedsięwzięć ppp w ochronie zdrowia i budownictwie kubaturowym?
  • Jakie są uwarunkowania realizacji przedsięwzięć ppp w projektach  z obszaru efektywności energetycznej (termomodernizacja i wymiana oświetlenia ulicznego)?
  • Jakie są uwarunkowania realizacji przedsięwzięć rewitalizacyjnych?

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

149,00 zł

szt.

Prawne formy działania administracji.

Prawne formy działania administracji.
Prawne formy działania administracji.

Prawne formy działania administracji

 

Redakcja: prof. zw. dr hab. Roman Hauser, prof. dr hab. Zygmunt Niewiadomski, prof. dr hab. Andrzej Wróbel
Autorzy: prof. dr hab. Adam Błaś, prof. dr hab. Jan Boć, prof. UŁ dr hab. Małgorzata Stahl, prof. dr hab. Krystian Ziemski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 512

Pozycja zawiera całościowe omówienie zagadnień dotyczących prawnych form działania administracji.

Pierwszy rozdział, o charakterze wprowadzającym do problematyki poruszanej w niniejszym tomie Systemu przedstawia siatkę pojęć związanych z prawnymi formami działania administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem kryteriów ich podziału. W rozdziale zaprezentowano także zróżnicowane poglądy doktryny w zakresie typologii prawnych form działania administracji.

W drugim rozdziale publikacji przedstawiono formy prawne występujące w sferze działań zewnętrznych administracji. Poruszono kwestię kompetencji prawodawczych przysługujących administracji jak i niewładczych form jej działania, w szczególności podstaw prawnych i charakteru podejmowanych działań. W niniejszym rozdziale podjęto także tematykę działalności konsensualnej administracji, do której przejawów zaliczono m.in. umowy cywilnoprawne i administracyjne oraz porozumienia administracyjne.

W rozdziale trzecim ukazano zaś formy prawne w sferze działań wewnętrznych administracji publicznej, prawne podstawy ich realizacji oraz poglądy doktryny w zakresie ich funkcjonowania, w szczególności w zakresie wpływu działań wewnętrznych na treść tzw. aktów zewnętrznych administracji.

Rozdział czwarty zawiera omówienie działań faktycznych podejmowanych przez organy administracji, zróżnicowanych pod względem funkcji, treści, charakteru prawnego i podstawy prawnej – w ujęciu praktycznym jak i doktrynalnym.

W kolejnym, piątym rozdziale ujęto rozważania na temat szczególnych form działania administracji publicznej, z uwzględnieniem ich typologii. Autorzy szczegółowo opisali akty administracji zaliczane do kategorii form szczególnych, wiele uwagi poświęcając m.in. aktom nadzoru, kontroli, współdziałania, planowania, organizacji czy wykładni. W rozdziale poruszono także tematykę kontrowersyjnej niekiedy koncepcji milczenia oraz stosunkowo nowej postaci działania administracji, w formie przyrzeczenia administracyjnego.

Rozdział szósty stanowi zestawienie przykładów prawnych form działania administracji w ochronie środowiska, charakteryzujących się dużym zróżnicowaniem głównie przez współistnienie prawa unijnego i krajowego. Wyodrębniono w nim w szczególności akty generalne, akty prawa miejscowego, jak i prawne formy konsensualne. Wiele miejsca poświęcono obszarom specjalnym, stanowiącym przykład reżimu prawnego zmierzającego do szczególnej ochrony środowiska.

Tematyka tomu powinna być szczególnie istotna dla sędziów i radców prawnych zajmujących się prawem administracyjnym, a także prawem ochrony środowiska.  

Autorzy – praktycy, będący sędziami sądów administracyjnych, oprócz ogromnej wiedzy teoretycznej, prezentują także orzeczenia NSA jako przykłady konkretnego zastosowania form działania administracji. Szerokie i zróżnicowane ujęcie doktrynalne prezentowanej tematyki jest niewątpliwą zaletą publikacji, ponieważ umożliwia czytelnikowi wielostronne spojrzenie na problematykę form działania administracji.

W wielu fragmentach pracy czytelnik z łatwością odnajdzie opinie naukowe nawiązujące do glos, publikacji i głośnych debat prawniczych na temat prawnych form działania administracji.

Publikacja z jednej strony dostarcza wiedzy w zakresie typologii i charakterystyki prawnych form działań podejmowanych przez organy administracji, a z drugiej pokazuje praktyczny wymiar zastosowania poszczególnych form w konkretnych przypadkach aktywności administracji publicznej.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

299,00 zł

szt.

Prawo budowlane. Komentarz

Prawo budowlane. Komentarz
Prawo budowlane. Komentarz

Prawo budowlane. Komentarz

 

Rok wydania: 2013
Ilość stron: 916

Redakcja: prof. dr hab. Zygmunt Niewiadomski


Niniejsza publikacja, Komentarz do ustawy – Prawo budowlane prezentuje dogłębną interpretację przepisów ustawy z 7.7.1994 r. - Prawo budowlane, które regulują proces budowlany na każdym z jego etapów. Znajdziemy w nim odpowiedź m. in. na pytania,  jakie czynności i działania powinien podjąć inwestor, zanim rozpocznie roboty budowlane na podstawie zgłoszenia lub pozwolenia na budowę, aby proces inwestycyjno-budowlany był zgodny z obowiązującym prawem czy jakie przysługują inwestorowi prawa i jakie obowiązki mogą nałożyć na niego właściwe organy administracji publicznej w celu legalizacji samowoli budowlanej.

Obecne, 5. wyd. uwzględnia  wszystkie zmiany ustawodawcze od czasu wydania poprzedniego, w szczególności zaś:

  • zmiany dostosowujące ustawę Prawo budowlane do nowych przepisów o efektywności energetycznej,
  • poszerzenie katalogu definicji o dwie nowe t.j.: odnawialne źródło energii i ciepło użytkowe w Kogeneracji,
  • zmiany wynikające z wdrożenia dyrektywy 2008/96/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 19.11.2008 r. w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej i rozszerzające katalog dokumentów wymagalnych przy wniosku o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia przebudowy drogi, w przypadku dróg w transeuropejskiej sieci drogowej,
  • zmiany w związku z wejściem w życie nowych przepisów o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego,  dotyczące poszerzenia delegacji dla ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej do wydania rozporządzeń regulujących zakres i formę projektu budowlanego oraz zasady ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych.

Komentarz przeznaczony jest przede wszystkim dla praktyków, którzy zawodowo zajmują się aspektami prawa budowlanego tj. prawników, pracowników administracji państwowej i samorządowej a także dla inwestorów czy rzeczoznawców budowlanych,  oraz pracowników naukowych i studentów zainteresowanych wymienioną tematyką.  

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

249,00 zł

szt.

Prawo mieszkaniowe. Komentarz Wydanie: 4

Prawo mieszkaniowe. Komentarz Wydanie: 4
Prawo mieszkaniowe. Komentarz Wydanie: 4

Prawo mieszkaniowe. Komentarz

Wydanie: 4

 

Rok wydania: 2012
Ilość stron: 930
ISBN: 978-83-255-4114-9
Autor: dr Adam Doliwa


Ostatnie, 3. wydanie komentarza ukazało się w 2006 r.; od tego czasu wprowadzono liczne zmiany w przepisach niemal wszystkich ustaw składających się na przywołane dzieło. W oparciu o różnego rodzaju przesłanki społeczne i gospodarcze ustawodawca zarówno dodał nowe, zmienił treść obowiązujących, jak i uchylił odpowiednie przepisy prawne –
  • w ustawie z 2001 r. o ochronie praw lokatorów omówiono zmiany m.in.: wprowadzającą definicję tymczasowego pomieszczenia do ustawy o ochronie praw lokatorów oraz obowiązku wskazania tymczasowego pomieszczenie przez gminę w przypadku wykonywania przez komornika opróżnienia lokalu,  czy też dodania nowej instytucji najmu okazjonalnego;
  • w ustawie z 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych zmiany dotyczyły zakazu odnoszenia korzyści majątkowych kosztem członków w przypadku przekształceń praw do lokali czy zmiany regulacji odnośnie lokali mieszkalnych  wybudowanego z udziałem kredytu udzielonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego;
  • w ustawie z 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego zmiana dotyczyła wyodrębniania na własność lokali mieszkalnych wybudowanych na wynajem przy wykorzystaniu kredytu udzielonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Jedynie ustawa z 1994 r. o własności lokali obowiązuje dziś w niezmienionym od 2004 r. brzmieniu.

W nowym, 4. wydaniu autor szczegółowo analizuje:

  • formy prawne korzystania z lokali mieszkalnych (najem, spółdzielcze prawo do lokali, prawo własności),
  • formy administrowania nieruchomościami mieszkaniowymi (spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, towarzystwa budownictwa społecznego),
  • regulacje związane z wspieraniem budownictwa mieszkaniowego
  • zasady i formy ochrony praw lokatorów.

Dzięki wiedzy i doświadczeniu autora w książce znajdują się praktyczne wskazówki oraz porady dotyczące zagadnień związanych z najmem i dzierżawą, zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi oraz innych kwestii prawa mieszkaniowego. Jest to niekwestionowana pomoc zarówno z punktu widzenia wynajmującego, dzierżawiącego czy właściciela, poprzez wszelkiego rodzaju administratorów jak również dla samych deweloperów i wykonawców.

Autor, na ile to jest możliwe, zajmuje wyraźne stanowisko w kwestiach wzbudzających wątpliwości w praktyce stosowania komentowanych ustaw.  Ponadto opracowanie zawiera objaśnienie do wielu przepisów prawnych regulujących tzw. stosunki mieszkaniowe.

Ponadto w tezach komentarza do przepisów poszczególnych ustaw uwzględnione zostały najnowsze wypowiedzi doktrynalne, a także orzecznictwo, zwłaszcza Sądu Najwyższego i Trybunału Konstytucyjnego.

Komentarz adresowany jest do przedstawicieli zawodów prawniczych (czyli sędziów, notariuszy, adwokatów czy radców prawnych), właścicieli i najemców lokali, zarządców (administratorów) i członków zarządu wspólnot mieszkaniowych, a także członków spółdzielni mieszkaniowych oraz osób pełniących funkcje organów spółdzielni czy towarzystw budownictwa społecznego.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

229,00 zł

szt.

Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Komentarz

Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Komentarz
Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Komentarz
Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Komentarz

Wydanie: 2
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 1100
Autorzy: prof. zw. dr hab. Roman Hauser, prof. zw. dr hab. Marek WierzbowskiSNSA Janusz Drachal, SNSA Maria Jagielska, prof. dr hab. Jacek Jagielski, prof. dr hab. Aleksandra Wiktorowska, dr Maksymilian Cherka, Piotr Gołaszewski, dr Grzegorz Rząsa, dr Rafał Stankiewicz, dr Paweł Wajda, dr Karolina Wojciechowska, dr Katarzyna Zalasińska

Planowany termin wydania: 11 stycznia 2013 r.

Dzieła z serii DUŻE KOMENTARZE BECKA należą do najobszerniejszych na rynku wydawniczym komentarzy omawiających najważniejsze ustawy systemu prawnego. Dzięki wiedzy Autorów – wybitnych znawców poszczególnych dziedzin prawa – tworzą one kanon literatury prawniczej. Uporządkowana struktura tekstu, powoływanie orzeczeń, glos oraz literatury, rozszerzających określoną tematykę, ułatwiają zdobycie wyczerpującej wiedzy z poszczególnych dziedzin prawa.

Komentarz do ustawy z 30.8.2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi zawiera szczegółowe omówienie wszystkich instytucji występujących w ustawie. Autorzy przedstawili w nim m.in.

  • właściwość i skład wojewódzkich sądów administracyjnych oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego,
  • przepisy dotyczące stron i uczestników postępowania
  • zagadnienia poświęcone środkom odwoławczym,
  • uchwałom NSA,
  •  wznowieniu postępowania,
  • skardze o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia,
  • wykonywaniu orzeczeń sądowych
  • kosztom postępowania.

Komentarz uwzględnia zmiany, wprowadzone ustawą z 3.12.2010 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2011 r. Nr 6, poz. 18), która weszła w życie 11.4.2011 r. Nowelizacja usprawniła postępowania administracyjne, wprowadzając możliwość zaskarżania nie tylko samej bezczynności organu administracji publicznej, ale również prowadzenia przez te organy postępowania w sposób przewlekły. Na nowo uregulowano definicję strony postępowania oraz poszerzono zakres przedmiotowy rozpatrywanych spraw o przewlekłość postępowania.

Ponadto publikacja zawiera zmiany wprowadzone ustawą z 20.1.2011 r. (Dz.U. Nr 34, poz. 173), która weszła w życie 17.5.2011 r., dotyczące zasad odpowiedzialności odszkodowawczej funkcjonariuszy publicznych za stanowiące rażące naruszenie prawa działania lub zaniechania działań przy wykonywaniu władzy publicznej.

Komentarz obejmuje także nowelizację z 25.3.2011 r. (Dz.U. Nr 76, poz. 409), która weszła w życie 12.7.2011 r., której celem było przeciwdziałanie przewlekłości postępowań administracyjnych, poprzez wprowadzenie możliwości wymierzenia organowi grzywny, w przypadku uwzględnienia skargi na bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania przez ten organ.

Publikacja uwzględnia tekst jednolity ustawy z 26.1.2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.) a także najnowsze zmiany wprowadzone ustawą z 31.8.2012 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania karnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r. poz. 1101) dotyczące niezbędnych kosztów postępowania poniesionych przez stronę, w tym zaliczenia do nich także równowartości utraconego dochodu. Jasno wskazano, że przysługujące stronie należności z tytułu kosztów przejazdów oraz utraconego zarobku lub dochodu ustala się i wypłaca według zasad określonych w ustawie z 28.7.2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.

Obecne wydanie zawiera także zmiany wprowadzone ustawą z 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 r. poz. 1529), które wchodzą w życie 1.1.2013 r. i dotyczą doręczeń pism w postępowaniu sądowym.

Wybitny skład redakcyjny i autorski z udziałem przedstawicieli doktryny i praktyki (w tym sędziów NSA i WSA) oraz bardzo liczne odwołania do orzecznictwa i piśmiennictwa z prezentowanego zakresu gwarantują wysoki walor praktyczny prezentowanej publikacji.

Jeżeli w najbliższym czasie którykolwiek z aktów prawnych dostępnych dla Czytelników tej pozycji zostanie zaktualizowany, masz możliwość bezpłatnego dostępu on-line do wersji ujednoliconych zawierających te zmiany!

Wystarczy zalogować się na stronie www.legalis.pl/beckplus i użyć kodu, który znajduje się na karcie zdrapce dołączonej do książki.

Dostęp trwa od 15.1.2013 r. do 15.1.2014 r. i uprawnia do korzystania z wersji ujednoliconej:

  • Ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi wraz z aktami wykonawczymi
  • Kodeksu postępowania administracyjnego wraz z aktami wykonawczymi

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

299,00 zł

szt.

Samorządowy zakład budżetowy. Funkcjonowanie i przekształcenie w spółkę prawa handlowego

Samorządowy zakład budżetowy. Funkcjonowanie i przekształcenie w spółkę prawa handlowego
Samorządowy zakład budżetowy. Funkcjonowanie i przekształcenie w spółkę prawa handlowego
Samorządowy zakład budżetowy. Funkcjonowanie i przekształcenie w spółkę prawa handlowego
 
 
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 256
Redakcja: Anna Samelak

 
 
 

Przedstawiamy Państwu pierwszą na naszym rynku wydawniczym publikację, która kompleksowo ujmuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania samorządowego zakładu budżetowego. Omówione są w niej uwarunkowania prawne na gruncie ustaw: o finansach publicznych, rachunkowości, podatkowych, a także przepisów unijnych dotyczących pomocy publicznej. W sposób przystępny interpretowane są rozporządzenia wykonawcze do tych ustaw, cytowane orzecznictwo sądów administracyjnych i interpretacje dyrektorów izb skarbowych. Szeroko opisana jest procedura i korzyści (ale także ryzyka) płynące z przekształcenia za kładu budżetowego w spółkę prawa handlowego.

Dodatkowym atutem jest zamieszczenie pytań od Czytelników, na które odpowiadają eksperci, zilustrowanie procesów wieloma przykładami, wskazówkami i wzorami dokumentów.

Książka stanowi kompendium niezbędnej wiedzy dla pracowników samorządowych zakładów budżetowych, które ułatwi zrozumienie zawiłości obowiązującego prawa i będzie przewodnikiem w codziennej – i nie tylko codziennej – pracy.

Zakup książki daje dostęp (po wpisaniu kodu ze zdrapki) do potralu www.ekspertbeck.pl na jeden miesiąc gratis.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

149,00 zł

szt.

The Great Dictionary of Law and Economics. Polish-English Vol. II Polsko-angielski słownik terminologii prawniczej i gospodarczej. Tom II

The Great Dictionary of Law and Economics. Polish-English Vol. II Polsko-angielski słownik terminologii prawniczej i gospodarczej. Tom II
The Great Dictionary of Law and Economics. Polish-English Vol. II Polsko-angielski słownik terminologii prawniczej i gospodarczej. Tom II
Practical English for Lawyers. Handbook. Język angielski dla prawników
 
Wydanie: 3
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 219
Autor: dr Anna Konieczna - Purchała

 
 
 

Książka przeznaczona jest dla prawników oraz studentów prawa, którym potrzebna jest znajomość specjalistycznego prawniczego języka angielskiego. Jej zakres tematyczny obejmuje głównie instytucje prawa cywilnego, handlowego i prawa pracy, a także podatki i rachunkowość. Książka może być pomocą w  przygotowaniach do zdawania egzaminów TOLES oraz International Legal English Certificate (ILEC).


The book is intended for lawyers and law students who need specific legal English skills. The topics covered range from civil law, commercial law and labour law to taxes and accounting. The book is also a valuable resource for those preparing for the TOLES examinations as well as International Legal English Certificate (ILEC).

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

199,00 zł

szt.

Umowy i porozumienia w sektorze finansów publicznych. Zarządzanie realizacją zadań publicznych

Umowy i porozumienia w sektorze finansów publicznych. Zarządzanie realizacją zadań publicznych
Umowy i porozumienia w sektorze finansów publicznych. Zarządzanie realizacją zadań publicznych
Umowy i porozumienia w sektorze finansów publicznych. Zarządzanie realizacją zadań publicznych
 
 
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 530
Redakcja: Piotr Walczak
 
 

Książka stanowi przewodnik pokazujący możliwości i szanse korzystania z określonych instrumentów, pozwalających efektywniej wykorzystywać własne zasoby, przy zaangażowaniu także innych podmiotów czy też zewnętrznych źródeł finansowania projektowanych przedsięwzięć.

Istotą książki jest oparcie prezentacji tematów na wzorach umów, które stanowią kanwę do omówienia funkcjonujących rozwiązań, problemów i prawnych dylematów związanych z określoną instytucją lub formułą realizacji zadań publicznych. Komentarz, wyjaśnienia do wzorów oraz wzory umów pozwalają usytuować dane zagadnienie w kontekście własnych potrzeb i wątpliwości.

Przeznaczona jest dla osób zarządzających jednostkami samorządu terytorialnego, które kształtują strategię rozwoju podmiotów samorządowych, decydując się na wybór określonych formuł wykonywania zadań publicznych (np. własna aktywność poprzez udzielanie zamówień publicznych, zlecanie zadań organizacjom pozarządowym, współpraca z przedsiębiorcami w formule partnerstwa publiczno-prywatnego), jak również dla osób organizujących określone działania i przedsięwzięcia oraz przygotowujących propozycje konkretnych rozwiązań, m.in. w zakresie treści umów decydujących o rozkładzie wzajemnych zobowiązań, ryzyk, uprawnień.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 5 dni

Cena:

149,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl